Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل ارشاد استان اردبیل گفت: یکی از عوامل پایین بودن تیتراژ کتاب‌ها وجود مشکلاتی در سیستم توزیع است که این امر باعث کاهش سرانه مطالعه نیز شده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از اداره کل ارشاد استان، عبدالله بحرالعلومی در  آیین اختتامیه چهارمین جشنواره کتاب سال استان اردبیل که در محل  فرهنگسرای بانوان برگزار شد با اشاره با اینکه با توجه به اینکه ایرانیان از دیرباز اهل مطالعه و کتاب بوده‌اند، ارتقای سرانه مطالعه با برنامه‌ریزی‌های منسجم و پویا در کمترین زمان ممکن در جامعه ما امکان پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اوضاع اقتصادی و بالا بودن قیمت تمام شده کتاب‌ها اذعان کرد: هنوز هم افراد بسیاری در جامعه ما حاضر هستند هزینه بالای کتاب‌ها را پرداخت کنند که این موضوع نشانگر عجین بودن فرهنگ مطالعه با اقشار مختلف مردم است.

مدیرکل ارشاد استان اردبیل یکی از عوامل پایین بودن تیتراژ کتاب‌ها را وجود مشکل در سیستم توزیع بیان کرد و افزود:  با رفع مشکلات موجود در سیستم توزیع کتاب، یقینا دسترسی مردم به کتاب‌های مختلف و مورد علاقه افزایش خواهد یافت و به دنبال آن در سرانه مطالعه افزایش فزایندی را مشاهده خواهیم کرد.

بحرالعلومی مشکلات اقتصادی در زندگی مردم را یکی دیگر از عوامل پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه برشمرد و گفت: امیدواریم با همت مسئولان و کاهش تورم در جامعه، فشار اقتصادی مردم کاهش یابد و علاقه‌مندان به مطالعه بتوانند به راحتی اقدام به تهیه کتاب مورد نیاز خود کنند.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها علاقه‌مند هستند فرزندان خود را با کتاب های غیردرسی نیز آشنا کنند و فرهنگ مطالعه را در بستر خانواده نهادینه سازند، اما احتمالا به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانند آن گونه که باید به این خواسته خود عمل کنند که به این خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنیم از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در این خصوص بی‌بهره نمانند.

فردا؛ مصلای تهران برای برگزاری نمایشگاه کتاب سال آینده بازدید می‌شودتخفیف 25 درصدی آثار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در هفته «کتاب و کتاب‌خوانی»نخستین مجموعه کتاب‌های صوتی «به‌نشر» رونمایی شد

وی از انتخاب  5 کتاب به عنوان کتاب برگزیده سال در جشنواره سالانه انتخاب کتاب سال استان خبر داد و گفت: تجلیل از آثار ارزشی باعث تشویق علاقمندان به کتاب‌نویسی خواهد شد که در این خصوص غیر از انتخاب 5 کتاب برگزیده سال، از 9 عنوان کتاب نیز به عنوان کتب مفید و ارزشمند تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

مدیرکل ارشاد استان اردبیل فعالیت ناشران استانی در این شرایط اقتصادی را کاری جهادی و ارزشمند برشمرد و افزود: در این جشنواره از انتشارات نگین سبلان، آریتان، انتشارات جهاد دانشگاهی، نشر شیران‌نگار و محقق اردبیلی به عنوان ناشران فعال استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/131/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرانه مطالعه استان اردبیل ارشاد استان سیستم توزیع کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین نواختن زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است.

وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای بویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از ۸۰۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث ۶۰۰ کلاس درس جدید انجام شده است.

استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع ۲ ضعف عمده آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقای میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می شود.

نماینده عالی دولت خطاب به دانش آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید.

دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.

کد خبر 6092963

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود