Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@04:45:33 GMT

در جستجوی لاشه جنگنده اف 35

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۶۱۱۹

امریکا و انگلیس برای جلوگیری از دستیابی رقیبان به لاشه جنگنده اف 35 نیروی دریایی انگلیس که در مدیترانه سقوط کرد، تلاش می کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  یک روز پس از سقوط یک فروند جنگنده اف 35 متعلق به نیروی دریایی انگلیس در دریای مدیترانه، روزنامه تایمز فاش کرد که ارتش انگلیس برای یافتن لاشه جنگنده اف-۳۵ که دیروز در مدیترانه سقوط کرد، از آمریکا درخواست کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گزارش می افزاید که بلافاصله پس از درخواست انگلیس، یک تیم آمریکایی که از قبل در اسپانیا آماده بود، به همراه تجهیزات خود راهی مدیترانه شدند تا به ناوگان انگلیسی مستقر در منطقه ملحق شوند.

هنوز محل دقیق سقوط جنگنده مشخص نشده اما اطلاعات اولیه نشان می دهد که هواپیما منفجر نشده و احتمالا به دلیل عمل نکردن سیستم خودتخریبی، دستکم قطعات بزرگی از آن در کف دریا موجود است.

یک مقام نظامی انگلیس به تایمز گفته است که از نخستین لحظات سقوط هواپیما، تدابیر لازم برای جلوگیری از دستیابی روسیه به لاشه جنگنده اتخاذ شده و بر همین اساس از امریکایی ها درخواست کمک شده است.

دستیابی به تجهیزات و قطعات این هواپیمای پیشرفته برای سازمان های جاسوسی و دلال های شرکت ها و صنایع نظامی و هواپیماسازی اهمیت و ارزش فراوانی دارد و علاوه بر روسیه یا چین که رقیبان اصلی محسوب می شوند، سازمان ها و دولت های متعددی بصورت بالقوه مشتریان این تجهیزات به شمار می روند.

انگلیس بطور غیرمستقیم به روس‌ها در این زمینه هشدار داده که هرگونه تلاش برای دستیابی به لاشه اف ۳۵ اقدامی واقع بینانه نیست و می‌تواند باعث بروز مشکل دیپلماتیک شود.   نیروی دریایی انگلیس با این پیش بینی که اقدام احتمالی روس ها یا هر سازمان دیگر برای یافتن لاشه جنگنده، شبیه به عملیاتی خواهد بود که یگان های جستجوی انگلیس و امریکا اجرا می کنند، امیدوار است که زودتر از سایرین، لاشه را پیدا کرده و یا نابود کند.

خبر سقوط جنگنده انگلیسی را نیز لحظاتی پس از حادثه، خبرگزاری های روسیه منتشر کردند.

این جنگنده اف 35 دیروز پس از پرواز از عرشه ناو هواپیمابر «الیزابت کویین» در دریای مدیترانه سقوط کرد.

پس از انتشار خبر در اسپوتنیک، وزارت دفاع انگلیس زمان این سانحه هویی را صبح چهارشنبه اعلام کرد و افزود که خلبان این جنگنده موفق به خروج اضطراری از این جنگنده شده و جان خود را نجات داده است.  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: لاشه جنگنده جنگنده اف 35

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نویسنده کتاب گفت:آداب یک عنصر مغفولی است که در ساخت و ساز‌های امروز کمبود آن مشهود است و هدف از نوشتن کتاب این است که آبادانی آداب دارد.
محمدرضا اولیاء افزود:در عقبه فرهنگی ما آداب در معاشرت و گفتگو و.. موضوعیت داشته و در معماری هم نیاز است.
وی ادامه داد:فایده این کتاب یادآوری این نکته که آبادانی آداب دارد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری