Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:23:50 GMT

ایالت های آمریکا از فیس بوک تحقیق می کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۶۴۹۴

ایالت های آمریکا از فیس بوک تحقیق می کنند

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از رویترز، موضوع این تحقیق ترویج اینستاگرام برای کودکان با وجود اطلاع از خطرات آنها برای این گروه از کاربران است.

دادستان کل ۹ ایالت آمریکا (نبراسکا، ماساچوست، کالیفرنیا، فلوریدا، کنتاکی، تنسی و ورمونت، نیویورک و نیوجرسی) مشغول بررسی هستند که آیا این شرکت قوانین حمایت از مشتری را نقض کرده و کاربران جوان را در معرض خطر قرار داده است یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه مائورا هیلی دادستان کل ایالت ماساچوست آمده است: فیس بوک نتوانسته از کاربران جوان در پلتفرم خود محافظت کند و در عوض در برخی موارد سوءاستفاده‌های شناخته شده‌ای که ریسکی واقعی برای بهداشت ذهنی و جسمی کاربران هستند را تشدید کرده است.

سخنگوی متا در بیانیه‌ای اعلام کرد این اتهامات اشتباه هستند و نشان دهنده درک نادرستی از واقعیات هستند. هرچند چالش‌هایی در خصوص حفاظت از کاربران جوان در مقابل تأثیرات آنلاین در کل صنعت وجود دارد، اما ما برای مقابله با قلدری و پشتیبانی از افرادی که با افکاری خودکشی، آسیب به خود و اختلالات تغذیه‌ای روبرو هستند، پیشتاز بوده‌ایم.

اینستاگرام در ماه سپتامبر اعلام کرد مشغول توسعه نسخه‌ای از اپ برای کودکان است. پس از این اقدام روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی درباره اسناد داخلی شرکت را منتشر کرد. این اطلاعات که توسط کارمند سابق فیس بوک به نام فرانسیس هوگن فاش شده بود که نشان می‌داد شرکت از تأثیرات مخرب محتوای اینستاگرام بر سلامت دختران نوجوان آگاه بوده است.

طی ماه‌های گذشته گروهی متشکل از بیش از ۴۰ ایالت آمریکا با ارسال نامه‌ای به فیس بوک خواستار لغو برنامه برای توسعه اپ های مختص کودکان شدند و قانونگذاران نیز در این باره ابراز نگرانی کردند.

کد خبر 5355368

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری فیس بوک اینستاگرام ایالات متحده امریکا حاکمیت سایبری گوگل ایرانسل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری فضایی ایالات متحده امریکا طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اینترنت نوآوری شبکه ملی اطلاعات شرکت دانش بنیان همراه اول خودروی خودران فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۶۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت

یک طوفان سهمگین در ایالت اوکلاهما آمریکا که ویرانی‌های فاجعه باری به بار آورده، سه کشته بر جای گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طوفان سهمگین در شهر سالفر ایالت اوکلاهما آمریکا علاوه بر وارد آوردن خسارات بسیار زیاد، دست کم سه کشته (از جمله یک نوزاد) و 30 مجروح بر جای گذاشت.

 

.

 

مسئولین محلی هنوز در حال ارزیابی میزان خسارات وارده ناشی از این طوفان هستند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، خسارات قابل توجهی در شهرهای «سالفر» و «هولدن ویل» مشاهده شده است. در سالفور، ساختمان‌ها با خاک یکسان شده یا به طور قابل توجهی آسیب دیده‌اند.

قطع برق در 9 ایالت آمریکا در پی طوفان زمستانی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم