Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:13:43 GMT

بیانیه‌ای پیرامون مسئله آب چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۳۹۰۴

بیانیه‌ای پیرامون مسئله آب چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری ۳۲۰ نفر از علما، اساتید و مبلغان چهارمحال و بختیاری در بیانیه‌ای خطاب به روسای سه قوه بر مظلومیت مردم این استان در مسئله آب و مشکلات طرح‌های انتقال آب تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، ۳۲۰ نفر از علما، اساتید و مبلغان چهارمحال و بختیاری در بیانیه‌ای خطاب به روسای سه قوه بر مظلومیت مردم این استان در مسئله آب و مشکلات طرح‌های انتقال آب تأکید کردند و خواستار رعایت عدالت در مسئله آب و توجه جدی به حقوق حقه مردم این استان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی گام دوم خود را محکم و استوار برداشته و با ورود به مرحله رشد و کمال به درختی مبارک و تناور تبدیل شده است، رسیدن به این مرحله پس از خنثی‌سازی انواع توطئه‌ها، خباثت‌ها و خیانت‌های دشمنان بوده است، اکنون این دشمنان قسم‌خورده با بهره‌گیری از بی‌برنامگی‌ها در مدیریت منابع آبی در دهه‌های گذشته، تلاش دارند مردم استان‌های مختلف را رو در روی یکدیگر قرار دهند و از مصیبت بی‌آبی و بی‌تدبیری، آتش فتنه‌ای برپا کنند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: علما، اساتید حوزه، مبلغان و عموم طلاب چهارمحال و بختیاری به‌عنوان امتداد تاریخی پرچمداران عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی با محکوم کردن هرگونه توطئه علیه اهداف و منافع نظام اسلامی، بر رعایت عدالت و پرهیز از سیاست‌ورزی های غلط در انتقال آب این استان تأکید داشته و بر ارجاع مسئولان به نظر کارشناسان رشته‌های گوناگون مرتبط با موضوع توصیه می‌کنیم. آبی که از چهارمحال و بختیاری سرچشمه می‌گیرد جزو منابع ملی است و قاعدتاً اختصاص به مردم یک استان ندارد، لکن با کمال شهامت و جرأت ممنوعیت برداشت آب شرب (پروژه بن ـ بروجن) برای مردم، مظلوم و رنج‌دیدۀ چهارمحال و بختیاری و مجوزهای انتقال آب به وسیله تونل‌های غیرقانونی را محکوم کرده و آن را حاصل عملکرد دست‌های پشت‌پرده می‌داند.

در بخش پایانی این بیانیه از حضرات مکرم و علمای کرام اصفهان درخواست شده که حضرات بزرگوار رؤسای سه قوه ضمن توقف پروژه خسارت‌بار «تونل بهشت آباد» و به انجام رساندن طرح ملی «بن ـ بروجن» کارگروهی متشکل از علما و کارشناسان سه استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان و اصفهان تشکیل داده و تمامی ابعاد مسئله آب از سرچشمه کارون و زاینده‌رود که هر دو در چهارمحال و بختیاری‌اند، مورد بررسی دقیق و علمی قرار گیرد تا مانع هرگونه لابی‌گری و اجحاف در حق مردم شریف هر سه استان شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه چهارمحال و بختیاری بحران آب بيانيه علما و روحانیون چهارمحال و بختیاری انتقال آب مسئله آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری