Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

 

امکان تغییر محل آزمون پایان‌ترم برای دانشجویان ارشد دانشگاه پیام نور فراهم شد
با توجه به شرایط خاص ناشی از بیماری کرونا آزمون‌های دانشجویان در پایان نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مقطع کارشناسی به صورت الکترونیکی و در مقطع کارشناسی ارشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور می‌توانند محل برگزاری آزمون خود را مشخص کنند، به عبارتی آن‌ها می‌توانند در محل سکونت خود، آزمون‌های پایان ترمشان را بدهند.  تغییر محل آزمون برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از اول تا هشتم آذرماه سال جاری امکانپذیر خواهد بود و تمام مراکز و واحد‌های دانشگاه پیام‌نور نیز موظف هستند با تعیین ظرفیت، امکان تغییر محل آزمون را برای دانشجویان فراهم کنند.

 
دستورالعمل برگزاری کلاس‌های حضوری دانشگاه آزاد اعلام شد
جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «نحوه برگزاری کلاس‌های درسی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کردند.

 


این دستورالعمل مطابق با ردیف اول راهکنش متناسب‌سازی و تعادل‌بخشی به دوره‌های تحصیلی و حجم آموزش نظری، عملی و مهارتی به تناسب اهداف رشته تحصیلی و ماهیت دروس با اولویت مقاطع کاردانی و کارشناسی و بسته کاری «ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی» در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تغییرات رنگ‌بندی کرونایی شهرها، جهت اجرا از ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ ابلاغ شده است.
 

۱۵ اتاق فکر در وزارت علوم برای تصمیم‌سازی و استفاده از خرد جمعی ایجاد می‌شود
علی خیرالدین مشاور وزیر علوم در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری، استفاده از خرد جمعی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی را محور اصلی تشکیل ۱۵ اتاق فکر اعلام کرد و گفت: در قوانین مختلف کشور مانند قانون اساسی، قانون تشکیل، اهداف و وظایف وزارت علوم، برنامه‌های توسعه پنچ ساله و برنامه‌های بودجه ماموریت‌های کلان و مهمی بر عهده وزارت علوم گذاشته شده است و در اتاق‌های فکر این ماموریت‌ها به سیاست‌های اجرایی و برنامه عملیاتی تبدیل خواهند شد.
 

۲۵۰ نفر از تکنسین‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در شرکت تراکتورسازی تبریز جذب به کار شدند
ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای گسترش ارتباط عملی صنعت و دانشگاه تعداد ۲۵۰ نفر از تکنسین‌های دانش آموخته دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شرکت مهندسی، تولید و تأمین قطعات تراکتورسازی تبریز استخدام شدند.

 


 

مهلت ثبت‌نام شرکت در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۰ تمدید شد
با توجه به درخواست شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری مبنی بر تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۰ به منظور فراهم شدن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون نشدند این مهلت تا روز سه‌شنبه دوم آذرماه تمدید شد.
 

مجوز اجرای ۱۸ دوره کوتاه مدت علمی کاربردی در ۷ استان صادر شد
جلالی جواران معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از صدور مجوز اجرای ۱۸ دوره کوتاه مدت برای ۱۳ متقاضی برگزاری این دوره‌ها در ۷ استان خبر داد و گفت: این دوره‌ها، آموزش قریب به هزار مهارت‌جوی واجد شرایط را پوشش خواهند داد.

 

جدیدترین منابع کنکور ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ منتشر شد
آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در روز‌های ۵ و ۶ خردادماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود براین اساس مرکز سنجش آموزش پزشکی منابع آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ را منتشر کرده است. داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی می‌توانند از اینجا منابع آزمون را مشاهده و دانلود کنند.

 

 

 

رشته‌های مختلف علوم نباید بین وزارتخانه‌ها از هم جدا و جزیره‌ای باشند
محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم با اشاره به اینکه، یکی از مسائل و اشتباهات رخ داده در بخش سیاست‌گذاری علمی کشورمان بحث واگرایی بوده است، تاکید کرد: نباید رشته‌های مختلف علوم بین وزارتخانه‌های مختلف از هم جدا و جزیره‌ای باشند، چرا که نمی‌توان رشته‌های پزشکی را از رشته‌های علوم مهندسی و علوم انسانی و کشاورزی و دامپزشکی جدا کرد و در این صورت تحقیقات بین رشته‌ای معنادار نخواهد بود.


ثبت نام کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ از اول آذر آغاز می‌شود
 آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ از روز دوشنبه اول آذر آغاز می‌شود و مهلت ثبت نام تا روز دوشنبه ۸ آذر ادامه خواهد داشت.


یک نیمسال تحصیلی در سنوات دانشجویی رایگان شد
علی خاکی، صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تاکید کرد با توجه به استمرار وضعیت قرمرز و نارنجی کرونایی در برخی مناطق کشور، موضوع حذف یک نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات و با بهره‌مندی دانشجویان روزانه از حداکثر سنوات مجاز تحصیل ذکر شده در آیین نامه‌های مرتبط در دستور کار قرار گیرد.
 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ثبت نام آزمون منابع کنکور کنکور دکتری 1401 دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد تحصیلی ۱۴۰۱ آزمون ورودی گروه پزشکی سال تحصیلی وزارت علوم سال ۱۴۰۱ ثبت نام دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری

مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه پایان می یابد.   به گزارش ایسنا، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.   بر این اساس داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.   داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند؛ ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.   داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • از سختی سوالات تا داوطلبی که در جلسه حاضر شد، اما آزمون نداد!
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • پشت پرده اتفاقات جالب کنکور ۱۴۰۳؛ از سختی سوالات تا داوطلبی که در جلسه حاضر شد اما آزمون نداد!