Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:18:23 GMT

بالاخره شهردار شفت انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۳۴۹۷

بالاخره شهردار شفت انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، پس از اعلام فراخوان رسمی شورای شهر شفت مبنی بر تصدی شهرداری، ۱۳ تن از افرادی که خود را واجد شرایط تصدی این کرسی می‌دانستند، رزومه کاری و برنامه های خود را به دبیرخانه شورا ارایه و برنامه های آن ها طی سه روز کاری ابتدا به صورت غیر حضوری و سپس به صورت چهره به چهره مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حسن خلیلی اصل، رئیسی شورای شهر شفت، همه نامزدها رزومه و برنامه های خود را مطرح کردند و از بین ۱۳ نامزد، پنج تن از آنها، حداقل شرایط عمومی و اختصاصی را برای پذیرفتن سکان شهرداری داشتند.

رئیس شورای شهر شفت در این نشست تاکید کرد که ملاک اکثریت شورا، سلامت، بومی بودن، ساکن بودن و پیگیری مجدانه مطالبات شهروندان عنوان کرد.

شورای شهر شفت، امشب نیز با حضور همه اعضا و فرماندار شهرستان البته بدور از تشنج های نشست پیشین و در فضایی آرام در صحن علنی شورا تشکیل جلسه دادند تا تکلیف شهرداری شفت را که طی ماه های اخیر با چالش های عدیده مواجه شده، هر چه سریعتر روشن کنند.

ابراهیم چراغی، فرماندار شهرستان شفت در این نشست که برای دومین بار و در پی مصوبه شورای تامین شهرستان حضور یافته بود، با اشاره به رعایت قانون و مقرارت شورا و شهرداری، اظهار کرد: شورا مکلف است طبق قانون در نخستین جلسه نسبت به تعیین شهردار اقدام کند و حضور ما در این نشست‌ها صرفا پیشگیری از اتلاف وقت است.

وی با اشاره به فراخوان انجام شده جهت تعیین شهردار برای شهرداری شفت، افزود: طی چند روز بررسی و کنکاشت از رزومه و برنامه های نامزدها اکنون شورا به این مهم دست یافته که به چه کسی رای دهد و مسوولیت امورات شهر را به وی بسپارد.

فرماندار شفت با بیان اینکه در شهر کوچک و محروم شفت نمیتوان با درآمد کم معجزه کرد، گفت: درآمد های حاصله ممکن است کفاف اداره شهر را ندهد اما همه اعضای شورا و حتی بنده باید از ظرفیت های موجود و بالا دستی بهره بگیریم و در فضای وحدت و همدلی در پویایی شهر بکوشیم.

چراغی، وفاق و همدلی توأمان با رعایت قانون را لازمه توسعه شهری دانست و افزود: مردم به شورا رای داده و از آنها مطالباتی دارند و لازم است اعضای شورا در مسیر خدمت به مردم قانون را رعایت کنند تا خللی در امورات مردم ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید فضای بین اعضا شورا را با فاصله و منفک شده ببینند، افزود: اعضای شورا باید از این پس در کنار یکدیگر در شهر حاضر شده و مطالبات مردم را پیگیری کنند.

اعضای شورا همچنین در ادامه جلسه مجددا با یکدیگر مشورت کرده و نهایتا با رای گیری مخفی عظیم رضازاده ماسوله با سه رأی به عنوان شهردار شفت معرفی شد.

رضازاده ماسوله، فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی پیوسته حسابداری از دانشگاه آزاد واحد تهران و دارای کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه آزاد واحدرشت است.

رضازاده کارمند و حسابرس ارشد سازمان امور مالیاتی است که مهم‌ترین اهداف و برنامه های مدیریت شهری خود را مدیریت درآمد و راهکارهای جذب آن، مدیریت ساختار اداری_مالی شهرداری، مدیریت پروژه های عمرانی خدماتی زیباسازی و گردشگری و نوسازی بافت‌های فرسوده و مدیریت در اجرای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی آموزشی و ارزشی و دینی اعلام کرده است.

گفتنی است اسدالله زادفلاح، از دیگر نامزدهای تصدی شهرداری شفت نیز که عضویت در یک دوره شورای شهر را در کارنامه دارد، توانست دو رأی اعضای شورا را به خود جلب کند.

گفتنی است، شورای ششم شهر شفت در نخستین اقدام پس از رسمیت یافتن، یاسر شادفرد، شهردار پیشین را به عنوان شهردار شفت انتخاب کرد اما وی پس از مدت کوتاهی از ادامه همکاری در سمت خود استعفا کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار شفت فرماندار شفت فرماندار شهردار شفت شورای شهر شفت اعضای شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد

شهردار کرمانشاه، گفت: ادعای مطرح شده درباره برخی بندهای لایحه بودجه ۱۴۰۳ و سرفصل‌های عنوان شده، صحت ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، نادر نوروزی در نشست خبری که امروز در شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: کلیات بودجه 1403 شهرداری در موقع مناسب و براساس دستورالعمل‌های وزارت کشور تحویل شورای شهر شده است.

وی با اشاره به اینکه در هفتم اسفندماه سال گذشته جلسه فوق‌العاده برگزار و کلیات بودجه 1403 مصوب شد، عنوان کرد: ریاست شورا مصوبه کلیات بودجه را تا 28 اسفندماه به فرمانداری ارسال نکرد و 10 روز بعد از تصویب اولیه رأی‌گیری دیگری انجام داده و دو دوازدهم بودجه را به تصویب رساند.

شهردار کرمانشاه گفت: بنابراین دو مصوبه برای بودجه وجود داشته که مورد دوم غیرقانونی است و هیئت تطبیق فرمانداری به این مصوبه ایراد گرفته و غیرقانونی دانسته شد، اما به جهت ضرورت و پیشبرد امور شهری رد نشد و تخلف آن در هیئت حل اختلاف رسیدگی می‌شود.

وی افزود: بودجه در نظر گرفته شده برای امسال 6800 میلیارد تومان بود که با کاهش 500 میلیون تومانی از سوی شورای شهر به 6300 میلیارد تومان تقلیل یافت و کلیات بودجه تصویب شد.

امکان انحراف در بودجه با وجود نظارت دستگاه‌ها وجود ندارد

نوروزی با بیان اینکه علاوه بر شورای شهر 11 دستگاه از جمله بازرسی کل کشور بر شهرداری نظارت دارند، عنوان کرد: سرفصل‌های عنوان شده در بودجه شهرداری از سوی رئیس شورای شهر صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از آیتم‌ها برای تعیین بودجه میزان تحقق بودجه سال گذشته شهرداری است، گفت: بودجه سال گذشته 4950 میلیارد تومان بود که به صورت نقدی و غیرنقدی تحقق یافته است.

شهردار کرمانشاه میزان تحقق بودجه سال گذشته را 70 درصد عنوان کرد و افزود: شورای شهر تنها تحقق به صورت نقدی را در نظر گرفته و به همین دلیل میزان تحقق بودجه را 51 درصد اعلام می‌کند.

نوروزی با بیان اینکه میزان تحقق بودجه در کرمانشاه نسبت به سایر کلانشهرها مطلوب است، گفت: کرمانشاه 11 هزار هکتار وسعت و یک میلیون نفر جمعیت دارد و درآمد به گزارش مالی بستگی دارد و بخشی از درآمد از مالیات است، اما کرمانشاه سهم ارزش افزوده زیادی ندارد.

وی با اشاره به اینکه نرخ افزایش حقوق و دستمزد و خدمات نیز بر تنظیم بودجه مؤثر است، افزود: براساس دستورالعمل وزارت کشور مجوز افزایش 40 درصدی بودجه نسبت به سال گذشته داده شده است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه تمام بندهای لایحه بودجه 1403 در دفترچه بودجه سال‌های قبل نیز وجود داشته است، گفت: تمام بندها و آیتم‌ها در کمیسیون اقتصادی و برنامه‌ریزی شورای شهر بررسی شده است.

نوروزی با اشاره به مقایسه بودجه شهرداری کرمانشاه با شهرهای با جمعیت کمتر، افزود: باید پنج درصد کل بودجه، بودجه فرهنگی باشد، اما شورای شهر با تقلیل بودجه، بودجه فرهنگی را به 22 میلیارد تومان کاهش داد.

وی با بیان اینکه امور شهری در گرو تصویب بودجه است، گفت: با وجود اینکه درخواست طرح دوفوریتی لایحه بودجه از طرف ما مطرح شد، اما رئیس شورا عنوان کرد که باید به کمیسیون ارجاع داده شود در صورتی که طرح دوفوریتی باید بلافاصله مطرح شود و نیازی به ارجاع به کمیسیون را ندارد.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه هیچ مدیری در بودجه دستگاه خود کارشکنی نمی‌کند، بیان کرد: براساس قانون تصویب لایحه بودجه تا 15 اردیبهشت‌ماه فرصت دارد.

مصرف 280 هزار تن آسفالت برای شهر کرمانشاه 

وی با اشاره به شبهات مطرح شده درباره برخی بندهای لایحه بودجه، عنوان کرد: مجموع اعتبار سال گذشته سازمان عمران و معاونت عمرانی شهرداری 290 میلیارد تومان بوده که همه برای اقداماتی از جمله آسفالت هزینه شده است.

نوروزی گفت: مجموع اعتبار پیش‌بینی شده سال 1403 برای سازمان عمران و معاونت عمرانی 320 میلیارد تومان است و این رقم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه غیر از اعتبارات بخش عمرانی 200 تن قیر رایگان از وزارت راه دریافت شده است افزود: 280 هزار تن آسفالت برای کرمانشاه استفاده و بیش از 2000 کوچه و 26 شهرک آسفالت شده است.

انتظار یک ساله تبدیل وضعیت کارگران بازیافت در شورای شهر 

وی با اشاره به تبدیل وضعیت کارگران بازیافت، عنوان کرد: لایحه تبدیل وضعیت 1700 کارگر بازیافت از اردیبهشت سال گذشته تقدیم شورای شهر شده، اما از آن زمان تاکنون به آن رسیدگی نشده است.

نوروزی درباره شبهات مطرح شده درباره استخدامی‌های شهرداری گفت: بنابر آمار 300 نفر کارشناس از شهرداری بازنشسته شده‌اند اما ما یک سوم آن را جذب کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: چنانچه شهرداری از بخش خصوصی استفاده کند یا برای فعالیت‌ها برون‌سپاری کند باید به ازای هر 1000 نفر 6 نفر نیرو داشته باشد.

شهردار کرمانشاه عنوان کرد: شهرداری کرمانشاه با وجود اینکه برون‌سپاری نکرده و تمام اقدامات توسط نیروهای شهرداری انجام می‌شود اما 4435 نیرو دارد و 2000 کارگر کم دارد. 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری