Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده در حال بررسی تحریم دیپلماتیک بازی‌های زمستانی المپیک در چین است.

بایدن در دیدار با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن تحریم دیپلماتیک المپیک پکن را بررسی می‌کند، گفت: این موضوعی است که ما در حال گفت‌وگو درمورد آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده است که بازی‌های المپیک زمستانی که قرار است بین ۴ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ در پکن برگزار شود، به دلیل همه گیری کرونا، بدون هواداران خارجی برگزار می‌شود.

این کمیته توضیح داد: فقط مردم چین مجاز به حضور در مسابقات خواهند بود. اجازه دادن به هواداران داخلی برای حضور در رویداد‌های المپیک، با ایجاد تجربه زنده المپیک و پارالمپیک از ورزش‌های زمستانی و ایجاد فضای مطلوب برای اماکن ورزشی، رشد ورزش‌های زمستانی در چین را تسهیل می‌کند.

این اظهارات بایدن در حالی مطرح شده است که طی روز‌های اخیر، روابط چین و آمریکا با تنش روز افزون روبه‌رو و ایالات متحده با دخالت در امور تایوان عصبانیت چین را برانگیخته است؛ دو طرف درمورد منشأ ویروس کرونا، قوانین و مقررات تجارت و رقابت بین‌الملل و گسترش سلاح‌های هسته‌ای توسط پکن دچار اختلاف هستند.

این در حالی است که چند روز پیش، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین برای کاهش تنش‌ها و گفت‌وگو درباره اختلافات میان دو طرف اقدام به برگزاری یک نشست مجازی کردند. این نشست با موضوعاتی، چون بحث حقوق بشر و مسائل امنیتی برگزار شده است.

شی جین پینگ در شروع این دیدار بایدن را دوست قدیمی خود نامید و گفت هر دو طرف باید سطح ارتباطات و همکاری‌های خود را برای حل چالش‌های پیشرو تقویت کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا نیز تأکید کرد: دو کشور باید اطمینان حاصل کنند روابط آن‌ها در نهایت به درگیری و چالش‌های جدی مبدل نمی‌شود.

رؤسای‌جمهور چین و آمریکا همچنین توافق کردند ارتباطات نزدیک را در اشکال مختلف حفظ کنند. همچنین روابط پکن و واشنگتن را به مسیری درست هدایت کنند تا به نفع مردم هر دو کشور و مردم سراسر جهان باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بازی های زمستانی المپیک چین تنش چین و آمریکا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است

کاخ سفید رسما اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی حین سخنرانی‌های خود مرتکب شده است؛ در چهار ماه اول سال، اشتباهات بایدن تقریباً در هر سخنرانی او اصلاح می‌شد.

کارکنان ارتباطات اغلب اظهارات رسمی بایدن را تصحیح، بسط یا اصلاح می‌کنند تا آنها را با سیاست رسمی کاخ سفید یا در برخی موارد با واقعیت همسو کند. در چندین مورد، بیانیه‌ها باید تغییر می‌کردند تا دقیقاً معنای مخالف آنچه بایدن گفته بود، منتقل شود.

کاخ سفید بین ۱ ژانویه تا ۲۴ آوریل، ۱۱۸ بیانیه، سخنرانی و گفتگو با خبرنگاران را رسماً به روز کرد و حداقل ۱۴۸ بار سخنان رئیس جمهور را با صدای بلند تصحیح کرد. برخی از تغییرات شامل اصلاح نام ها، تاریخ‌ها و نام سازمان است.

در موارد دیگر، افعال یا معنای بیانیه بایدن تغییر کرده است. کلماتی که او نگفته بود، اما مقامات کاخ سفید معتقد بودند باید گفته می‌شد نیز به رونوشت‌ها اضافه شد.

از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن او بار‌ها حرکات عجیبی از خود نشان داده است. پس از گاف‌ها و اشتباهات کلامی و رفتاری جو بایدن که او را به عنوان «ماشین گاف» مشهور کرده، وضعیت سلامتی بایدن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و چالش‌ها و جنجال‌ها بر سر سلامتی این رئیس جمهور ۸۲ ساله افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن! / چرا در دانشگاه تک تیرانداز مستقر می‌کنید! + ویدئو
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»