Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@03:52:42 GMT

هوای پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۶۲۲۶

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز جمعه (۲۸ آبان ماه) با توجه به سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته، در بیشتر مناطق برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس مورد انتظار است.

حاکمیت پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر در طول روز ادامه خواهد داشت و شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه(۲۸ آبان ماه) برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را در بیشتر مناطق به‌دنبال خواهد داشت.

صبح روز شنبه ( ۲۹ آبان ماه) افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته و نیز عدم وزش باد مؤثر سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق را به همراه خواهد داشت.

 تداوم پایداری جوی در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. همچنین با افزایش ترافیک شامگاهی تا ساعات پایانی شنبه(۲۹ آبان ماه)، افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها ناشی از عدم وزش باد مؤثر و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۲۴ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس است.

منبع: الف

کلیدواژه: وضعیت ناسالم برای گروه های حساس آلاینده ها ذرات معلق آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • هوای تهران بارانی و سالم است