Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@23:02:31 GMT

گفت و گوی الکاظمی با همتای لهستانی اش

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۳۷۶۸

به گزارش ایسنا، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق امروز پنج شنبه (۱۸ نوامبر ۲۰۲۱) با «ماتئوس موراویکی» نخست وزیر لهستان تماس تلفنی برقرار کرده و در جریان این تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه عراق و لهستان و با اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد.

به گزارش رووداو، الکاظمی در این تماس با تأکید بر تمایل دولت به سرمایه گذاری در روابط تاریخی با اتحادیه اروپا برای همکاری مشترک بیشتر در آینده تصریح کرد: اتحادیه اروپا شریک اساسی عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر لهستان هم در این تماس تلفنی حمایت لهستان از تلاش‌های عراق و دولت این کشور برای تقویت ثبات در داخل عراق و کل منطقه را اعلام کرد.

اخیرا، ده‌ها نفر از مهاجران و خانواده‌های آنها پس از تلاش «غیرقانونی» برای ورود به اتحادیه اروپا، در مرز بلاروس و لهستان گیر افتاده‌اند.

لهستان تدابیر امنیتی در مرزهای خود را تشدید کرده و تعداد زیادی سرباز در مقابل مهاجران مستقر کرده است و بلاروس را به ورود غیرقانونی مهاجران به اتحادیه اروپا متهم می کند.

منبع: الف

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات #فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس