Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:08:08 GMT

۸۵ درصد مردم آستارا واکسن کرونا دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۳۸۸۴

۸۵ درصد مردم آستارا واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر فرید بصیری مقدم روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: از این تعداد واکسن تزریق شده، ۶۸ هزار واکسن مربوط به نوبت اول و بقیه نوبت دوم است و در این راستا نیروهای بسیج و هلال احمر خوب مشارکت کردند.

وی اضافه کرد: تا امروز ۷۲۸ نفر نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و افراد بالای ۶۰ سال بعد از چهار ماه از تزریق دز دوم و افراد زیر ۶۰ سال دارای بیماری های زمینه ای می توانند برای دریافت دز سوم اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که در وضعیت شکننده زرد کرونا قرار داریم متذکر شد : رعایت پروتکل ‌های بهداشتی و فاصله ‌گذاری اجتماعی ضروری است و اگر پروتکل‌ های بهداشتی رعایت نشود، وضعیت تغییر خواهد کرد.

بصیری مقدم ادامه داد: از ابتدای آبان سال جاری ۲۶ تبعه خارجی و داخلی در پایانه مرزی آستارا با علائم مثبت کرونا شناسایی و اتباع خارجی به کشورهای خود بازگردانده شده اند و اتباع داخلی نیز به شبکه های بهداشت شهرهای خود برای پیگیری و قرنطینه معرفی شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا اضافه‌ کرد: ۹۶ درصد فرهنگیان و ۹۸ درصد دانش ‌آموزان، نوبت نخست واکسن را دریافت کرده‌ اند و با همکاری خانواده‌ ها و آموزش و پرورش و با رعایت پروتکل ‌های بهداشتی مقید به حفظ سلامت دانش آموزان هستیم.

مدیر آموزش و پرورش آستارا هم در این جلسه گفت: ۱۲ میلیارد ریال از اعتبارات در اختیار نماینده مردم این شهرستان، به مدارس کم برخوردار و محروم اختصاص یافته و بین آنها تجهیزات جدید آموزشی توزیع شده است.

سجاد موسوی افزود: از ابتدای آذرماه، مدارس این شهرستان به صورت حضوری فعالیت خواهند کرد و دانش آموزان در قالب گروه های زیر ۱۵ نفر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کلاس ها حاضر خواهند شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا آستارا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی گیلان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانش‌آموزان پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا آستارا کرونا ویروس کرونا آستارا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی گیلان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، میانگین بارشی کلان‌شهر اصفهان از ابتدای سال زراعی (یکم مهرماه ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به ۱۴۶ میلیمتر رسیده که ۲۳ میلیمتر بیشتر از میانگین یک سال کامل زراعی این شهر است.

بنا بر آمار اداره کل هواشناسی استان اصفهان میانگین بارش‌های شهر اصفهان در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۰ میلیمتر و در دوره بلندمدت تا نیمه اردیبهشت ۱۱۴ میلیمتر بوده است.

بر همین اساس میانگین بارشی شهر اصفهان در سال زراعی کنونی نسبت به سال زراعی گذشته (۱۴۰۱- ۱۴۰۲) ۴.۲ درصد و نسبت به دوره بلندمدت (۶۳ ساله) ۲۸ درصد افزایش یافته است.

بنا بر داده‌های موجود، میانگین بارشی یک سال زراعی کامل شهر اصفهان ۱۲۳ میلیمتر است. یک‌سال زراعی (آبی)، از یکم مهر ماه هر سال تا ۳۱ شهریور سال بعد محاسبه می‌شود.

شهر اصفهان امسال برای دومین سال پیاپی است که بارش‌های یک‌سال خود را طی هشت ماه دریافت کرده است. این خطه در سال زراعی گذشته نیز بارش‌های مطلوبی داشت به طوری که تا بهمن ماه ۱۴۰۱ و طی پنج ماه بارش‌های یکسال زراعی خود را دریافت کرد.

میانگین بارش‌های استان اصفهان به ۱۸۳ میلیمتر رسید

همچنین میانگین بارندگی استان اصفهان از ابتدای سال زراعی تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، به ۱۸۳.۳ میلیمتر رسیده است.

میانگین بارش‌های استان اصفهان در سال زراعی کنونی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد افزایش و نسبت به دوره بلندمدت هفت دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.

میانگین بارندگی یک سال زراعی کامل استان اصفهان ۱۹۷.۳۸ میلیمتر است.

روند کاهشی بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب اصفهان

همچنین فریدون‌شهر به عنوان پربارش‌ترین شهرستان استان اصفهان در سال زراعی کنونی، از ابتدای مهر سال ۱۴۰۲ تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۴۳۷ میلیمتر بارندگی داشته است. در حالی که بارش‌های این خطه در مدت مشابه سال گذشته ۴۶۲.۵ میلیمتر و در بلند مدت ۵۴۴.۶ میلیمتر بود.

میانگین بارشی یک سال زراعی کامل فریدون‌شهر ۵۷۱ میلیمتر است و بارش‌های امسال این شهرستان در مقایسه با سال زراعی گذشته ۵.۵ درصد و نسبت به دوره بلندمدت ۱۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.‌

سمیرم نیز به‌عنوان دومین شهرستان پربارش استان اصفهان از ابتدای سال زراعی (مهرماه) تا نیمه اردیبهشت ۴۰۴.۵ میلیمتر بارندگی داشته در حالی که در مدت مشابه سال قبل میانگین بارش‌های این شهرستان به ۵۳۵ میلیمتر و در دوره بلندمدت به ۴۴۳ میلیمتر می‌رسید.

میانگین بارشی یک سال زراعی کامل شهرستان سمیرم ۴۶۱ میلیمتر است. بنا بر آمار اداره کل هواشناسی استان اصفهان، بارش‌های امسال شهرستان سمیرم نسبت به سال زراعی قبل ۲۴.۴ درصد و در مقایسه با بلند مدت حدود ۹ درصد کاهش یافته است.

افزایش ۱۰۰ درصدی بارش‌ها در مناطق شرق و شمال اصفهان

بررسی آمار ارائه شده از سوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نشان می‌دهد به‌رغم کاهش بارندگی در شهرستان‌های سردسیر غرب و جنوب استان در سال زراعی کنونی، میانگین بارش‌ها در شهرستان‌های گرمسیری و دارای اقلیم گرم و خشک در شمال و شرق و مرکز استان، نسبت به سال قبل و دوره بلند مدت افزایش یافته است.

برای مثال میانگین بارندگی شهرستان نطنز از ابتدای سال زراعی تا نیمه اردیبهشت به ۲۰۳ میلیمتر رسیده و این در حالی است که میزان بارندگی این شهرستان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۰۱ میلیمتر و در دوره بلندمدت ۱۴۹ میلیمتر بود.

میانگین بارشی یک سال زراعی کامل شهرستان نطنز ۱۶۲ میلیمتر است‌. بر همین اساس میزان بارش‌های شهرستان نطنز نسبت به سال گذشته ۱۰۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت ۳۸ درصد افزایش یافته است.

همچنین میانگین بارندگی در شهرستان ورزنه از ابتدای سال زراعی کنونی تا ۱۶ اردیبهشت ماه به ۱۰۱ میلیمتر رسیده است. درحالی که میزان بارش‌های این شهرستان در مدت مشابه سال گذشته ۶۵ میلیمتر و در دوره بلندمدت تا این تاریخ ۷۰ میلیمتر بود.

میانگین بارشی یک سال زراعی کامل شهرستان ورزنه ۷۶.۶ میلیمتر است. بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان میانگین بارش‌های امسال شهرستان ورزنه در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل ۵۵ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت ۴۲ درصد افزایش یافته است.

همچنین میانگین بارندگی در شهرستان کاشان در شمال استان اصفهان از ابتدای سال زراعی تاکنون به ۱۲۶ میلیمتر رسید. میزان بارش‌های این شهرستان در مدت مشابه سال گذشته ۵۸ میلیمتر و دوره بلند مدت ۱۲۳ میلیمتر بود.

میانگین بارشی یک سال زراعی کامل شهرستان کاشان ۱۳۲.۷ میلیمتر است. بر این اساس میانگین بارندگی این شهرستان در سال زراعی کنونی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱۶ درصد و نسبت به دوره بلندمدت ۲.۸ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 6097772

دیگر خبرها

  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند
  • عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب