Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا ۲ هفته آینده، جلسه شورای عالی فضایی پس از ۱۰ سال برگزار و اعضای این شورا معرفی خواهند شد.

«عیسی زارع‌پور» امروز (پنجشنبه ۲۷ آبان) در بازدید از اپلیکیشن طاقچه (کتابخانه دیجیتال) درباره تشکیل جلسه شورای عالی فضایی گفت: اسامی افرادی که برای عضویت در شورا در نظر گرفته شده است، توسط رئیس جمهوری تایید و برای آن‌ها حکم صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در جلسه‌ای که تا ۲ هفته آینده برگزار می‌شود، اعضای این شورا معرفی خواهند شد؛ خبرهای خوبی در راه است که در همان جلسه آن را اعلام خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات درباره ماهواره‌هایی که در صف پرتاب قرار دارند و آن‌هایی که در دست طراحی هستند، تاکید کرد: رئیس جمهوری  توصیه کرده‌اند که از افعال ماضی استفاده می‌کنیم و بگوییم «این کار انجام شد» زمانی که کارها انجام شود، آن را اعلام می‌کنیم.

زارع‌پور افزود: خوب است که به مردم امید بدهیم و از برنامه‌های آینده بگوییم و به آن‌ها آرامش بدهیم اما مردم از حرف‌های بی‌عمل خسته شده‌اند و حرف باید همراه با عمل باشد. اگر اتفاق خوبی در این حوزه رخ دهد حتما خبر آن را خواهید شنید.

یکی از برنامه‌های که «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمان رای اعتماد خود به آن اشاره کرد «شتابدهی رشد صنعت فضایی» بود.

زارع‌پور در جلسه اخذ رأی اعتماد از نمایندگان مجلس گفت که اعتقاد دارد صنعت فضایی کشور، یک حوزه پر غصه است.

وی گفت: صنعت فضایی یکی از ۳ صنعت اقتدار ساز برای کشورهاست اما در طول چندسال اخیر به دلیل نگاه سیاست زده‌ای که حل مشکلات کشور را در بیرون از مرزها جستجو می‌کرد، این صنعت به محاق رفته و متأسفانه ظرفیت‌های آن رو به افول است.

زارع‌پور تصریح کرد: ملت هنوز خاطره خوش پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌های ایرانی را با پرتابگرهای داخلی در دهه هشتاد به یاد دارند اما متأسفانه این روند شتابان طی سالیان اخیر متوقف یا بلکه برعکس شد؛ به گونه‌ای که بسیاری از ظرفیت‌های ما دچار آسیب جدی شدند.

وزیر ارتباطات در یک برنامه تلویزیونی نیز یکی از راهبردهای مدنظر خود را ارتقا جایگاه سازمان فضایی کشور عنوان کرد و قول تشکیل جلسات شورای عالی فضایی با ریاست رئیس جمهور پس از ۱۰ سال را داد.

/ایرنا
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شورای عالی فضایی وزیر ارتباطات زارع پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟

نماینده کارگران در شورای عالی کارن در واکنش به خبر وزیر کار درباره این‌که تعیین دستمزد به مجلس سپرده شود نیز می‌گوید: دولت با شعار مردمی وارد کارزار شده و مسوولیت قوه‌مجریه را برعهده گرفته که این تصمیم، صراحتا شعار دولت را نقض می‌کند.

علی‌رضا میرغفاری تاکید می‌کند: کارگران به عنوان بزرگ‌ترین طبقه اجتماعی کشور، در کمترین نهاد و ساختاری حق رای و اظهارنظر دارند. یکی از کوچک‌ترین جا‌هایی هم که می‌توانند روی آن اعمال نظر کنند، شورای عالی کار است که یکی از وظایف شورای، تعیین حداقل دستمزد جامعه کارگری است.

وی تصریح می‌کند: حالا اگر دولت و یا خاصه، وزیر کار و برخی از دیگر وزرای دولت این عزم را دارند که این کمترین صدا و اظهارنظر را هم از مردم بگیرند که خب بحث جداگانه‌ای است و اساسا با مشارکت مردم برای آینده و تصمیمات خودشان، مخالفت می‌کنند.

منبع: خبرآنلاین

tags # حقوق کارگران ، افزایش حقوق سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • برگزاری شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان