Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، اگر می‌خواهید بدانید که بهترین پردازنده لپتاپ کدام است، باید بدانید که به لطف فاش شدن اطلاعات جدید پردازنده لپتاپ Core i۷-۱۲۸۰۰H Alder Lake-P، این پردازشگر در مقایسه با رقیب خود، AMD Ryzen ۷ ۵۸۰۰H، بسیار قوی‌تری به نظر می‌رسد.

طبق نتایج منتشر شده در GeekBench، پردازنده Alder Lake در تست تک هسته‌ای ۱۶۵۴ امتیاز و در تست چند هسته‌ای ۹۶۱۸ امتیاز کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدان معناست که CPU اینتل ۲۵ درصد سریع‌تر از امتیاز ۱۳۲۶ تک هسته‌ای AMD Ryzen ۷ ۵۸۰۰H است و ۱۷ درصد سریع‌تر از AMD Ryzen ۹ ۵۹۰۰H است.

پردازنده اینتل همچنین در تست چند رشته‌ای از همتایان AMD خود با امتیاز ۹۶۱۸ پیشی گرفت، در حالی که رقبا امتیاز ۷۰۳۸ را برای Ryzen ۷ ۵۸۰۰H و ۷۶۳۰ را برای Ryzen ۹ ۵۹۰۰HX به دست آوردند.

تراشه‌های نسل دوازدهم اینتل از سری Zen ۳ AMD پیشی گرفته اند، به خصوص اینکه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد سریع‌تر از Ryzen ۵۰۰۰ هستند. این برتری به لطف ۱۴ هسته و ۲۰ رشته این تراشه است که شش هسته آن Golden Cove و هشت هسته آن Gracemont با فرکانس ۲.۸۰ گیگاهرتز هستند.

برای مقایسه، تعداد هسته باعث می‌شود که اینتل Core i۷-۱۲۸۰۰H حدود ۱۰۰ مگاهرتز سریع‌تر از مدل ۱۲۷۰۰H و ۱۰۰ مگاهرتز کندتر از نسخه Core i۹-۱۲۹۰۰H باشد.

بیشتر بخوانید

اپل به دنبال ساخت تراشه‌هایی با معماری منبع باز است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پردازنده اینتل پردازنده های اینتل سریع تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   منبع: راهنماتو

دیگر خبرها

  • منچسترسیتی همچنان در تعقیب آرسنال
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • تمجید جالب مویس از کلوپ: یورگن سریع‌تر از لیورپول برو!
  • سرمربی تایلند: ایران نتوانسته راحت رقبا را شکست دهد
  • سرمربی تایلند: ایران مثل قبل، رقبا را آسان نمی‌برد
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ بازنده‌ای که هیچ وقت سقوط نمی‌کند
  • سیر تکامل ب‌ ام‌ و را خیلی سریع ببینید
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه