Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی تیم شهید جهانگیر نقدی پور از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برنده فینال مسابقات مناظره دانشجویی خراسان جنوبی شد.

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، شب گذشته ۲۷ آبان در اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی اظهار کرد: قرن‌هاست که مناظره و گفت وگو روشی فراگیر برای طرح، نقد و بررسی مسائل و نظریه‌هاست و دانشمندان، عالمان، سیاستمداران و دانشگاهیان برای بیان نظریات خود و بسط و گسترش و اصلاح آن به تقویت گفت وگو و بحث اهتمام ورزیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: برگزاری مسابقات مناظره در بین دانشجویان نیز از جمله تمهیدات جامعه‌ دانشگاهی برای ارتقاء فرهنگ گفت وگو و بسط و گسترش بحث علمی است و برگزاری مسابقات قهرمانی مناظره در دنیا اشکال استاندارد گوناگونی دارد که از جمله آنها می‌توان به مدارس جهانی اشاره کرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی به عنوان اولین نهاد برگزارکننده‌ مسابقات مناظره در ایران، برآن شد تا این مسابقات را در سطح دانشگاه‌های کشور به سبک مدارس جهانی برگزار می‌کند؛ اهداف مسابقات مناظره، آزمودن توان منطقی دانشجویان در اقامه استدلال و اقناع مخاطب است.

مرادی ادامه داد: مسابقات مناظره دانشجویان ایران فرصتی برای تقویت فضای آزاداندیشی مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و مقام معظم رهبری سال‌هاست بر ضرورت توسعه و تقویت گفتگو و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تاکید می‌کنند.

عفت خسروی زادنبه، دبیر اجرایی دهمین دوره مسابقات مناظره خراسان جنوبی نیز در ای مراسم گفت: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به منظور ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو و بسط و گسترش مباحثه مستدل، اخلاقی و منطقی و تعالی نشاط علمی در محیط‌های دانشگاهی، هر سال توسط مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره با شعار مناظره فرصتی برای یادگیری فعالیت خود را از مرداد ماه سال جاری آغاز کرد و اطلاع رسانی مسابقات ملی مناظره از اواسط مرداد ماه به صورت مجازی آغاز شد که تا 15 آبان مهلت ثبت نام برای دانشجویان بود که در نهایت 17 تیم برای حضور اعلام آمادگی کردن که در نهایت 10 تیم وارد مسابقات شدند و هم تیم به دلیل مجازی بودن دانشگاه ها و عدم حضور در استان از مسابقات انصراف دادند.

خسروی زادنبه با بیان اینکه مسابقات طی سه روز از 25 آبان لغایت 27 ماه برگزار شد و امروز یک تیم به مرحله منطقه‌ای راه یافت، تصریح کرد: در مجموع 10 تیم که با یکدیگر رقابت کردند که چهار تیم از دانشگاه بیرجند، یک تیم از دانشگاه صنعتی، یک تیم از دانشگاه علوم پزشکی، یک تیم از دانشگاه فرهنگیان، یک تیم از مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی، یک تیم از مرکز علمی کاربردی نیروی انتظامی و یک تیم از دانشگاه آزاد حضور داشتند.

وی اظهار کرد: برد و باخت مهم نیست ولی شرکت در مناظره باعث می‌شود دانشجویان در مورد موضوعات مختلف مطالعه کنند و تجربه کسب کنند که این خود ارزش بالایی دارد.

در این دور، تیم شهید جهانگیر نقدی‌پور از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مرحله منطقه‌ای راه یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مناظره جهاد دانشگاهی مسابقات ملی مناظره یک تیم از دانشگاه مسابقات مناظره خراسان جنوبی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف خط قرمز‌ها و تسهیل در فرآیند صدور مجوز نشریات دانشجویی / بودجه مجزایی برای حمایت نداریم+ فیلم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت:فرآیند‌های صدور مجوز‌ها تسهیل شده، خط قرمز‌های خود ساخته برداشته شده، چون خیلی از این خط قرمز‌ها واقعا نه خط قرمزی است که در آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و نه ابلاغیه از وزارت علوم است.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: حدود ۴ هزار نشریه حوزه آموزش عالی به صورت مشخص وزارت علوم در حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مسئولیت اجتماعی، علمی فعالیت می‌کنند.

جشنواره نشریات فرصتی است برای اینکه افق فعالیت نشریات و رسانه را در داخل دانشگاه مشخص کنیم و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم و کمک کنیم که نقاط ضعف‌ها برطرف شود و نقاط قوت‌ها تقویت شود و در دوسال اخیر شاهد رونق فعالیت‌های دانشجویی در این هستیم.

وی افزود: معتقدیم که اگر چه حوزه فعالیت نشریات دانشجویی رونق خوبی پیدا کرده، اما باید این را چند برابر کرد و به هر مجموعه‌ای فرصت داد که افکار رو اندیشه‌ها را ارائه دهند و در بوته نقد گذاشته شوند. ما معتقدیم که نماد عقلانیت و مدنیت، رکن اصلی نهضت آزاد اندیشی در دانشگاه ها نشریات هستند.


کلانتری در خصوص حمایت وزارت علوم در حوزه نشریات گفت:نامه‌هایی که ابلاغیه‌های حمایتی داشتند را برای دانشگاه‌ها داشتیم به طور مشخص در اجلاس روسای دانشگاه حمایت از نشریات مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که ما هنوز در حوزه فرهنگی آموزش عالی دانشگاه‌ها ردیف‌های مجزا بودجه‌ای نداریم که بخواهیم بودجه مستقلی را برای نشریات تدارک ببینیم. این مطالبه‌ای است که دانشجویان همواره از وزارت علوم دارند که مطالبه به حقی است، اما سیاست این است که ردیف‌های بودجه را تلفیق کنند.

وی در خصوص حمایت از نشریات دانشجویی افزود: فرآیند‌های صدور مجوز‌ها تسهیل شده، خط قرمز‌های خود ساخته برداشته شده، چون خیلی از این خط قرمز‌ها واقعا نه خط قرمزی است که در آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و نه ابلاغیه از وزارت علوم است. برنامه‌های توانمند ساز برای نشریات داریم و خواهیم داشت.

کلانتری یادآور شد: امیدواریم بودجه فرهنگی در سال جاری یک ردیف مشخص داشته باشد که روسای دانشگاه‌ها بتوانند در این حوزه هزینه کنند تا زمانی بودجه فرهنگی مستقل نشود مسائل و مشکلات حوزه فرهنگی رفع نخواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قدردانی دانشجویان غزه از جنبش دانشجویان آمریکا و اروپا
  • تاکید بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها
  • مشارکت دانشگاه‌های تهران در اجرای دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی
  • برترین های مسابقات ملی مهارت رانندگی لیفتراک مشخص شدند
  • حذف خط قرمز‌ها و تسهیل در فرآیند صدور مجوز نشریات دانشجویی / بودجه مجزایی برای حمایت نداریم+ فیلم
  • قوانین جدید استفاده دانشجویان از شبکه‌های مجازی اعلام شد
  • بهترین نوجوانان و جوانان مسابقات کشوری وزنه برداری مشخص شدند
  • دانشگاه‌های اسپانیا هم به جنبش جهانی دانشجویی برای حمایت از فلسطین پیوستند+ فیلم
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد