Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه احتمال وقوع پیک ششم کرونا وجود دارد اما میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۴۷ درصد رسیده است و روند بستری در دو استان ناپایدار است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس نقشه رنگ‌بندی شهرهای کشور، در حال حاضر 26 شهرستان کشور در وضعیت قرمز، 87 شهر نارنجی، 222 شهر زرد و 113 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدام شهرها در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند؟

شهرستان‌های جلفا، مرند (آذربایجان شرقی)، اشنویه، پلدشت، پیرانشهر، چایپاره، سردشت، شوط (آذربایجان غربی)، بیرجند، طبس، قائنات (خراسان جنوبی)، بردسکن، خلیل آباد، کاشمر (خراسان رضوی)، گرمه (خراسان شمالی)، دامغان (سمنان)، زابل (سیستان و بلوچستان)، استهبان، جهرم، سرچهان، ممسنی (فارس)، بانه (کردستان)، زرند، شهربابک (کرمان)، خاتم، مهریز (یزد) در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

روند نزولی بستری در کل کشور

روند بیماران بستری‌ مبتلا به کرونا به طور میانگین در کل کشور نزولی است.

 

نمودارهای زیر وضعیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در یک ماه اخیر را نشان می‌دهد؛ بر اساس این نمودارها، به جز استان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان که افزایش مختصری در میزان بستری نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهند، روند بستری در سایر استان‌ها تقریباً پایدار است اما در عین حال این نگرانی وجود دارد که وضعیت قرمز از بعضی مناطق به شهرهای همجوار در حال گسترش باشد. اعمال محدودیت‌های شدید در شهرهای قرمز کنونی برای کاهش آمار ابتلا و فوت، درگیرشدن شهرهای همجوار و پیشگیری از شروع موج ششم کرونا ضروری است.

با این وجود میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به حدود 47 درصد رسیده است. 

نمودار زیر روند بیماران بستری در تهران را نشان می‌دهد که دارای شیب نزولی است.

با این وجود میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایتخت 42 درصد و میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی تنها 44.9 درصد است!  تصویر زیر میزان موارد استفاده از ماسک را در اماکن عمومی به تفکیک استانهای کشور نشان میدهد. 

یک عضو کمیته علمی کرونا وضعیت حمل و نقل عمومی در کلانشهرها به ویژه تهران را "به‌شدت نگران‌کننده" توصیف کرده است. با این وجود شاهد تراکم بالای مسافران در مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری هستیم که باید تدابیری برای این مسئله اندیشیده شود. 

آمار واکسیناسیون از مرز 100 میلیون دوز عبور کرد

تاکنون 56 میلیون و 282 هزار و 22 نفر دوز اول، 43 میلیون و 783 هزار و 20 نفر دوز دوم و 683 هزار و 188 نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 100 میلیون و 748 هزار و 230 دوز رسیده است. 

تاکنون بیش از 63 درصد جامعه هدف بالای 12 سال به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده‌اند و میزان پوشش واکسیناسیون نوبت اول به بالای 83 درصد رسیده است. 

پنج استان گیلان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، اردبیل و مازندران به ترتیب در صدر جدول واکسیناسیون کرونا (نوبت اول در سنین بالای 12 سال) قرار دارند. 

تزریق حدود 2 میلیون دوز واکسن کرونا به اتباع خارجی ساکن کشوراحتمال تزریق دوز سوم واکسن کرونا به همه افراد در سال 1401هنوز سویه جدیدی از کرونا در کشور گزارش نشده است/ ماجرای صدور کارت تقلبی واکسن کرونا

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی واکسن کرونا وضعیت قرمز قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: رانندگان قبل از حرکت آخرین وضعیت معابر و جاده‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ اخذ و از آخرین وضعیت مطلع شوند و سپس اقدام به تردد در جاده‌ها کنند.

عبدالحسین زارع در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا در کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به بارش رحمت الهی و تداوم این شرایط تا چند روز آینده لغزندگی سطح معابر و احتمال وقوع حوادث ترافیکی دور از انتظار نیست.

وی افزود: بنابراین توصیه‌ای که به همه رانندگان داریم این است که قبل از حرکت، آخرین وضعیت معابر و جاده‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ اخذ و از آخرین وضعیت مطلع شوند و سپس اقدام به تردد در جاده‌ها کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: مواردی که بیشتر باید مورد توجه رانندگان قرار بگیرد رعایت سرعت مطمئنه است، یعنی سرعتی که به تناسب شرایط باید داشته باشند و یکی دیگر از الزاماتی که رانندگان باید رعایت کنند، رعایت فاصله طولی با خودروهای جلوتر است.

وی گفت: رانندگان اگر به ناچار مجبور به توقف شدند الزامی است که از توقف در سطح راه خودداری و خودرو را برای جلوگیری از حوادث بعدی و زنجیره‌ای به شانه جاده هدایت کنند.

زارع گفت: موضوع مهم دیگری که رانندگان باید قبل از حرکت خودرو به آن توجه کنند بحث سلامت خودرو از نظر فنی است، از جمله برف پاک کن، چراغ‌ها، شیشه شور که بخشی از وقوع حوادث به همین موارد مرتبط است.

وی در پایان گفت: با رعایت قوانین و مقررات رانندگی روز خوبی را برای برای خود و خانواده داشته باشید.

کد خبر 751242

دیگر خبرها

  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول