Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@10:55:28 GMT

آرمان زن انسان ساز، در جامعه محقق نشده است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۳۳۵۰

آرمان زن انسان ساز، در جامعه محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضوان آرام‌نیا عصر امروز در جلسه دیدار رئیس جمهور با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف استان زنجان، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی سرمنشاء مشکلات زندگی مشترک بوده و به فقر فرهنگی و اجتماعی منجر شده و بیشترین آسیب‌ها دامن‌گیر زنان و مادران می‌شود.

فعال حوزه زنان و خانواده افزود: روی آوردن زنان از سرناچاری به مشاغلی کم درآمد و طاقت فرسا علاوه بر مستهلک کردن روح و روان آنان به کرامت انسانی آنان نیز صدمه وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بنا بر گزارش یک مرکز فقط در یک بخش از حاشیه شهر زنجان 100 خانوار بدسرپرست یا بی سرپرست در فاجعه آمیزترین حالت زندگی می‌کنند، گفت: زنان به ناچار در برخی واحدهای تولیدی علاوه بر استثمار به عنوان نیروی کار ارزان، مورد سواستفاده‌های اخلاقی نیز قرار می‌گیرند.

آرام‌نیا ادامه داد: در شهرستان‌های استان زنجان مانند ایجرود، ماهنشان و خدابنده علاوه بر مشکلات یاد شده، کودک همسری آزاردهنده‌ای در حال نهادینه شدن است که عمدتا ناشی از فقر فرهنگی و اقتصادی است و همچنین گله‌مندی دیگر بانوان فرهیخته استان، نگاه مردسالارانه مدیران تصمیم گیرنده در عرصه‌های مختلف مدیریتی است.

آرام نیا تصریح کرد: چرا باید پس از 43 سال از انقلاب آرمان زن انسان ساز در جامعه محقق نشود و یا چرا فقط از بانوان در عرصه‌های انتخاباتی استفاده ابرازی و یا رسانه‌ای می‌شود؟ مسائل مربوط به زنان و خانواده کم نیست و باید به آن توجه ویژه شود.

فعال حوزه زنان و خانواده با اشاره به تجمیع نظرات بانوان استان، خاطرنشان کرد: آنچه که بتواند در کوتاه مدت التیام بخش مشکلات بانوان باشد تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های قانونی در مورد حفظ کرامت انسانی زنان بر اساس فرمایشات رهبری با عنوان پیوست‌های اجرایی، ایجاد مرکز خیریه‌ای با حضور صاحبنظران، دانشگاهیان، حوزویان و ... در راستای بازتولید فرهنگ و ایجاد شهرک صنعتی برای بانوان و یا واحدهای تولیدی برای بانوان با شرایط ویژه است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور فعال حوزه زنان و خانواده آرام نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بوده است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ورود زنان به ورزشگاه کار هیچ شخص یا گروهی نبود بلکه تصمیم دولت و نظام بود.

وی افزود: البته با شرط وجود زیرساخت‌های لازم و اجرای دستورالعمل‌های مصوب، بنابراین در صورت هرگونه تخلف و عدول از دو شرط مذکور، این دولت است که مطالبه می‌کند و بر موازین ارزشی خود در حفظ حریم بانوان تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بوده است
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند