Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به منظور بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ برای دومین بار وارد این شهرستان شد، اظهار داشت: با تأمین مصالح و تجهیزات لازم به منظور عملیات بازسازی و تعمیر واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده کوهرنگ، تا چهار ماه آینده تکمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای ساخت واحد‌های تخریبی نیاز به سیمان بود که با فوریت تأمین و به منطقه ارسال شد که هم اکنون مشکل تأمین سیمان حل شده است و از این بابت از رئیس بنیاد مستضعفان کشور که سیمان را تامین کردند قدردانی می‌شود.

بیشتر بخوانید

مصالح مورد نیاز برای بازسازی مناطق زلزله زده کوهرنگ تامین شد

نیکزاد میزان خسارت وارد شده بر منطقه را بیش از برآورد اولیه ارزیابی و اضافه کرد: در برآورد اولیه یک سری واحدها، نیازمند تعمیر برآورد شده، اما در هنگام آواربرداری خانه‌های کناری مشخص شده که این واحد‌ها قابل تعمیر نیست و باید نوسازی شود.

او  بر ضرورت برآورد دقیق جمعیت آسیب‌دیده از زلزله تاکید کرد و اظهار داشت: آمار خانوار‌ها به طور دقیق ارزیابی و اعلام شود.

نیکزاد تصریح کرد: میزان خسارت وارده بر خانه‌های مسکونی منطقه بسیار بالاست و گستردگی و پراکندگی روستا‌ها بر سختی کار افزوده است.

او همچنین از مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری خواست چنانچه به کمک بیشتری در خصوص ماشین‌آلات نیاز است، اعلام شود تا از استان‌های معین کمک گرفته شود.

نیکزاد ادامه داد: حدود ۵۰۰ واحد تخریبی در شهرستان کوهرنگ نیازمند نوسازی است و سه هزار واحد باید تعمیر و بهسازی شود.

گفتنی است؛ زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت شش و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت، اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملیات بازسازی مناطق زلزله زده واحدهای مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق در اوج گرمای تابستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند گفت: این نیروگاه دارای چهار واحد تولید برق از بخار با ظرفیت هزار و ۲۰۰ مگاوات در اوج مصرف شبکه است که به دلیل ظرفیت و محل جغرافیایی در پایداری شبکه نقش ارزنده‌ای دارد. 
ایران پاک افزود: بر اساس برنامه زمانبندی تعمیرات اساسی واحد چهار نیروگاه از زمستان سال گذشته و تعمیرات دوره‌ای واحد‌های یک و سه از فروردین ماه آغاز شد که تعمیرات این واحد‌ها به اتمام رسیده است.
او ادامه داد: تعمیرات دوره‌ای واحد دو نیروگاه از چند روز پیش آغاز شده و نیرو‌های متخصص به صورت شبانه روزی در تلاش‌اند تا در چند روز آینده این واحد هم به مدار تولید برگردد و در روز‌های گرم پیش رو و اوج مصرف برق نیروگاه شازند با تولید پایدار و بدون قطعی به مردم خدمت رسانی کند.
محمدی معاون تعمیرات نیروگاه حرارتی شازند هم گفت: به دلیل فشار و دمای بالای بخار و دوران و حرکت توربین‌های فوق سنگین در دور‌های بالا تعمیرات، نگهداری و ساخت قطعات پیچیدگی‌های فنی زیادی دارد که دانش آن در کشور بومی شده و پیچیده‌ترین تعمیرات به دست متخصصان داخلی و شرکت‌های فن آور استان در حال اجراست.
بر اساس زمانبندی‌های فنی واحد‌های نیروگاه حرارتی هر چهار سال تعمیر اساسی و هر شش ماه تعمیر دوره‌ای می‌شوند.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب