Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در آیین پایانی اجلاسیه مدیران استانی، معاونان و مدیران ستادی حوزه‌های علمیه در قم، طی سخنانی با اشاره به فرمایش‌های اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند خروج نخبگان کشور یک نگرانی است و بیشترین نگرانی‌ما این است که بیش از چند هزار تَن از کشور می‌روند این مصیبتی است که نه تنها کشور ما بلکه کل جهان سوم به آن مبتلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه حمایت از نخبگان و ممتازان حوزه‌های علمیه را سیاست اصلی مدیریت حوزه خواند و یادآورشد: امروزه در حوزه‌های علمیه بیش از پنج هزار استعداد برتر و نخبه در حال تحصیل می‌باشند، از این رو حوزه‌ها باید به صورت ویژه به حمایت نخبگان و ممتازان بپردازد، تا بتوانند کار‌های پژوهشی و علمی را با خیال راحت انجام دهند.

او اضافه کرد: در راستای حمایت جدی باید حوزه‌های استان‌ها به شخصه پیگیر حمایت از نخبگان شوند و مدیران نیز آگاه بر پرونده نخبگان باشند.

امام جمعه قم حضور استادان نخبه در طی مراحل آموزشی طلبه‌های ممتاز و نخبه را مهم خواند و بیان داشت: مراقبت اخلاقی و تربیتی از نخبگان و ممتازان امری ضروری است، چرا که کسانی که استعداد و رشد اخلاقی بیشتری دارند، آسیب پذیرتر هستند، از این رو در این راستا دفتر نخبگان حوزه‌های علمیه باید اصول نظام تربیتی نخبگان را استخراج، تدوین و به استادان و نخبگان و ممتازان ارائه دهد، چرا که اگر در رابطه با دانش افزایی استادان در ارتباط با نخبگان عمل نشود استعداد‌ها گم خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: نظام جامع حمایت از نخبگان باید ارائه شود و این امر تنها مختص طلبه‌های قم نخواهد بود، بلکه در این نظام جامع، طلبه‌های نخبه و ممتاز کل کشور مورد توجه خواهند گرفت.

او در ادامه تصریح کرد: در این نظام تربیتی باید حمایت‌ها ویژه‌ای در عرصه‌های علمی مشاوره‌ای و معیشتی مسکن مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله اعرافی ضمن تاکید بر توجه به شورای همکار‌های نهاد‌های حوزوی گفت: حوزه‌های علمیه استان‌ها باید توجه کافی به ظرفیت شورا‌های هماهنگی نهاد‌های حوزوی داشته باشند و به صورت جدی در جهت پیش بُرد اهداف حوزه علمیه با این شورای هماهنگی همکاری داشته باشند، همان‌طور که این ظرفیت‌ها در مناسبات فرهنگی و رخداد‌ها و حوادث طبیعی به چشم می‌خورد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، ضمن قدردانی و تشکر از طلبه‌های جهادی یادآور شد: بعد از سیل خوزستان ستادی به نام ستاد بحران و حوادث به‌صورت رسمی با همکاری نهاد‌های حوزوی شکل گرفت که بیش از ۱۰ هزار طلبه فعال در عرصه خدمت رسانی در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و بیماری‌هایی همچون کرونا به کمک مردم آمده‌اند و امروز در کشور به این ستاد توجه می‌شود و امتداد کشوری پیدا کرده‌است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه قم نخبه حوزه های علمیه حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

خبرگزاری حوزه، بیانیه بیش از ۱۰۰۰ استاد حوزه علمیه قم در حمایت از طرح نور و اسامی آنان را منتشر کرد.

به گزارش حوزه، متن بیانیه و اسامی اساتید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (احزاب/۵۹)

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»:

همین مسئله امنیت اخلاقی که این روز‌ها نیرو‌های انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله جنجال می‌کنند، ولی به این جنجال‌ها نباید توجه بکنند، باید ببینند تکلیف چیست آن را انجام بدهند. (۰۹/۰۴/۱۳۸۶)

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تقدیر از وزارت محترم کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) و برخورد قاطع با کشف حجاب و نا امنی اخلاقی در جامعه ضمن حمایت از مجریان این طرح با برکت خواستار است تا با شناخت هرچه بهتر محور‌های جنگ ترکیبی دشمن و بکارگیری برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی ها، در اجرای کامل، فراگیر و مستمر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و به دور از هرگونه اعمال سلیقه مر قانون را اجرا نمایند.

در ادامه خبر اسامی ۱۰۵۲ نفر از امضاکنندگان بیانیه ذکر شده است.

دیگر خبرها

  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا