Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی یگانه فرد در جلسه دیدار شماری از نخبگان و فعالان اقتصادی استان زنجان با رییس جمهوری افزود: این استان در سال های گذشته افتخار میزبانی روسای دولت های گذشته را داشته که در این سفرها طرح ها و پروژه هایی به بهره برداری رسیده است که متاسفانه برخی از آنها بدون اقدام و برخی نیز به نتیجه نهایی  نرسیده است لذا با توجه به تاثیرات منفی عدم  تحقق مصوبات سفرهای ریاست جمهوری در اذهان عمومی درخواست ما تصویب مصوبات با لحاظ کردن قید زمانی و ساز و کارهای اجرایی است تا با اجرایی شدن مصوبات خیر و برکت سفر برای مردم استان زنجان ملموس تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآوری کرد: یکی از پروژه هایی که در سفر رئیس جمهوری به استان در سال ۹۳ به تصویب هیات دولت رسیده است ایجاد مرکز آمار و پشتیبانی (پارک لجستیک شمالغرب) در استان زنجان بود که متاسفانه تاکنون این پروژه عملیاتی نشده است لذا با اجرایی کردن این مصوبه تحول بزرگی در ارزش افزوده و میزان اشتغال استان به وجود آمده و زیرساختهای زنجان در بخش توسعه و خدمات بازرگانی از قبیل انبارهای عمومی، سردخانه های مخصوص محصولات کشاورزی و باراندازها توسعه می یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، طرح ویژه منطقه اقتصادی استان را یکی دیگر از مصوبات دولت نهم در سال ۱۳۸۵ بیان کرد و گفت: این مصوبه مجدد در سفر رئیس جمهوری به استان در سال ۹۳ و در نهایت اردیبهشت سالجاری در مجمع تشخیص مصلحت به تصویب رسیده است.

یگانه فرد ادامه داد: اختصاص حدود یک‌هزار هکتار در کنار فرودگاه زنجان که با اجرای دسترسی به امکانات زیرساختی می تواند در جهت جذب سرمایه گذار خارجی، ورود تکنولوژی و فناوری، توسعه صادرات و اشتغالزایی نقش مهمی داشته باشد.

وی، انتظار بخش خصوصی را اختصاص اعتبار ویژه برای آماده سازی این منطقه و دستور تسریع در شروع عملیات پروژه های عمرانی، سپس تعیین تکلیف مدیریت مجموعه دانست و یادآوری کرد: البته موضوع فرودگاه زنجان نیز از جمله ظرفیت های بلا استفاده است که امید داریم همزمان با آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه مساعدت لازم جهت فعال شدن آن نیز انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، سومین انتطار بخش خصوصی را جذب و هدایت سرمایه گذار اعم از هلدینگ های بزرگ کشور از جمله آستان قدس، بنیاد برکت، بنیاد جانبازان به استان زنجان به منظور سرمایه گذاری در طرح های اولویت دار استان بر اساس طرح آمایش سرزمینی از جمله ایجاد صنایع پاک، انرژی های نو، صنایع تبدیلی، کشاورزی، گلخانه های صنعتی بزرگ، زنجیره های تولید به استان برشمرد.

یگانه فرد با بیان اینکه در این حوزه ۱۷ مورد طرح های اولویت دار استان زنجان بر اساس طرح آمایش سرزمینی توسط اتاق بازرگانی ارسال شده است، افزود: این طرح ها می تواند مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد و صنایع آلاینده به اندازه کافی به زنجان تحمیل شده که امید داریم من بعد شاهد اجرای صنایع بزرگ پاک عاری از آلاینده در این استان باشیم.

وی چهارمین مقوله مورد انتظار را حمایت های مالی سیستم بانکی از واحدهای تولیدی بیان کرد و ادامه داد: به رغم افزایش ۷۵ درصدی هزینه های تولید بر اساس آماری های رسمی طی یک سال اخیر متاسفانه سقف تسهیلات اعطایی تولید ثابت مانده است که در این خصوص افزایش سقف اعتبارات بانکی و الزام بانک ها به پرداخت تسهیلات ارزان به بخش تولید و صنعت بویژه در ردیف سرمایه ثابت از دیگر انتظارات بخش خصوصی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، معادن استان را از دیگر مزیت های استانی بیان کرد و گفت: با وجود بیش از ۳۶ ماده معدنی در استان زنجان با موانع و مشکلات جدی در واگذاری و ثبت عرصه های معدنی، صدور پروانه بهره برداری و سایر موارد مواجه هستیم و در حال حاضر از ۴۲۳ معدن استان حدود ۸۱ معدن غیرفعال است.

یگانه فرد ادامه داد: با توجه به سیاست های دولت در استفاده حداکثری از معادن کشور جذب امکانات و منابع داخلی و خارجی در زمینه اکتشافات معدنی و ایجاد واحدهای فرآوری امید است این موضوع نیز مورد توجه قرار گیرد چراکه فعالان اقتصادی انتظار مانع زدایی از موانع مخل حوزه معدن و توجه ویژه به این مشکلات دارند.

وی احیای فعالیت ها و واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان از جمله پتروشیمی با حجم سرمایه گذاری عظیم و ظرفیت بالای اشتغال را یکی دیگر از مصوبات سفر دولت نهم به زنجان بیان کرد و اظهارداشت: این مهم در سفر استانی مجدد مورد تصویب قرار گرفته که همچنان به دنبال تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی هستند و موفق به تکمیل پروژه نشده اند.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: قول های بزرگ دیگری در استان از جمله حل مشکلات روغن نباتی جهان و چرخه تولید فولاد داده شده بود که این واحدهای تولیدی همچنان با مشکل جدی روبروست.

 یگانه فرد سد مشمپا را یکی از سدهای مهم استان زنجان بیان کرد که شروع مطالعات آن به قبل از انقلاب اسلامی برمی گردد و این پروژه هنوز به بهره برداری نرسیده است که دیگر سدها از جمله مراش، بعثت، پاوه رود و تالورا وضعیت مشابهی دارند.

وی یادآوری کرد: حقابه  استان زنجان در حوزه قزل اوزن مورد احجاف قرار گرفته است و با توجه بهشرایط کم آبی آینده کشاورزی و حتی آب  آشامیدنی  استان در زمانهای نه چندان درو به بحران های جدی مواجه خواهد شد امید داریم با عنایت ویژه مشکلات این پروژه ها و طرح ها در حداقل زمان ممکن رفع شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، برای توسعه وزارت خارجه استان نقشه راهی توسط اتاق بازرگانی با همکاری دوایر اقتصادی زنجان تدوین شده که در این طرح وضعیت تولیدی ، پتانسیل های صادراتی میزان افزایش تولید در همه زمینه ها با الزامات مربوطه به همراه مطالعه بازار بیش از ۷۰ کشور مورد بررسی قرار گرفته که می تواند راهگشای استان برای رسیدن به صادرات یک میلیارد دلاری باشد.

یگانه فرد تاکید کرد: واحدهای صادراتی ما در داخل کشور به دلیل قوانین و مقررات دست و پا گیر در استان و خارج از کشور در گرفتن سهم های بازار و نقل و انتقالات مالی مشکلات جدی دارند.

وی افزود: امید داریم با حسن تدبیر و تلاش همه اعضای دولت اقدامات قابل توجهی در گام های توسعه اقتصادی استان زنجان انجام شود.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران سرمایه گذاری زنجان پروندهٔ خبری زنجان، مقصد دهمین سفر استانی رییس‌جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران سرمایه گذاری زنجان اتاق بازرگانی ایران سرمایه گذاری زنجان معادن و کشاورزی زنجان رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان امید داریم یگانه فرد بخش خصوصی پروژه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خلجی با تأکید بر اینکه از ابتدای دولت مردمی سیزدهم نگاه دولت بر حل مسائل شهری و کمک در این حوزه بوده است، گفت: طی ۲.۵ سال گذشته ناوگان عمومی شهر زنجان با نگاه حمایتی دولت نوسازی شد در حالیکه در ۱۰ سال گذشته چنین کمکی نشده بود و با کار‌های انجام گرفته ۲۴ دستگاه سنگین تحویل شهرداری‌ها شد.

وی افزود: سرانه بودجه شهری از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برابر با ۳۶۰ درصد افزایش یافته و ۹۴ میلیون متر مربع به فضای سبز شهری اضافه شده که یکی از موفقیت‌های شهرداری‌های استان همین موضوع است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری زنجان ادامه داد: بیش از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در شهر‌های استان آسفالت‌ریزی شده است که بیش از ۸۰ درصد آمار متعلق به شهر زنجان بوده و این امر کام مردم شهر را شیرین کرده است.

خلجی به ارزیابی عملکرد شورا‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۱۳ عضو شورای شهر استان در ۲۱ شهر فعالیت می‌کنند در حالیکه در ارزیابی ها، شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان شورای برتر انتخاب شد.

وی با تأکید بر اینکه خدمات این نهاد در بسیاری از موارد به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، گفت: در حال حاضر شهر زنجان ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که به همت شهردار و اعضای شورا تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری زنجان ادامه داد: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری و شورا باید ۴۰ درصد مجموع درآمد آنها در بخش عمرانی استفاده شود، اما در شهر زنجان ۶۰ درصد بودجه در این محل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خلجی با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات شورای شهر زنجان مصوب و اجرا شده است، گفت: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم و در شورای اسلامی شهر زنجان بدون هیچ حاشیه‌ای و وابستگی با تمام قدرت، اقدامات لازم در خصوص مسائل شهری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم