Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مسؤولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در جلسه‌ای با رئیس قوه قضائیه دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، نخستین جلسه هم افزایی و همکاری راهبردی قوه قضائیه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور حجج اسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا و معاونان قوه از یک سو و صدیقی، رئیس ستاد، آقای سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی قائم مقام رئیس و دبیر ستاد، معاونان و مدیران کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه رؤسای قوه قضائیه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور درباره مهمترین موضوعات کشور در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کشور گفتگو و مشورت کردند تا روند رسیدگی به مسائل مرتبط سریعتر و جدی‌تر دنبال شود.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین مسائلی دانست و تاکید کرد همه مسؤولان نظام اسلامی باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند.
وی در عین حال گفت: با گذشت بیش از 40 سال از استقرار نظام اسلامی همه دولت‌ها بدون استثنا تلاش نکردند تا اصل هشتم قانون اساسی درباره فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به قانون تبدیل شود و مجلس نهایتا به تنهایی در این خصوص اقدام کرد.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از عدم اهتمام لازم قوا و دستگاه‌ها به اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ابراز گلایه کرد و گفت که این ستاد به دلیل نبود همراهی‌های لازم نتوانسته به اهداف، چشم انداز و وظایف خود را به طور کامل پیش ببرد.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور را حامی مظلوم و ضدظلم و فساد معرفی و با اشاره به اهمیت حمایت قضایی برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: برای عمومی شدن گفتمان امر به معروف و نهی از منکر در کشور نیازمند یک اقدام ملی هستیم و همه قوا باید کار را از خود شروع کنند و به این مسئله پایبند باشند.
حجت‌الاسلام‌و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، امر به خوبی‌ها و راه درست را کاری الهی دانست و با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال 94 تصریح کرد: بسیاری از مسؤولان اجرایی و نمایندگان مجلس و حتی مسؤولان قضایی به ویژه مسؤولانی که عضو ستاد هستند در طول سال‌های اخیر تغییر کرده‌اند و ممکن است مسؤولان جدید به خوبی از قوانین اطلاع نداشته باشند.
رئیس قوه قضائیه اظهارداشت: یک مسؤول به طور معمول بیشترین سروکار را با قوانینی دارد که مستقیما مرتبط به حوزه کاری اوست و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید مسئولان را نسبت به وظایف قانونی که در این زمینه دارند کاملا مطلع کنند.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: در محیط خانواده و اجتماع با رعایت حیا بسیاری از مشکلات حل می‌شود که با رفتار‌ها و برخورد‌های قهری یا احیانا خشونت آمیز نمی‌توان آن نتیجه مطلوب و بازدارنده را به دست آورد.
وی بر همین اساس از کارگروه‌های علمی و پژوهشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر ددخواست داشت که در کنار احصا اولویت‌های معروفات و منکرات، بررسی کنند چه اقدامات و کار‌هایی در کاهش منکرات و گسترش معروفات در جامعه موثرتر است.
رئیس دستگاه قضا در واکنش به گلایه‌های مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر از بی‌توجهی دستگاه‌های مختلف به اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت: سازمان بازرسی کل کشور موظف به نظارت بر حسن اجرای قانون و مرجع رسیدگی به قصور و اهمال دستگاه‌ها در انجام وظایف قانونی‌شان است لذا قوه قضائیه آماده همراهی با ستاد میباشد.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: شکل گیری بسیاری از پرونده‌ها به خاطر شیوع منکرات و بی توجهی به معروفات است و اگر بساط منکرات از جامعه جمع شود و جرمی واقع نشود، پرونده قضایی هم نخواهیم داشت.
رئیس قوه قضاییه بر لزوم فرهنگ‌سازی به منظور عمومی شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز تاکید کرد و گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود و خانواده و محیط کار شروع کنیم تا در دیگر بخش‌های جامعه نیز این فرهنگ گسترش پیدا کند.
سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی قائم مقام رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این نشست به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و مطالبات این ستاد پرداخت و با تقدیر از رئیس دستگاه قضا برای ابلاغ بخشنامه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، خواستار تعیین و معرفی نماینده‌ای جهت تقویت همکاری‌های دوجانبه شد.
تدوین قانون امر به معروف و نهی از منکر در اجرای اصل هشتم قانون اساسی و اصلاح و بروزرسانی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ایجاد شعب ویژه در محاکم برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به آمران به معروف و ناهیان از منکر و تقویت همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از دیگر مسائل مطرح شده توسط دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود.
هاشمی گلپایگانی خواستار تشکیل شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها به ویژه ایجاد 14 شورای مربوطه در قوه قضاییه، تحقق عملی راه اندازی گشت ارشاد مسئولان و رسمیت دادن به مطالبه گران مردمی در جهت گسترش فرهنگ و گفتمان امر به معروف و نهی از منکر شد.
دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر همچنین خواستار تشکیل کارگروه مشترک بین قوه قضاییه و این ستاد برای پیگیری موضوعات خاص و ویژه شد که رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: اگر ستاد موضوع خاصی را بررسی کرده که نیازمند تشکیل کارگروه بود، اعضا و برنامه و دستور کار را اعلام کند تا کارگروه تشکیل شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ستاد امر به معروف و نهی از منکر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امر به معروف و نهی از منکر حجت الاسلام و المسلمین ستاد امر به معروف رئیس دستگاه قضا محسنی اژه ای قوه قضاییه قوه قضائیه دبیر ستاد دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی احمدی امروز در همایش روحانیون وطلاب، ائمه جمعه وجماعات با موضوع حمایت و تقدیر ازنیروی انتظامی به خاطر برقراری طرح نور گفت: محجبه بودن خودش عاملی برای سوق دادن انسان به حیا و عفت است و این دو مقوله جدایی ناپذیر هستند و انحصار به زن و مرد ندارند.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان قزوین گفت: عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است، در کنار حیا و عفت مقوله حجاب است که کاملاً در ارتباط اصولی با حیا و عفت است و امروزه حجابی که دختران ما انتخاب می‌کنند حجابی انتخابی و آگاهانه است.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: حجاب و پوشش تنها مختص انسان نبوده و با نگاه به عالم هستی، در می‌یابیم که خداوند تمام موجودات را دارای پوشش و حفاظ آفریده و عریانی و برهنگی را عامل افول و سقوط برشمرده است.

وی ادامه داد: امنیت مسئله ساده‌ای نیست و اینکه نیروهای انتظامی شب و روز خود را در این راستا خرج می‌کنند، قابل تقدیر است.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان قزوین تصریح کرد: دشمنان امروز در تمامی عرصه در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده‌اند و جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که در برابر این توطئه‌ها با سربلندی ایستاده است.

وی ادامه داد: طرح نور باید با قدرت اجرا شود و تداوم آن موجب دلگرمی جامعه است. وی اظهار کرد: فرماندهی انتظامی کشور در جهت عمل به مطالبه عمومی جامعه و در راستای ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی در مقام ضابط قانونی دستگاه قضائی به وظایف محوله خود پرداخته است و خوشبختانه در مدت برگزاری این طرح در کشور ودر استان شهروندان به خوبی همراهی وهمکاری داشته‌اند که جای تقدیر است.

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر نباشد منکر و ظلم حاکم خواهد شد و وظیفه همه در امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان قزوین تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم، حساس و سرنوشت ساز اسلامی و رویکرد اساسی انبیا و معصومین و اولیای الهی است.

کد خبر 6091521

دیگر خبرها

  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی