Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:01:29 GMT

طرح اندیشه تمدن‌ساز محقق کننده بیانیه گام دوم است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۵۷۴۷

طرح اندیشه تمدن‌ساز محقق کننده بیانیه گام دوم است

ایسنا/فارس معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: فرهنگ سازی اندیشه تمدن ساز در جامعه دانشگاهی تحقق بخشیدن به بیانه گام دوم انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور عصر پنج‌شنبه ۲۷ آبان در نخستین هم اندیشی برنامه «اندیشه تمدن ساز» که به میزبانی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان فارس برگزار شد، اظهار کرد: چنانچه جامعه‌ای قصد تمدن سازی دارد باید سراغ افراد تاثیرگذار برود، زیرا یکی از اهداف مهم اندیشه تمدن ساز استفاده از لایحه‌های تاثیر گذار جامعه در پاسخ به شبهات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تمام مسئولان دانشگاه‌ها در قبال ترویج اندیشه‌های رهبری با عنوان برنامه اندیشه تمدن ساز مسئول هستیم و از آنجایی که پیگیری و میزان تحقق منویات مقام معظم رهبری به دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سپرده شده وبه همین منظور مسئولان دفاتر باید بر اجرای این مهم تلاش جدی تری داشته باشند.

به عقیده معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ضرورت جامعه امروزی بر این است که با برگزاری طرح «اندیشه تمدن ساز» با استفاده از اساتید به برخی از شبهات پاسخ داده شود.

فاطمی‌پور، ظرفیت سازی در اجرای برنامه اندیشه تمدن ساز در دانشگاه‌ها را به عنوان یک ماموریت اعلام کرد وافزود: برای آشنایی با اندیشه‌های جامعه ساز؛ رهبر انقلاب، طرح اندیشه تمدن ساز را راه‌اندازی کرد تا از این طریق نگرش تحول‌آفرین و تمدن سازدر میان اساتید ودانشجویان گسترش یابد و با و پیامدهای اجتماعی آموزه‌های دینی آشنا شویم.

حجت‌الاسلام حمید مقامی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه امروزه شاهد آن هستیم طرح اندیشه تمدن سازدر دانشگاه آزاد با موفقیت اجرا شده است نیز گفت: با توجه به اینکه تغییر سبک زندگی باید از دانشگاه شروع شود، دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اجرای موفق طرح اندیشه تمدن ساز توانسته در ترویج جامعه اندیشه ساز گام بردارد.

به عقیده او، در چاپ کتب‌های درس نامه «اندیشه تمدن ساز» شاهد آن هستیم که کمتر اندیشمندی توانسته به مباحث اندیشه اسلامی در قرآن کریم از نگاه دیگری توجه داشته باشد و بتوانند به فهم جامعه امروزی مباحث را ساده و روان بازگو کند.

مقامی تصریح کرد: تلاش داریم با انجام این طرح در جامعه دانشگاهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را محقق کنیم.

مقامی همچنین با اشاره به اینکه این طرح با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم بوده که درآن به سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن(ع) مشهد پرداخته شده، افزود: این طرح می‌تواند نقشه راه باشد برای ترویج اندیشه‌های رهبری که  در بخش‌های ایمان، توحید، نبوت و ولایت به آن اشاره شده است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس اجرای این طرح در فارس را با برخورداری از اساتید صاحب نام و دانشجویان مطرح کرد و گغت: با تشکیل گروه‌های مختلف بخش‌های مختلف درس نامه اندیشه تمدن ساز مورد تحلیل وبررسی قرار می‌گیرد وپس آن با بهره گیری از اساتید دوره دیده اهداف مهم این طرح در قالب تبیین اندیشه‌های رهبری در جامعه دانشگاهی ترویج داده می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دانشگاه آزاد اسلامي فارس بیانیه گام دوم انقلاب گام دوم گام تمدن ساز نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه مقام معظم رهبری در دانشگاه ها طرح اندیشه تمدن ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر

یک کارگر با طرح درخواستی مبتکرانه موفق به دریافت انگشتر رهبر انقلاب شد.

به گزارش ایسنا، صبح چهارشنبه پنجم اردیبهشت در جریان دیدار هزاران نفر از کارگران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از کارگران در اقدامی مبتکرانه برای دریافت انگشتر رهبر انقلاب بر روی چفیه‌ای نوشت : (انگشتر آقا» و آن را حین بیانات رهبر انقلاب بالای سر خود گرفته بود.

رهبر انقلاب در واکنش به اقدام این کارگر در انتهای بیانات خود گفتند: آن آقایی که یک چفیه بلند کرده و روی آن نوشته انگشتر، آن آقا اگر انگشتر میخواهد بیاید...

این روایت را در ادامه ببینید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان