Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون وزیر نفت با اشاره به فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان گفت: امیدواریم بخش اول این پروژه را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم و بخش دیگر آن در سه ماهه اول سال آینده انجام شود و به موازات این موضوع، فاز بعدی پروژه نیز تکمیل شود.

جلیل سالاری امروز، ۲۷ آبان ماه در سفر خود به آبادان در یک نشست خبری، اظهار کرد: پالایشگاه آبادان از لحاظ نفت خام، از لحاظ ابعاد و قدمت بزرگترین پالایشگاه کشور است؛یکی از چالش هایی که در پالایشگاه آبادان وجود داشت، بحث ۵۰ درصد نفت کوره بود که ارزش افزوده آن پایین بود و نفت خام به نفت کوره تبدیل می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: چالش های زیست محیطی و موقعیت مکانی نیز با توجه به قرار گیری پالایشگاه در شهر وجود داشت و در این راستا ضرورتی مبنی بر اجرای طرح ها و پروژه هایی از نظر زیست محیطی و توسعه کمی و کیفی وجود داشت.

معاون وزیر نفت گفت: گام به گام این قضیه انجام شد و در فاز کت کراکر این پالایشگاه که تنها فاز موجود در کشور بود تغییراتی انجام شد و این فاز به بت کراکر و بعد به مدل جدید تغییر یافت.این اقدام کار بزرگی از لحاظ ظرفیت نوع تجهیز بود و در کشور، واحدهایی با این ظرفیت نداریم.

سالاری با اشاره به اینکه حدود ۶ هزار نفر از نیروهای پالایشگاه آبادان بومی هستند، بیان کرد: تاکید بر این شد تا به  نیروهای بومی توجه شود؛ حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد از نیروهای پالایشگاه آبادان، بومی هستند.

معاون وزیر نفت افزود: این موضوع بیانگر این است که پیمانکار پروژه و مجری طرح نگاهشان به بومی پروری است و با سابقه ای که در پالایشگاه آبادان وجود داشته، این پالایشگاه همیشه قطب تقویت نیروی انسانی بوده است.

سالاری گفت: در پالایشگاه آبادان نیروهایی داشته ایم که در سطح وزارت نفت در حال ادای وظیفه هستند و عمده آن ها فارغ التحصیل دانشکده نفت بوده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه با بیماری کرونا و تحریم ها مواجه بودیم، این پروژه از لحاظ اینکه کار آن در کنار واحدهای گرم انجام می شد و با بسترهای سطحی از نظر آب های سطحی و نیز از لحاظ اینکه تا کنون حادثه ای نداشته، کار بزرگ و نادری بوده است.

معاون وزیر نفت عنوان کرد: این موضوع بیانگر این است که نظارت بر این پروژه خوب بوده است و شرکت های پیمانکاری  این طرح عمدتا به نوعی از مجموعه نفت بوده اند و این اقدام در شرایط تحریم، کاری جهادی بوده است و نگاه ما این است که بخش دوم این پروژه نیز که در راستای تکمیل پروژه است، اجرا شود.

وی با بیان اینکه پالایشگاه آبادان در گذشته واحد تولید گوگرد نداشت و به همین دلیل بوی بد وجود داشت، اظهار کرد: حدود ۴۶ درصد از نفت کوره پالایشگاه آبادان، در حال رسیدن به ۲۴ درصد است که خود یک ارزش افزوده است.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: با توجه به اینکه روند نفت خام ما تدریجا روندی ترش است و نفت خام سنگین در غرب کارون تولید می شود که طبیعتا گوگرد بالایی دارد، بنابراین باید پالایشگاه به سیستم های گوگرد زدایی و واحدهای شکست مولکولی تجهیز کنیم تا کیفی سازی به وجود بیاید.

سالاری بیان کرد: در نتیجه این اقدام، استاندارد های زیست محیطی پوشش داده می شود و  عرضه صادرات افزایش می یابد که از دستاوردهای این پروژه است و استاندارد گازوئیل در پالایشگاه آبادان با توجه به اینکه از نفت خام ترش سنگین استفاده می کند به استاندارد های جهانی می رسد.

وی با اشاره به ظرفیتی که در پالایشگاه آبادان به لحاظ بندر صادراتی ماهشهر و امکاناتی مانند بازارهای همجوار وجود دارد، گفت: با توجه به این شرایط نگاه این است که برای بازارهای صادراتی، ظرفیت سازی شود.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: نگاهی که به پالایشگاه آبادان وجود دارد، توسعه زنجیره ارزش و تبدیل سوخت محوری به سودمحوری است. زمانی که سودمحوری ایجاد شود، زنجیره زنجیره ارزش در کشور به وجود می آید و بخش های پایین دستی تقویت می شوند و باعث ایجاد زمینه اشتغال در کشور هم می شود.

وی افزود: نوعی انتقال دانشمندی ،تکنولوژی، بومی پروری و خودگردانی در مجموعه در حال اتفاق افتادن است و پالایشگاه آبادان به لحاظ قدمت باید محل تولید نیروی انسانی برای دیگر جاها باشد و محل تربیت نیروی انسانی جدید باشد.

سالاری  با اشاره به پروژه فاز دوم پالایشگاه آبادان گفت: با توجه به توافقی که با پیمانکار طرح شده است، ۵-۶ ماه پروژه زودتر از برنامه زمان بندی، به مرحله عملیاتی و تولید خواهد رسی؛از نظر ظرفیت نیروی انسانی حدود یک هزار نفر به این مجموعه افزوده شده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان گفت: امیدواریم بخش اول این پروژه را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم و بخش دیگر آن در سه ماهه اول سال آینده انجام شود و به موازات این موضوع، فاز بعدی پروژه نیز تکمیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پالایشگاه آبادان استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان معاون وزیر نفت پالایشگاه آبادان فاز دوم پالایشگاه معاون وزیر نفت نیروی انسانی نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم

استاندار لرستان از بهره‌برداری بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عملیات اجرایی پروژه بیمارستانی نیایش خرم‌آباد در زمینی به‌مساحت 107 هزار مترمربع در 14 بلوک در مجتمع پردیس دانشگاهی کمالوند سال 1390 آغاز شده‌است.

بیمارستان 551 تختخوابه نیایش بنا بود 36 ماه به بهره‌برداری برسد، اما پس از گذشت 10سال هنوز نیمه‌کاره است و به پیشرفت 60درصدی رسیده‌است.

دستور استاندار لرستان برای آغاز روند تکمیل هتل صخره‌ای+فیلم

ابوطالب شفقت، عصر امروز، در بازدید از پروژۀ بیمارستان نیایش خرم‌آباد گفت: 71پروژه در حوزه بهداشت و درمان در لرستان افتتاح شده‌است.

او با تأکید به لزوم اختصاص زمین برای احداث بیمارستان جدید در بروجرد، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم که کلنگ‌زنی این بیمارستان در سفر دوم رئیس‌جمهور انجام شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی در این استان 6.5 برابر شده‌است، بیان کرد: کلنگ‌زنی بیمارستان نیایش سال 1392 انجام شده‌است.

شفقت با اعلام پیشرفت 65درصدی بیمارستان نیایش خرم‌آباد، یادآور شد: تمام تجهیزات این بیمارستان خریداری شده‌است و این پروژه طبق گفتۀ پیمانکار سال 1404 به بهره‌برداری می‌رسد.

او اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که سفر دوم رئیس‌جمهور به لرستان در صورت پیشرفت فیزیکی مناسب پروژه‌ها قبل از ماه محرم باشد.

.

انتهای  پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز