Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بیش از ۸۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد در سامانه فارس من خواستار « نظارت بر شهریه‌های دانشگاه آزاد و اصلاح قوانین آن» شدند و از مسئولان کشور به خصوص نمایندگان مجلس خواستند که به مشکلات دانشگاه آزاد رسیدگی کنند.

دانشجویان دانشگاه آزاد در درخواست خود آوردند: « با توجه به اساسنامه دانشگاه آزاد که به صورت یک طرفه حامی سازمان دانشگاه آزاد است و اصلا به دنبال حمایت از دانشجویان دانشگاه آزاد نیست، بنا بر صلاحدید هیأت امنای سازمان دانشگاه آزاد هر مبلغی را که تمایل داشته باشند، بر شهریه اضافه نموده و دانشجو ناچار به پرداخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون که شهریه برخی از دانشجویان مخصوصا در رشته‌های علوم پزشکی، به میزان غیرمتعارف افزایش یافته اما مسئولین دانشگاه‌ها به سازمان مرکزی ارجاع می‌دهند و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد هم به استناد اساسنامه قدیمی و منقضی شده خود رجوع می‌کند.

به راستی مجلس شورای اسلامی که نمایندگان ملت هستند، چرا به نفع دانشگاه آزاد اقدام می‌کنند. اگر اشتغال برخی نمایندگان در این سازمان تضاد منافع ایجاد نمی‌کند، چرا به داد دانشجویان نمی‌رسید؟! از هر نماینده و مسئول انقلابی تقاضا می‌شود که در این مسیر ما را یاری کند.»

 

این دانشجویان در این سامانه با اعتراض به افزایش شهریه دانشگاه آزاد گفتند: « با توجه به اینکه بارها و بارها شهریه‌ها گران شده و دریغ از اضافه شدن یک نکته پرقوت در دانشگاه حالا هم که کلاس‌ها مجازی است و نه آب و برق و گاز مصرف می‌شود و نه هیچ خدماتی به دانشجویان ارایه می شود، افزایش شهریه بی انصافی است.»

* چرا ما باید مبلغ گزاف شهریه را برای خدمات و آموزش سطح پایین تا متوسط پرداخت کنیم؟

« لطفا یک توضیح قانع کننده برای افزایش شهریه دانشگاه با توجه به افت کیفیت آموزشی به دلایل مختلف بفرمایید. چرا ما باید این مبلغ گزاف که در ازای ارائه خدمات و آموزش سطح پایین تا متوسط هست را قبول کنیم و بپردازیم. به خدای احد و واحد مبلغی که دریافت می کنید حلال نیست و مطمئنا هیچ کدام از دانشجویان و خانواده های آنها راضی به پرداخت این مبلغ گزاف صرفا چون دانشجوی پزشکی هستند ، نیستند. با این وضعیت اقتصادی واقعا این مبلغ گزافه . ما تعهدنامه امضا کردیم برای ۲۰ درصد نه ۴۰ درصد!! شما اول باید یک تعهدنامه بدین که به سخنان خودتون پایدار باقی می مانید بعد از ما تعهدنامه بگیرید. لطفا در تصمیمتان تجدید نظر کنید.»

« اصلا منصفانه نیست در این شرایط اقتصادی کشور و غیرحضوری بودن کلاس‌ها دانشجو متحمل این هزینه هنگفت شود. اینکه می‌دانید دانشجو برای ادامه تحصیل مجبور به پرداخت شهریه هست و از این شرایط سوء استفاده می‌کنید و دانشجو را تحت فشار می‌گذارید، شایسته نیست.»

« در بعضی از دانشگاه‌های آزاد گیلان عمدا مدت ۲ ترم بعضی درس‌های کلیدی پیش‌نیاز ارایه نمی‌شود تا به مدت طولانی‌تری دانشجویان مجبور به تحصیل و پرداخت شهریه شوند شوند، تا دانشجو حرف می‌زند هم با برخورد خیلی تند مدیر گروه‌ها مواجه می‌شود.»

خبرنگار خبرگزاری فارس برهمین اساس با سردبیر این سوژه ثبت شده در سامانه فارس من به گفت‌وگو پرداخت. وی که دانشجوی دانشگاه آزاد است، خواستار عدم اعلام نام خود شد و در عین حال تاکید کرد که موارد مختلف درباره مسائل مختلف دانشگاه آزاد را به اطلاع طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد رسانده‌ایم اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

* افزایش ۷۷ درصدی شهریه دانشگاه آزاد در اواسط ترم

وی گفت: طبق مصوبه دانشگاه آزاد قرار بود افزایش شهریه ۲۵ درصد باشد اما در سامانه آموزشیار به یکباره شهریه از حدود ۹ میلیون تومان به ۱۸ میلیون تومان در مقطع دکتری رسید. شهریه واحدهای عملی ما ۷۰۰ هزار تومان بود الان این شهریه به یک و نیم میلیون تومان رسیده است، در رشته‌هایی مثل دندانپزشکی شهریه‌ها تا ۷۵ درصد افزایش دارد.

این دانشجو ادامه داد: متاسفانه دانشگاه آزاد به چشم بانک به ما نگاه می‌کند و به یکباره وسط ترم شهریه‌ها را افزایش می‌دهد. کارشناسان آموزش دانشگاه به تک تک دانشجوها زنگ زده‌اند و اعلام کردند که یا باید شهریه را کامل پرداخت کنید یا درس‌هایتان را حذف می‌کنیم، ما حتی خواستار اقساطی شدن شهریه شدیم اما دانشگاه اعلام می‌کند که زمان اقساطی شدن هم گذشته است. متاسفانه بعضی از دانشجوها در این شرایط بد اقتصادی برای پرداخت شهریه مجبور به گرفتن نزول شدند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد وسط ترم اعلام می‌کند که شهریه افزایش یافته و در عین حال نه وام می‌دهد و نه تقسیط می‌کند، با توجه به شرایط بد اقتصادی فعلی دانشجوها باید چه کنند؟

خبرنگار خبرگزاری فارس این موضوع را از مسئولان دانشگاه آزاد پیگیری کرد، احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه شهریه این دانشگاه هر ساله رشد متعارفی دارد، گفت: هر سال ۲۰ تا ۲۵ درصد حقوق کارمندان دانشگاه آزاد بر اساس مصوبه دولت افزایش می‌یابد و بر همین اساس با توجه به اینکه این دانشگاه ۶۰ هزار عضو هیئت علمی و کارمند دارد و باید هزینه‌های جاری را هم پرداخت کند، افزایش شهریه دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمام درآمد دانشگاه آزاد از راه شهریه است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشور به طور متوسط هر سال این دانشگاه ۲۰ درصد افزایش شهریه دارد که این مقدار متعارف است.

* سقف افزایش شهریه دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم تعین می‌شود

حیدری همچنین تاکید کرد که سقف افزایش شهریه دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم تعیین می‌شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد همچنین خاطرنشان کرد که اگر موردی خلاف افزایش به طور متوسط ۲۰ درصدی در این دانشگاه هست، اعلام شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهریه سخنگوی دانشگاه آزاد احمد حیدری افزایش شهریه دانشگاه شهریه دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد شهریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل

عباس کلانتری رئیس دانشگاه یزد در حاشیه تجمع حمایت از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در کشور‌های جهان گفت: با توجه به دریافت مجوز بورس تحصیلی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل از سوی هیئت امنا، این دانشگاه آمادگی دارد به دانشجویان تعلیقی دانشگاه‌هایی که این روز‌ها به خاطر اعتراض به جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی تعلیق یا اخراج شده‌اند و نیز به متقاضیان تحصیل در ایران که ساکن غزه هستند، بورس (امتیاز تحصیل رایگان) اعطا کند. 

وی یادآور شد: به زودی لینک ثبت نام از این دانشجویان در بخش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد فعال خواهد شد.

گفتنی است دانشگاه یزد از سال ۱۳۹۵ در مقاطع مختلف تحصیلی دانشجوی بین‌الملل جذب می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌