Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،رضا نظری دبیر شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان خوزستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد:مردم حق دارند بفهمند که ریشه مشکلات تمام نشدنی استان خوزستان چیست؟

وی ادامه داد:چرخه معیوب بانک ها و مدیران ناکارآمدی که در تقابل با گفتمان مدیریت جهادی با عملکردشان از پشت به انقلاب خنجر زدند، باندهای فساد و ثروتی که خوزستان را به حیات خلوت خود تبدیل کرده اند و مثل زالو از خون مردم شکم های خود را پر می کنند گوشه ای از دلایل وضع نا به سامان خوزستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری گفت: چرا  کسانی که در این سالها عامل وضع موجودند محاکمه نمی شود آیا نباید با ترک فعل مدیرانی که آگاهانه یا ناآگاهانه پازل دشمن را در عقب ماندگی خوزستان پر کرده اند برخورد شود؟

وی با بیان اینکه امروز میخواهم از تریبون نماز جمعه در خصوص عاملان وضع فعلی استان صحبت کنم افزود: جریانی که در سالهای گذشته نبض مدیریت استان را در دست گرفتند، زمین های استان را به یغما بردند کالای قاچاق وارد کردند، مافیای مناطق آزاد را به وجود آوردند اما امروز حاضر به پاسخگویی نیستند، جریان شومی که در استان کمتر به آن پرداخته شده است و بصورت چراغ خاموش وبا همراهی برخی از تیم های مدیریتی دانشگاه های استان در حال بازتولید خود در دانشگاه های مهم  و جذب نخبگان دانشگاهی است.

دبیر شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان خوزستان تصریح کرد:در کنار همه اینها افرادی نیز هستند که در چند سال اخیر نقش اساسی بر وضع موجود استان گذاشتند ولی  کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.صریح تر میگویم مدیرانی که در چند سال گذشته از سیاست گذاران کلان استان بودند و حاصل عملکردشان تحقیر استان و به وجود آمدن هفت تپه ها شد داستان عدم پاسخگویی ها به این نقطه ختم نمیشود  و در این میان نمی‌توان از نقش صاحب نظران سیاسی و گعده های شبانه آن ها چشم پوشید.

وی ادامه داد:همان افرادی که همواره در متن تصمیم گیری های کلان استان بوده اند، همان ها که قبله آمال و آرزوهایشان غرب است مشکلات فعلی  خوزستان را رقم زده‌اند. جریان پشت پرده سیاست را میگویم که وضعیت استان را به وضع نامطلوب کشانده اند و برخی عناصر آن ها در دانشگاه های موثر استان با ژست حق به جانب استعفا داده اند تا فرار رو به جلو کرده باشند.

نظری گفت:لیبرال سرمایه داری غرب خواستگاه این افراد می باشد آمالی که هشت سال کشور را به بیراهه برد، پابرهنگان را نادیده گرفت و مستضعفان را در زیر شعارهای فریبنده سازش و مذاکره له کرد و از هیچکس، تاکید میکنم هیچکس صدایی بر نمی آید.

وی ادامه داد: در شرایطی که همه امیدوار به تغییر در شرایط موجود کشور هستند علی رغم اقدامات امیدوارکننده آیت الله رئیسی ، گویا بازهم خوزستان از قافله تغییر عقب مانده است، تغییر مدیران ناکارآمد، خسته وغیرجهادی  نیاز فوری و ضروری خوزستان است،  موتور محرکه تغییر در وضع موجود استان، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هستند که این روزها روحی در کالبد ندارند و با رهاشدگی عجیبی مواجه شدند، برای نمونه وضعیت دانشگاه مادر استان که سال ها مرکز تولید علم و حرکت تخصصی خوزستان بوده وخیم تر از گذشته است و علی رغم استعفای سیاسی مدیران آن همچنان شاهد بی توجهی وزیر محترم علوم و سایر نهادهای تصمیم گیر هستیم.

دبیر شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان خوزستان  با بیان اینکه از منظر جنبش دانشجویی ویژه بودن به عملکرد جهادی است نه به القاب و عناوین پر طمطراق است گفت:از دیگر مسائلی که تاثیر جدی در به وجود امدن مشکلات امروز برای مردم شده است، عدم پاسخگویی و شفافیت است شفافیت حلقه  مفقوده ی سیستم مدیریت نه تنها استان بلکه کشور است اما هنوز صاحبان زر و زور و تزویر به شدت از شفافیت و پاسخگوی هراسانند. برای ما سوال است دلایل اقایانی که تمام قد در مخالفت با قانون شفافیت آرای نمایندگان مجلس ایستاده اند چیست؟

وی ادامه داد:برای ما واضح است اگر مجلس شفاف شود، تمام امور شفاف خواهد شد و گلوگاه این مسئله مجلس است و خود مجلسی که با این شعار رای آورد در مقابل این مهم ایستاده است. آقایان مسئول، پاسخگو نیستید که از حضور در دانشگاه ها به شدت اجتناب می‌کنید و با برگزاری جلسات در پشت در های بسته سعی در توجیه عدم پاسخگویی خود دارید.
نظری گفت: البته در همین تریبون تشکر میکنم از نماینده محترم ولی فقیه در استان حاج آقا موسوی فر  که یک تنه نماد پاسخگویی مسئولین جمهوری اسلامی در دانشگاه های استان شده اند و با حضور و ارتباط مستمر با دانشگاهیان این خلا را پر کرده اند.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شفافیت مجلس مدیران جهادی خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز هفت تپه استان خوزستان دانشگاه ها وضع موجود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند

شهردار الوند گفت: امیدواریم مدیران نگاه عابر بانکی خود از شهرداری‌ها را بردارند تا شهرداری‌ها بتوانند در مسیر خدمت به مردم موفق‌تر از گذشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جواد خلج‌طایفه عصر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای اداری شهرستان البرز که در دارالقرآن شهر محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌های این شهرستان با ۱,۱۵۰ میلیارد تومان بودجه توانسته‌اند ۲۰۰ طرح بزرگ و کوچک شهری را برای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری این شهرستان اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: برای تحقق فرمایشات رهبری و ایجاد مشارکت مردمی باید بتوانیم مسیر خدمت را با سرعت بیشتری هموار کنیم و در توسعه شهرها مؤثر باشیم. در این میان شهرداری‌های این شهرستان هشت نیاز اساسی دارند.

نماینده شهرداران شهرستان البرز تخصیص قیر رایگان و یارانه‌ای برای روکش آسفالت معابر خاکی را نخستین نیاز اساسی این شهرداری‌ها برشمرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی شهرداری‌ها تخصیص قیر رایگان و یارانه‌ای برای روکش آسفالت معابر خاکی است که امیدواریم تأمین شود.

خلج‌طایفه اختصاص ماشین‌آلات عمرانی و خودروهای حمل‌ونقل عمومی به شهرداری‌ها را از دیگر نیازهای اساسی دانست و ادامه داد: در حال حاضر ماشین‌آلات عمرانی و خودروهای حمل‌ونقل عمومی فرسوده شدند و باید این نیاز شهرداری‌های شهرستان البرز هم تأمین شود.

وی اجرای بند ۲ ماده ۲ و ماده ۱۰۳ قانون جامع درآمدهای پایدار را خواستار شد و گفت: همچنین اجرای تبصره ۳ ماده ۶ قانون شهرداری‌های برای انجام وظایف دستگاه‌های خدمات‌رسان و همکاری با شهرداری‌ها و تخصیص اعتبارات بازآفرینی از دیگر نیازهای مهم شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

شهردار الوند بر لزوم اجرای طرح‌های تفضیلی و جامع شهرها تأکید کرد و افزود: همچنین صدور مجوز حفر چاه برای آبیاری فضای سبز و قطع استفاده از آب شرب برای آبیاری از نیازهای دیگر شهرداری‌ها به شمار می‌آید.

خلج‌طایفه همچنین از نگاه عابربانکی سایر دستگاه‌ها به شهرداری‌ها انتقاد کرد و گفت: امیدواریم مدیران نگاه عابر بانکی خود از شهرداری‌ها را بردارند تا شهرداری‌ها بتوانند در مسیر خدمت به مردم موفق‌تر از گذشته باشند.

کد خبر 748492

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی: با استعفای اکبرپور مخالفت می‌شود/ او خسته است و نیاز به استراحت دارد
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷