Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سلامت ، خوراک مرغ و لوبیا سفید جزو آن گروه از خوراک‌های گرم پاییزی و مناسب برای افراد مبتلا به دیابت است که به‌دلیل عطر و طعم دلچسبش می‌تواند حداقل هفته‌ای یک‌مرتبه در برنامه غذایی این افراد جای بگیرد. 

 

مواد لازم (برای 6 نفر)  لوبیا سفید پخته 450 گرم  آب مرغ بدون نمک 6 لیوان  پیاز زرد خردشده 1 لیوان  هویج خردشده 1 لیوان  رزماری تازه 1 قاشق چای‌خوری یا پودر رزماری نصف قاشق چای‌خوری  سینه مرغ بدون پوست و استخوان 500 گرم  اسفناج خرد شده 4 لیوان  آب لیموترش تازه 1 قاشق غذاخوری  نمک نصف قاشق چای‌خوری  پودر فلفل سیاه نصف قاشق چای‌خوری  روغن زیتون مخصوص سرخ‌کردنی 2 قاشق غذاخوری  جعفری خرد شده یک‌چهارم لیوان 

 

طرز تهیه ابتدا روغن را داخل تابه گرم کنید و سپس پیازها را داخل آن تفت بدهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حدود 4 دقیقه پیازها را تفت بدهید تا کاملا سبک شوند.  هویج را به قابلمه اضافه کنید و حدود 2 دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید.  لوبیا سفید، آب مرغ و رزماری را هم داخل قابلمه بریزید و حرارت را کمی بالا ببرید تا خوراک به جوش بیاید.  بعد از جوش آمدن خوراک، سینه مرغ را داخل آن بیندازید و حرارت را پایین بیاورید تا خوراک شما حدود یک ساعت بجوشد.  پس از گذشت یک ساعت می‌توانید جعفری و اسفناج را به این خوراک اضافه کنید و حدود 1.5 ساعت دیگر اجازه دهید تا خوراک مرغ و لوبیا سفید به‌خوبی بپزد و جا بیفتد.  در 5 دقیقه پایانی پخت می‌توانید نمک، فلفل و آب‌لیموی تازه را هم به این خوراک اضافه کنید.  پس از آماده شدن این خوراک خوش‌عطر و طعم می‌توانید آن را با جعفری تازه و ساطوری تزیین و سِرو کنید. 

نکته: این خوراک به‌دلیل داشتن فیبر فراوان، ویتامین A، ویتامین C، آهن، پتاسیم و منیزیم می‌تواند به تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند. شما می‌توانید از هر نوع سبزیجات دیگری مانند کلم کیل،‌ ساقه کرفس، گشنیز یا شوید هم در تهیه این خوراک استفاده کنید. 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مرغ لوبیا دیابت قاشق چای خوری لوبیا سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد

کمبود نگران‌کننده انسولین بیماران دیابتی در بریتانیا را به چالش کشیده و موجب افزایش استرس و اضطراب در میان ۴۰۰ هزار مبتلا به دیابت نوع یک در این کشور شده است‌.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بریتانیا در حال حاضر با کمبود داروهایی از جمله داروهای اختلال نقص‌توجه و بیش‌فعالی، صرع و انسولین مواجه است که این امر به‌ویژه موجب افزایش نگرانی میان بیماران دیابتی نوع یک و خانواده‌های آن‌ها شده است.

تأمین منظم انسولین در بدن برای زندگی ضروری است و دسترسی قابل‌اعتماد به آن بخشی حیاتی از زندگی مبتلایان به دیابت نوع یک به‌شمار می‌رود که بدن آن‌ها به دلیل یک وضعیت خود ایمنی، نمی‌توانند به‌طور طبیعی انسولین بسازد، بنابراین باید هر روز آن را تزریق و دوز انسولین خود را تنظیم کنند.

کمبود انسولین و افزایش خطر زندگی

اخبار مربوط به هر گونه کمبود این دارو موجب ایجاد اضطراب قابل‌توجهی در افراد مبتلا به دیابت نوع یک می‌شود که برای سلامتی این بیماران به‌شدت مضر است. مبتلایان به دیابت نوع یک در عرض چند روز بدون انسولین جان خود را از دست می‌دهند و استرس ناشی از کمبود آن این امر را تسریع می‌کند.

گفته می‌شود که کمبود دارو در بریتانیا یک امر عادی است که برگزیت به تشدید آن منجر می‌شود، با این حال اداره ملی سلامت بریتانیا درصدد اطمینان‌بخشی به مبتلایان به دیابت نوع یک برآمده است تا بدانند در صورت در دسترس نبودن محصولات انسولین معمولی که استفاده می‌کنند، می‌توانند از فرمول‌های جایگزین بهره ببرند. با این حال تعدادی از افراد به دلیل تزریق «دوز نامناسب» با مشکلاتی مواجه شده و به دلیل کتواسیدوز (یک عارضه جانبی بالقوه تهدید کننده زندگی دیابت نوع یک) در بیمارستان بستری شده‌اند.

بنابراین تأثیر کمبود این دارو بر بیماران و داروخانه‌های جامعه بریتانیا همچنان یک نگرانی عمیق محسوب می‌شود. این قبیل کمبودها نه‌تنها بر توزیع به موقع داروها تأثیر می‌گذارد، بلکه فشار زیادی را از نظر عملیاتی و مالی بر داروخانه‌های جامعه وارد می‌آورد. از سوی دیگر ماهیت نامطمئن عرضه دارو، شرایط تهدید کننده زندگی را برای بیماران سراسر بریتانیا برجسته کرده است و مردم خواستار ساماندهی سیستم شکننده عرضه داروهای بریتانیا توسط دولت شده‌اند.

کمبود نگران‌کننده انسولین به‌عنوان جدیدترین موردی که بریتانیا را تحت‌تأثیر قرار داده است، باعث ایجاد استرس بالایی برای ۴۰۰ هزار فرد مبتلا دیابت در این کشور شده است و گفته می‌شود این محصولات در میان کمبود تولید جهانی تا سال آینده در دسترس نخواهد بود.

کد خبر 749027

دیگر خبرها

  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه