Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، خدمت رسانی به مردم را شعار دولت سیزدهم دانست و خاطرنشان کرد: حضور میدانی و شبانه روزی رئیس جمهور و دولتمردان برای مردم امیدآفرین و انگیزه بخش است و نوعی آرامش روانی در جامعه ایجاد می کند و امیدواریم این رویکرد تا پایان دولت تداوم داشته باشد.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، از بسیجیان به عنوان لشکر مخلص خدا یاد کرد و گفت: ویژگی بسیج حضور به موقع و جهادی در همه میدان های حساس و بحرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به صدور احکام اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رهبر انقلاب، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به مثابه دیده بان فرهنگی نظام است، زیرا فرهنگ یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی بوده و باید در کنار توجه به مشکلات اقتصادی، آسیب های فرهنگی را جبران کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ضعف عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال های اخیر را موجب نفوذ دشمن در افکار و اندیشه های جامعه به ویژه جوانان دانست و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید علاوه بر سیاستگذاری و نظارت، زیرساخت های مقابله با تهاجم فرهنگی را فراهم کند تا شاهد لجام گسیختگی در فرهنگ نباشیم.

امام جمعه رشت، از اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست برای استفاده از ظرفیت فرهنگی مساجد برنامه ریزی داشته باشند و اظهار کرد: مساجد پایگاه اصلی فرهنگ در جامعه اسلامی محسوب می شوند، اما متاسفانه متولی خاصی ندارند.

وی با بیان اینکه دشمن از مشکلات اقتصادی کشور در راستای اهداف شوم خود بهره می گیرد، تصریح کرد: تورم و گرانی به مردم فشار وارد می کند و از دولتمردان می خواهیم اقدامات سریع و محسوسی برای بهبود معیشت انجام دهند؛ البته رویکرد دولت در ایجاد امید و روحیه قابل توجه است، اما باید فکری به حال اقتصاد کنیم.

آیت الله فلاحتی، تکیه به توان داخلی را موجب بی نیازی از بیگانگان دانست و بیان کرد: دست دراز کردن به سمت بیگانگان حاصلی جز ویرانی ندارد و از دولت می خواهیم مسائل و مشکلات کشور را به برجام گره نزند و عزت و اقتدار جمهوری اسلامی را به دنیا نشان دهد؛ البته ایران همواره به سوی کشورها دست دوستی دراز می کند.

وی خدمت رسانی به مردم را شعار دولت سیزدهم دانست و خاطرنشان کرد: حضور میدانی و شبانه روزی رئیس جمهور و دولتمردان برای مردم امیدآفرین و انگیزه بخش است و نوعی آرامش روانی در جامعه ایجاد می کند و امیدواریم این رویکرد تا پایان دولت تداوم داشته باشد.

امام جمعه رشت، با اشاره به موفقیت های دولت طی سه ماه گذشته به ویژه در عرصه واکسیناسیون عمومی، اضافه کرد: تامین کالاهای اساسی، پرداخت معوقات، کاهش نرخ مصالح ساختمانی، تحرک در بازار مسکن، تعامل مثبت با همسایگان و... از دیگر اقدامات قابل توجه دولت در همین مدت کوتاه بوده است؛ البته رئیس جمهور برای بهبود اقتصاد و مدیریت بازار کارهای مهمی پیش رو دارد.

آیت الله فلاحتی، از رئیس جمهور خواست با مردم صادق و صریح باشد و مشکلات اقتصادی را با آنان در میان بگذارد و برای رفع مشکلات اقدام سریع کند و گفت: روی کار آمدن مدیران همسو با اهداف و آرمان های نظام کمک خوبی به دولت جهت رفع مشکلات می کند و مردم نیز به آینده امیدوار خواهند شد.

وی یکی از مشکلات استان گیلان را مدیریت صحیح منابع آب دانست و یادآور شد: مسئله آب اهمیت ویژه ای در استان دارد و زندگی و اشتغال مردم با تامین به موقع آب گره خورده و لذا از مسئولان ارشد استان می خواهیم چاره اندیشی های لازم را در فصول پر باران داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز جمعه بحران کم آبی نرخ تورم شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به‌صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب ۴۱ آب‌نمای این منطقه از شبکه آب‌رسانی شهری نیست.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت احداث آب‌نماها در شهر اظهار کرد: استفاده از آب‌نما در نزدیکی محل زندگی و محل رفت و آمد شهروندان سبب آرامش می‌شود، چراکه آب نمادی از پاکی و آرامش است همچنین آب‌نما با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فرود مایع زندگی، می‌تواند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان آن‌ها بزداید.

وی افزود: علاوه بر عنصر آب به‌عنوان یکی از زیباترین زمینه‌های دیداری و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز شهری مور استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۴۱ آب‌نما در سطح این منطقه تصریح کرد: در راستای احترام به مردم شهر آب‌نماهایی بنا به موقعیت مکانی همچون بوستان‌ها، معابر و یا تقاطع‌ها ایجاد شده است که موجب کاهش تنش‌های مردمی می‌شود، به‌طور مثال در محل تقاطع جای توقف خودرو پشت چراغ قرمز، روشنی آب‌نما موجب شده است راننده و سرنشینان خودرو با آرامش دقایق را سپری کنند.

محمدحسینی ادامه داد: آب‌نماهایی که در بوستان‌ها احداث می‌شود، با مساحت بیشتر با نمایش مطلوب پرتاب آب همچنین وجود نیمکت‌هایی در اطراف آن محیطی دلنشین را برای اهالی و رهگذران ایجاد و مدت زمان آرامش‌بخشی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نگهداری آب‌نماها گفت: با توجه به فعال بودن آب‌نماها در ساعاتی از روز، نوسازی و تعمیر دوره‌ای آب‌نماها در برنامه‌های این منطقه قرار می‌گیرد؛ از طرف دیگر تعمیرات اساسی همچون رنگ‌آمیزی و نوسازی تأسیسات برق و آب‌رسانی نیز جزو فعالیت‌های همکاران اداره خدمات شهری این منطقه قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب آن از شبکه آب‌رسانی شهری نیست، همچنین آلودگی آب داخل آب‌نما موجب شده است هر هفته یا هر دو هفته یک‌بار نیاز به تعویض آب داشته باشد که متذکر می‌شویم تعویض آب با کف‌کش است و برای مصرف مجدد به فضاهای سبز شهری هدایت می‌شود.

کد خبر 748612

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم