Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:00:10 GMT

آثار ۲ مولف شهرستان دشتی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۷۰۹۸

آثار ۲ مولف شهرستان دشتی رونمایی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین گفت: کتاب یک میراث گرانبها برای ترویج موضوعات و انتقال مفاهیم به آیندگان است.

حمید زارعی افزود: کتاب نوشتن به تنهایی کافی نیست بلکه باید  به کتاب‌خوانی نگاهی ویژه داشت و این مربوط به عموم جامعه می‌شود.

وی اظهارداشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ضمن ارتقاء سلامت جامعه، آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد که باید دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز در کنار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این امر به این مهم اهتمام ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان آیین رونمایی از کتابهای بن بست آرامش اثر مرضیه آرامش و  کوچه یاس اثر یاسمین دهدارفرد رونمایی و با اهداء لوح سپاس از آنان تقدیر شد.

برچسب‌ها بوشهر هفته کتاب ایرنا شهرستان دشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر هفته کتاب ایرنا بوشهر هفته کتاب ایرنا شهرستان دشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ظهر چهارشنبه در آئین در اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» محمدرضا اسفاری، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: در نهاد کتابخانه‌های عمومی چند سالیست تعییرات جدی در رویکردها اعمال و به یک نهاد خدمت محور تبدیل شده است.

وی با اشاره اینکه در کتابخانه‌های مرکزی و استان‌ها نزدیک به ۶۰ خدمت ارائه می‌شود افزود: بخشی از این خدمات مخصوص کودکان و نوجوانان است به نحوی که کمتر از سه سال گذشته طرح هدهد سفید در ابعاد مختلف برای فعالیت‌های کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر اینکه این مهم به چهار دسته تقسیم می‌شود گفت: در همین زمینه کتابخانه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان با نام هدهد سفید فعالیت می‌کنند و کتابخانه‌های سیار نیز به همین نام مزین هستند.

وی با تاکید بر اینکه در فاز دوم، مجله و کتاب هدهد سفید است که شماره ۱۸ این کتاب در نمایشگاه کتاب رونمایی و در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد اضافه کرد: گام بعدی جشنواره دوسالانه هدهد سفید که جزو پرطرفدارترین جشنواره‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی است و به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

اسفاری با بیان اینکه در نهایت برنامه تلویزیونی هدهد سفید است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و در شبکه کودک پخش شده است یادآور شد: نهاد کتابخانه‌های عمومی خدمات جذاب و ویژه که تقریباً رایگان است، ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه بهره‌مندی از ظرفیت رسانه برای معرفی این خدمات نیز در دستور کار است.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه متذکر شد: معرفی کتابخانه، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ استفاده از کتابخانه مجدانه پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت ایجاد عدالت فرهنگی در سراسر کشور رویکرد نهاد کتابخانه‌هاست ادامه داد: تلاش ما بر این است که خدمات کتابخانه‌های عمومی چه در پایتخت و چه بین قشر عزیز و زحمتکش عشایر به جهت دسترسی به امکانات به طور یکسان ارائه شود.

اسفاری تاکید کرد: در این راستا طرحی به منظور ارائه خدمت به عشایر در حال اجراست.

وی در بخش دیگر از سخنانش به فعالیت ۷ هزار و ۵۰۰ کتابدار در سراسر کشور به حدود ۴ هزار کتابخانه خدمت ارائه می‌دهند اشاره کرد و گفت: کتابدار در خط مقدم ارائه خدمات هستند.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان ضمن اینکه ترویج هر چه بیشتر کتاب و کتابخوانی با جشنواره‌هایی همچون جشنواره رضوی، هدهد سفید و دیگر عناوین که در حال برگزاری است به جد پیگیری می‌شود یادآور شد: کودکان بی‌گناه غزه حدود هفت ماه است در آماج حملات رژیم منحوس صهیونیستی قرار دارند و در این میان نقاطی همچون کتابخانه و دانشگاه نیز مورد حملات این رژیم جعلی قرار گرفت.

کد خبر 6094666

دیگر خبرها

  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس