Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نصب تجهیزات مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند، مرحله تست با آب را انجام دادیم و در ۲ هفته آینده با فاضلاب هم تست خواهد شد.

وی گفت: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند با کمک فاینانس در دست احداث بوده و از نوع هوازی است که تاکنون ۲۳ میلیون یورو برای اجرای این پروژه هزینه شده و در مجموع با قیمت روز تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه‌کرد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی بیان کرد: این پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکسری اقدامات جزئی آن باقی مانده که به‌زودی بهره‌برداری آزمایشی را شروع می‌کنیم و تلاش ما این است تا پایان آذر ماه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی گفت: با بهره‌برداری کامل از این تصفیه‌خانه ضمن افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب در شهر بیرجند شاهد ارتقای کیفیت پساب تولیدی نیز خواهیم بود.

امامی درباره علت تاخیر در اجرا و بهره‌برداری این پروژه گفت: برخی تنگناهای مالی در سال‌های اخیر تا حدودی این پروژه را با چالش روبه‌رو کرد و چند بار بهره‌برداری آن با تاخیر مواجه شد، تامین تجهیزات از خارج کشور و وجود تحریم‌ها هم در روند تاخیر اثرگذار بود.

وی اظهار داشت: تلاش ما این است که به‌صورت کامل در شهر بیرجند شبکه فاضلاب را اجرا کنیم و تاکنون این طرح هم پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی افزود: افتتاح مدول دوم تصفیه‌خانه بیرجند فرصتی است که بتوانیم بخشی از آب شهرک صنعتی بیرجند، آب مورد نیاز شهرک صنعتی خوسف و معادن منطقه را از این محل تامین کنیم.

وی در پاسخ به گلایه‌مندی مردم درخصوص انتشار بوی بد پساب تصفیه‌خانه بیرجند گفت: بوی بد پساب فاضلاب بیرجند از محل برکه‌های فاز نخست است و با بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند بوی پساب وضعیت بسیار خوبی نسبت به گذشته خواهد داشت و به‌شدت کاهش خواهد یافت.

امامی ادامه داد: با بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند به دلیل اینکه فاز نخست تصفیه‌خانه همچنان مورد استفاده خواهد بود، این مساله به‌صورت کامل رفع نخواهد شد اما شدت بو کاهش خواهد داشت.

برچسب‌ها بیرجند تصفیه خانه توسعه ایران آب و فاضلاب خراسان جنوبی پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند تصفیه خانه توسعه ایران بیرجند تصفیه خانه توسعه ایران آب و فاضلاب خراسان جنوبی خراسان جنوبی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت پروژه مرمت خانه وثوق‌الدوله گفت: بالغ بر ۵۰ درصد مرمت خانه وثوق‌الدوله که در منطقه ۱۴ قرار دارد، انجام شده است. به احتمال بسیار قوی این پروژه تا نیمه اول سال به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مرمت سازه‌ای خانه فروغ فرخزاد که در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد، انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خانه ثبت میراث ملی است، برای مرمت آن نیاز بود که تغییرات سازه‌ای و مرمتی در کمیته تخصصی میراث فرهنگی تصویب شود؛ به همین علت مرمت خانه فروغ فرخزاد کمی کندتر پیش می‌رود.

وی گفت: با این حال به احتمال بسیار قوی این خانه نیز تا نیمه دوم سال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091940

دیگر خبرها

  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است