Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:21:22 GMT

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دود زا در تهران

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۷۱۹۶

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دود زا در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمدحسین حمیدی درباره تشدید برخورد با خودروهای آلاینده، دودزا و دارای نقص فنی گفت: خودروهای دارای نقص فنی و آلاینده هم هوا را آلوده می‌کنند و هم باعث بروز حوادث رانندگی می‌شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۳۸ هزار خودروی دارای عیب و نقص فنی و آلاینده جریمه شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۷۵۰ دستگاه خودرو نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه این طرح در تمام سطح شهر تهران اجرا می‌شود، اظهار کرد: در اجرای این طرح هم دوربین‌ها و هم مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی حضور داشته و با خودروهای فاقد معاینه فنی و نیز خودروهایی که دارای معاینه فنی بوده اما آلاینده بوده یا دارای نقص فنی باشند، برخورد خواهند کرد.

وی در مورد معاینه فنی موتورسیکلت‌ها نیز گفت: طرح برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی عمدتاً بر خودروهای سنگین و سبک نظارت داشته و سیستم نظارت بر معاینه فنی موتورسیکلت‌ها کارایی ضعیفی دارد.

کد خبر 5355436 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راهنمایی و رانندگی سردار حمیدی خودروهای دودزا شهر تهران شهرداری تهران زلزله وزارت آموزش و پرورش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خانواده قوه قضاییه شورای شهر تهران دستگیری سارق مسعود فیاضی شهر تهران آموزش و پرورش وکالت سازمان تامین اجتماعی غلامحسین محسنی اژه ای معاینه فنی نقص فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با بیان اینکه پروژه با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، اظهارداشت: این پروژه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضعیت منابع آلاینده، ارائه راه کارهای مدیریتی کاهش پیامدهای محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

وی مراحل انجام پروژه را شامل فاز مطالعات و بررسی کلیات وضعیت محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده سطح منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکارهای کاهش آلاینده‌ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کارهای مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

طاهری بابیان اینکه در این اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج و.. شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 6089935

دیگر خبرها

  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • (تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن