Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس‌جمهور گفت: هیچ‌گونه تهدید و تحریم ما را از حرکت سازنده باز نمی‌دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان،  رئیس جمهور در ادامه سفر خود با جمعی از فرهیختگان و اقشار مختلف مردم دیدار کرد. این دیدار در سالن غدیر دانشگاه سراسری زنجان انجام شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این جلسه اظهار داشت: استان زنجان استان مردمانی سلحشور، دانشمند، توانمند، شهید‌پرور، شهر و دیار غواصان دریا دل، استان تلاش و کوشش، استان پرورش‌دهنده فرهیختگان و دانشمندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه با بیان اینکه تقسیم امکانات باید بر اساس عدالت و یا آمایش سرزمین باشد گفت: محور بودجه 1401 عدالت است، آنچه که مقام معظم رهبری تاکید دارند اصلاح ساختار بودجه است؛ بنابراین بودجه‌ای که به استان‌ها ابلاغ می‌شود باید عدالت‌محور باشد و تقسیم امکانات نیز بر اساس عدالت انجام شود تا توسعه‌یافتگی عادلانه شکل گیرد. با این حال محور توجه به عدالت سند آمایش سرزمینی است که اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است هر چند ممکن است در بخش‌هایی از آن نواقصی وجود داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان زنجان در زمینه کشاورزی، معدن، صنعت پیشرو است اما مشکلات عدیده‌ای دارد گفت: چرا باید 80 معدن این استان غیر فعال باشد؟ باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات رفع شود. با این وجود فعال شدن معادن مورد تاکید دولت است.

وی با اشاره به مسئله حق‌آبه جمهوری اسلامی در شرق و غرب کشور که جزو حقوق ملت ایران است، بیان کرد: این امر قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وزیر صمت در زنجان: وزارت صمت سعی در ممانعت از خام‌فروشی دارد وزیر راه در زنجان: تکمیل پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گزارش تسنیم از دهمین سفر استانی| رئیس‌جمهور از بزرگترین واحد نساجی زنجان و محل انباشت "روی" بازدید کرد/ آیت‌الله رئیسی در جریان مطالبات مردم استان قرار گرفت + فیلم

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه سهم اقتصادی ما در منطقه قابل پذیرش نیست و تنها سهم 2 درصدی داریم عنوان کرد: ما به خوبی می‌توانیم سهم 20 میلیارد دلار از تجارت را در منطقه به دو برابر افزایش دهیم و به 40 تا 50 میلیارد دلار برسانیم. چرا که محصولات کشور ما در منطقه بازار خود را یافته است؛ خصوصاً با ارتباط با شانگهای، ما به زیر‌ساخت‌های اقتصادی منطقه آسیایی متصل شده‌ایم و کاملا زمینه صادرات فراهم است و این کشور‌ها طالب صادرات محصولات ایران به کشور‌هایشان هستند. 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به مسئله تولید تاکید ویژه دارند بنابراین تولید و رفع موانع آن در تمام تصمیمات باید مورد توجه قرار گیرند در این راستا باید پشتیبانی از تولید به عنوان محور قرار گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بدو ورودم به استان زنجان از چند واحد تولیدی بازدید کردم که وضعیت آن‌ها به لحاظ غیر فعال بودن رنج آور بود، گفت: کارخانه‌ای که می‌تواند با یک هزار نفر فعالیت کند اما به دلیل برخی مسائل اداری غیر فعال است و این اصلا زیبنده کشور و استان نیست، این امر سبب شده تا ظرفیت‌های تولید در استان معطل بماند.

وی با بیان اینکه گاه مشکل ایجاد زیر ساخت برای تولید است اما گاه با وجود زیرساخت‌ها واحد غیر فعال و معطل است عنوان کرد: ما در کشور شاهد این هستیم که 40 درصد ظرفیت‌های تولیدی در کشور معطل است که باید این معطلی پایان پذیرد تا شاهد افزایش اشتغال، تولید در کشور باشیم و این امر عملا امکان پذیر است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و کریدور ارتباط با دانشگاهیان و نخبگان مورد توجه قرار دارد، خاطر‌نشان کرد: باید دانشگاه به عنوان اتاق فکر دولت تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید دولت تحول باشد، گفت: باید ببینیم وضعیت ما چیست و چه طور باید باشد، باید وضع موجود را دید و با وضع مطلوب مقایسه کرد و فاصله آن‌ها را به حداقل رساند. باید تلاش کنیم تا تحول ایجاد کنیم، این تحول سند دارد و سند آن نیز بیانیه گام دوم انقلاب است.

 رئیس جمهور ادامه داد: بیانیه گام دوم سند این تحول است، اما برای ایجاد تحول اتاق فکر لازم است و بهترین اتاق فکر نیز دانشگاه است. بنابراین باید دانشگاه‌ها با بخش اقتصاد، صنعت، کشاورزی، معدن، گردشگری، اقتصاد دیجیتال ارتباط برقرار کنند. با این وجود باید دانشگاه در متن قرار گیرد و در راستای فعال شدن اقتصاد تحول آفرینی کند.

وی با بیان اینکه من با روحیه کار و تلاش مردم استان زنجان آشنا هستم و این امر مسئولیت ما مسئولان را خطیر‌تر می‌کند تا زمینه کار و تلاش بهتر شود، ابراز داشت: این استان ظرفیت‌های بالایی دارد و دانشگاه‌ها باید به بازار، کشاورزی، معدن و سایر امور ورود یابند و بررسی کنند چرا برخی مشکلات ایجاد می‌شود.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید بررسی کنند چرا با وجودی که تمام امکانات از قبیل آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت و راه دسترسی در روستا‌ها وجود دارد اما روستاییان تمایلی به ماندن در روستا ندارد؟ این امر دلایلی دارد باید کشاورزی و تولید محصول و قیمت آن قابل پیش‌بینی باشد، باید محصولات دامی و کشاورزی بازار داشته باشند. بنابراین باید دانشگاه تلاش کند کارخانه عظیم به نام روستا را فعال کند. 

وی با بیان اینکه به همکاران در دولت بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان تاکید می‌کنم تا پل ارتباطی خود و نخبگان، دانشگاهیان را فعال کنید، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز به این موضوع تاکید دارند‌.

وی با اشاره به درخواستی که فعالان بسیجی داشتند گفت: ما اعلام کرده‌ایم جهاد سازندگی باید احیا شود، ما به دنبال حرکت کار انقباظی هستیم، هرگز هدف توسعه و انبساط در دولت را نداریم اما گروه‌های جهادی باید از طریق دولت حمایت شوند، در این راستا ما ساز و کار‌ها را در وزارت جهاد کشاورزی فعال کرده‌ایم تا از گروه‌های جهادی در قالب ارایه تسهیلات و حقوقی حمایت کنیم و در این خصوص معاون اول رئیس جمهور را نیز مامور کرده‌ایم تا امور را پیگیری نمایند اما کار برای اجرا کاملا آماده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسئله حمایت از صنایع و کارگاه‌های خرد باید همانند کارخانه‌های بزرگ انجام شود، تاکید کرد: قطعا این کارگاه‌های کوچک مورد توجه هستند و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله سیدابراهیم رئیسی استانداری زنجان آیت الله سیدابراهیم رئیسی استانداری زنجان مقام معظم رهبری آیت الله رئیسی باید دانشگاه استان زنجان رئیس جمهور مورد توجه غیر فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی داشته باشد و به جهان عرضه کند.

رئیس جمهور افزود: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن چیزی است که به دست جوانان عزیزمان در این کشور رقم خورده و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است و این رویداد بزرگ تجاری و اقتصادی نشان‌دهنده آن است که ما توانسته ایم و باز نیز می‌توانیم.

در حال تکمیل

کد خبر 6089568 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید