Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست شورای اداری و معتمدان در چابهار برگزار شد، اظهار داشت: اقداماتی در سال‌های گذشته برای انتقال آب دریا انجام شده که نیاز ضروری است از طرق مختلف و تخصیص اعتبارات لازم به‌صورت جدی عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: خط مستقیم آب از دریا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این اعتبار باید سریعاً تخصیص پیدا کند و برای همیشه مشکل کم‌آبی استان سیستان و بلوچستان مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: بندر چابهار با اجرای فازهای بعدی و افزایش حجم تخلیه و بارگیری نیازمند آماده‌سازی پسکرانه‌ها نظیر ریل، بزرگراه و آزادراه است تا شاهد توسعه تجارت و تزانزیت باشیم.

وی با اشاره به اینکه مردم بومی و محلی باید از توسعه بهره‌مند شوند عنوان کرد: از محل توسعه، بنیان‌های تجاری شکل می‌گیرد.

راه‌آهن اصلی‌ترین نیاز چابهار است

مدرس خیابانی گفت: همه برای آبادانی چابهار و تکمیل پروژه بزرگ نظیر راه و راه آهن تلاش و پیگیری کنیم چون راه آهن اصلی ترین نیاز حمل و نقل کالا با حجم زیاد است و باید سریع‌تر تکمیل شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: سایر بنادر کشور زیرساخت‌های خوبی در ترانزیت کالا دارند ولی بندرچابهار زیرساختی برای ترانزیت و تجارت ندارد و اینگونه نمی‌توان در تولید و سرمایه‌گذاری موفقیت لازم را حاصل کرد.

وی به مشکلات حوزه‌های مختلف صیادی، تور بافی، نبود کارخانه‌های با اشتغال و تولید بالا و حاشیه‌نشینی هزاران نفر اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی در داخل استان آب معدنی تولید می‌شود چرا این کالا با هزینه‌های زیاد از سایر نقاط کشور وارد می‌شود.

مدرس خیابانی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تاکید کرد و گفت: بنادر صیادی و اسکله‌ها تاکنون به‌خوبی از مواهب دریا استفاده نکرده‌اند و از هر گونه امکانات ایمنی و زیرساختی و رفاهی محروم هستند.

کد خبر 5355373

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بندر چابهار دریای عمان حسین مدرس خیابانی انتقال آب زلزله ویروس کرونا بوشهر هفته بسیج زمین لرزه آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها کتاب و کتابخوانی شهیده فاطمه اسدی مدیریت بحران استانداری هرمزگان گرگان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم