Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@23:23:28 GMT

عکس روز| کشتزارهای زیر سیلاب

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۴۸۹۱

عکس روز| کشتزارهای زیر سیلاب

باران‌های شدید در شمال غرب کانادا (به طوری که در برخی از نواحی میزان ریزش آن در طول دو روز به اندازه یک ماه بود)، باعث به زیر سیل رفتن بخش‌های بزرگی کشتزارها و مرگ هزاران راس دام‌ شده است.

Darryl Dyck/AP

کد خبر 638364 برچسب‌ها کانادا عکس روز-عکس هفته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کانادا عکس روز عکس هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین وارد عمل شد

به گزارش صدای ایران از یورونیوز،پلیس کانادا روز پنج‌شنبه ۲ مه ۲۰۲۴ تظاهرکنندگان حامی فلسطین و اسرائیل را در محوطه دانشگاه مک گیل در مونترال جدا کرد.

در پی رد درخواست دانشجویان مبنی بر قطع ارتباط با دانشگاه‌های اسرائیلی مدیریت دانشگاه علوم سیاسی پاریس (سیانس‌پو) از تعطیلی ساختمان اصلی خود در پاریس در روز جمعه ۳ ماه مه (۱۴ اردیبهشت) به دلیل ادامه اعتراضات خبر داد. در کانادا نیز برخی از دانشگاه‌ها شاهد برگزاری تجمعات در حمایت از مردم فلسطینی بودند.

ساعاتی پس از اعلام خبر تعطیلی «سیانس پو» پاریس، نیرو‌های پلیس با هدف پاکسازی محوطه دانشگاه شدند. در ویدیو‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی دانشجویان حامی فلسطین با سر دادن شعار‌های اعتراضی خواستار برقراری عدالت شدند. آنها تکرار می‌کردند: «همینجا می‌مانیم و تکان نمی‌خوریم.»

یوناتان آرفی، رئیس شورای نمانیدگی نهاد‌های یهودی در فرانسه همزمان طی اظهاراتی خواستار توسل به قهوه قهریه برای متفرق کردن این دانشحجویان شد.

در حالیکه اعتراضات دانشجویان علیه اسرائیل وارد دومین هفته خود در فرانسه شده است، امتناع دانشگاه سیانس‌پو از ایجاد کارگروهی برای بررسی روابط با دانشگاه‌های اسرائیلی در نتیجه گردهمایی روز پنج شنبه در دانشگاه سیانس‌پو، برخی از دانشجویان را در سراسر شعب دانشگاه علوم سیاسی فرانسه به ادامه اعتراضات ترغیب کرده است، چرا که آنها عموما خواستار قطع شدن این روابط بر سر جنگ غزه هستند.

مدیریت سیانس پوی پاریس شامگاه پنجشنبه دوم مه از تعطیلی ساختمان‌های اصلی دانشگاه در روز جمعه خبر داد. دلیل اتخاذ این تصمیم رای به اشغال مجدد دانشگاه در مجمع عمومی از سوی دانشجویان طرفدار فلسطین عنوان شده است.

به دلیل تصویب کمیته فلسطینی دانشجویان مبنی بر ادامه اشغال دانشگاه توسط چند صد دانشجو در حمایت از مردم فلسطینی کارمندان این دانشگاه نیز همچنان به دورکاری ادامه خواهند داد.

در همین حال ژان باسر، مدیر موقت دانشگاه سیانس‌پو که امانوئل ماکرون نیز از آن فارغ‌التحصیل شده است، گفت: «سیانس‌پو باید در نظر بگیرد که آیا در مورد مسائل عمده سیاسی باید موضع‌گیری کند یا خیر، و بازنگری در سیاست‌های کلی در دستور کار نیست.»

خواسته‌های دانشجویان فرانسه

در همین باره سخنگوی کمیته فلسطینی دانشجویان این دانشگاه گفت که تاکنون هیچ‌یک از خواسته‌های آنان برآورده نشده است. در میان فهرست مطالبات کمیته، پایان دادن به ارتباط با نهاد‌هایی که «ایدئولوژی‌های صهیونیستی» را دنبال می‌کنند، دیده می‌شود.

دانشگاه سیانس‌پو با دانشگاه بن گوریون، دانشگاه خصوصی رایشمن در منطقه تل آویو و دانشگاه عبری بیت‌المقدس (اورشلیم) برنامه همکاری مشترک دارد.

پیش از این، وزیر آموزش عالی فرانسه نیز از رؤسای دانشگاه‌ها خواسته بود تا در برابر بسیج فزاینده دانشجویانی که خواستار آتش بس در جنگ بین حماس و اسرائیل هستند، «از حداکثر اختیارات خود استفاده کنند.»

بر طبق اعلام کمیته فلسطین دانشگاه سیانس‌پو شش دانشجو برای محکوم کردن همکاری با دانشگاه‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده اند.

سایر دانشگاه‌های فرانسه

تنش و درگیری در دانشگاه‌های فرانسه نظیر دانشگاه‌های آن سوی اقیانوس اطلس نزدیک دو هفته است که ادامه دارد. در بعد از ظهر پنج‌شنبه نیز نزدیک به ۳۰۰ دانشجو از دانشگا‌های مختلف در مقابل دانشگاه سوربن گرد هم آمدند و اردویی متشکل از ۲۰ چادر ترتیب دادند. در دوشنبه ۲۹ آوریل پلیس برای متفرق کردن دانشجویان سوربن، مداخله کرده بود.

پردیس دانشگاهی جردن در اکول نرمال سوپریور (ENS) پاریس نیز در روز پنجشنبه توسط دانشجویان مسدود شد.

در شهر لیل واقع در شمال فرانسه، موسسه مطالعات سیاسی بسته شد. همچنین دسترسی به مدرسه عالی روزنامه نگاری (ESJ) نیز مسدود شد. دانشجویان دانشگاه علوم سیاسی شهر گرنوبل نیز اعتراضات خود را به دلیل ارتباط این دانشگاه با دانشگاه بن گوریون اعلام کردند.

ده‌ها نفر در دانشگاه علوم سیاسی لیون در عصر پنجشنبه یک سالن آمفی تئاتر را اشغال کردند. در سنت اتین واقع در جنوب لیون تعداد انگشت شماری از دانشجویان که خواستار آتش بس در غزه بودند، دسترسی به یک سایت دانشگاهی را مسدود کردند.

اعتراضات به دانشگاه‌های کانادا نیز کشیده شد

در کانادا نیز فرانسوا لیگا، بالاترین مقام اجرائی استان کبک روز پنجشنبه هشدار داد که تحصن دانشجویان در دانشگاه مک‌گیل مونترال باید برچیده شود، حال آنکه دانشجویان دیگری نیز در برخی از بزرگترین مراکز آموش عالی کانادا در حمایت از فلسطینیان تجمع برپا کردند.


هر چند که دانشگاه مک گیل درخواست مداخله پلیس برای برچیدن این تجمع را کرده بود، اما نیرو‌های مجری قانون روز پنجشنبه برای پاکسازی محل تحصن دانشجویان وارد عمل نشدند و عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که صرفا وضعیت را زیر نظر خواهند داشت.

دانشجویان همچنین در مراکز آموزش عالی کانادا از جمله دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه اتاوا نیز دست به تحصن زدند. در دانشگاه تورنتو حدود ۱۰۰ معترض با برپایی ده‌ها چادر در فضای سبز محصور شده دانشگاه تجمع کردند.

تحصن‌کنندگان کانادایی چه خواسته‌ای دارند؟

در بیانیه برگزارکنندگان آمده است که مادامی که این دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری‌های خود را فاش نکند و به سرمایه‌گذاری‌هایی که منجر به بقای «آپارتاید اسرائیل، اشغال و شهرک‌سازی غیرقانونی در سرزمین‌های فلسطینی می‌شود» پایان ندهند و شراکت خود با برخی مؤسسات آکادمیک اسرائیلی را قطع نکند، این تحصن هم ادامه خواهد داشت.

علاوه بر این، روز پنجشنبه یک تظاهرات به طرفداری از اسرائیل نیز در مونترال برگزار شد. در این اعتراضات، پلیس فاصله بین گروه حامیان اسرائیل و گروه حامیان فلسطینیان را حفظ کرد.

برخی از گروه‌های یهودی، حامیان فلسطین را به یهودی‌ستیزی متهم کردند. اما برگزارکنندگان تحصن این اتهام را رد کرده و خاطرنشان کردند که برخی از افرادی که به جمع آنها پیوسته‌اند نیز خود از جوامع یهودی هستند.

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم
  • تشکیل زنجیره انسانی دانشجویان دانشگاه تورنتو و کانادا برای محافظت از چادر‌های همبستگی مقابل پلیس (فیلم)
  • پلیس کانادا سه هندی را به اتهام قتل رهبر سیک‌ها بازداشت کرد
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین وارد عمل شد
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • واترپلو قهرمانی جوانان جهان؛ همگروهی ایران با چین و کانادا
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • قدردانی کودکان غزه از تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و کانادا