Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شاهرخ یارویسی معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: برای جلوگیری از کشتار‌های غیر مجاز دام، تیم مشترکی متشکل نمایندگانی از شهرداری، دامپزشکی، علوم‌پزشکی، اصناف، محیط زیست و با حمایت نیروی انتظامی و دادگستری باید انجام بگیرد که در غیر این صورت به نتیجه درستی نخواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بر اساس برنامه‌های چیده شده و آخرین اطلاعاتی که هست، مقرر شده که از ابتدای آذر ماه با محوریت فرمانداری این تیم‌ها ساماندهی شده و در شهر برخورد‌هایی با کشتار غیرمجاز صورت گیرد.

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه بیان داشت: توصیه‌ای که به شهروندان می‌شود از خرید گوشت‌هایی که در کشتارگاه‌های غیرمجاز ذبح می‌شوند خودداری کنند.

او ادامه داد: از بین یک‌هزار و ۷۰۰ عامل شناخته شده بیماری‌زا برای انسان ۸۰۰ مورد بیماری مشترک بین انسان و حیوان بوده و به مردم توصیه می‌شود که از خرید دام‌هایی که نسبت به دارو و درمان جواب‌گو نبوده و مریض هستند و دام‌هایی که در حال تلف شدن بوده خودداری کنند.

یارویسی افزود: معمولاً این دام‌ها با قیمت‌های ارزان‌تر از میادین دام خریداری و ذبح می‌شوند و برخی در پستو‌ها کشتار می‌شوند، پس مردم با خودداری از خرید این دام‌ها ضامن سلامتی خود و خانواده خویش شوند.

معاون بهداشت دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: پایه اصلی برخورد با کشتار‌های غیرمجاز شهرداری‌ها هستند و دامپزشکی مسئول گوشتی است که از کشتارگاه به بیرون می‌آید و اگر گوشت غیربهداشتی از کشتارگاه بیرون آمد دامپزشکی باید پاسخگو باشد.

او گفت: کارشناس دامپزشکی قبل و بعد از ذبح دام را معاینه کرده و ذبح زیر نظر ناظر شرعی صورت می‌گیرد و مسئول فنی بهداشت هم لاشه، دل، جگر و سایر اجزا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

یارویسی افزود: بعد از خروج از فیلتر‌های مد نظر مسئولین فنی بهداشتی و ناظر شرعی لاشه شست‌وشو داده شده و دریک اتاق مخصوص به مدت ۲۴ ساعت نگه‌داری می‌شود، در این مدت فعل و انفعالاتی که انجام داده باعث کاهش پی. اچ لاشه می‌شود.

او بیان داشت: با کاهش پی. اچ لاشه در محیط اسیدی قرار گرفته و اسیدی شدن آن بسیاری از عوامل بیماری‌زا که در گوشت هستند را از بین می‌برد و دل و جگر هم بسته بندی شده و ۲۴ ساعت بعد با خودرو‌های سردخانه دار وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی کشتار غیرمجاز شهرداری دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری کرمانشاه نخستین مدرسه ترافیک در استان راه‌اندازی شد تا طرح آموزشی فرهنگ ترافیک و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان اجرا شود.

سلمان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها و وظایف آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف است که ضرورت دارد سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی با آموزش و پرورش همکاری لازم داشته باشند.

وی افزود: با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری کرمانشاه نخستین مدرسه ترافیک در استان راه‌اندازی شد تا طرح آموزشی فرهنگ ترافیک و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان یکی دیگر از کارکردهای آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: در این مدرسه ترافیک مهارت‌های زندگی در قالب شهرنشینی و آداب شهرنشینی، ترافیک و زندگی شهری آموزش داده می‌شود.

محمدی ادامه داد: دانش‌آموزان سفیران صالح هستند که با بهره‌گیری از آموزش‌های پلیس به خانواده‌های خود در خصوص فرهنگ صحیح رانندگی تذکرات لازم را گوشزد می‌کنند.

کد خبر 751610

دیگر خبرها

  • طالبان: جهان اسلام باید از کشتار مسلمانان در غزه جلوگیری کند
  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل