Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی پیش از ظهر جمعه با اشاره به برقراری نظم در راستای خدمات رسانی مناسب به مناطق زلزله زده استان هرمزگان، عنوان کرد: مناطق زلزله زده به پنج منطقه تقسیم و برای هر منطقه یک مدیر تعیین شده است.

وی ادامه داد: این مدیران باید خدمات رسانی را به مردم در این مناطق در زمینه های مختلف از جمله عمرانی و اجتماعی مدیریت و نظارت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان همچنین از تشکیل و استقرار چهار تیم ثابت و یک تیم سیار بازرسی ویژه استانداری در مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: این گروه ها ضمن ارزیابی اقدامات، به احصای مسائل، مشکلات، نیازها و پیگیری رفع نواقص در مناطق زلزله زده می پردازند و مستقیم زیر نظر استاندار فعالیت می کنند.

دوستی تصریح کرد: بررسی و ارائه گزارش در خصوص وضعیت بازسازی خانه ها، ترمیم جاده ها، اقدامات بنیاد مسکن، توزیع اقلام مورد نیاز و چادر توسط هلال احمر از اقداماتی است که توسط این گروه های بازرسی در مناطق زلزله زده صورت می گیرد.

وی گفت: استانداری هرمزگان با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و برنامه ریزی برای حضور همه دستگاه های متولی از جمله بنیاد مسکن، آب، برق، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و تعامل با سایر نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی تلاش دارد تا هرچه زودتر مشکلات مردم این مناطق را رفع کند.

استاندار هرمزگان یادآور شد: از روز وقوع حادثه زلزله تاکنون تمامی مدیران در کنار مردم بوده اند و مستمرا تا پایان خدمات رسانی و رفع مشکلات، باید در بین مردم در مناطق آسیب دیده از زلزله حضور داشته باشند.

صندوقی از کمک های مالی صنایع برای بازسازی مناطق زلزله زده تشکیل شود

وی بیان داشت: توزیع آب معدنی و براورده کردن نیازهای اولیه کار صنایع نیست؛ صنایع وظیفه سنگین تری دارند و باید در بازسازی مناطق زلزله زده مشارکت کنند.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: همه کمک های صنایع به صورت ریالی باید تجمیع و برای بازسازی و نوسازی منازل و خرید تجهیزات منزل مردم که توان مالی لازم را در شرایط کنونی ندارند استفاده شود.

دوستی ادامه داد: از محل کمک های صنایع باید صندوقی تشکیل و کمک ها هم عادلانه توزیع شود و روی یک روستا تمرکز نشود.

وی ابرازداشت: زمان بر بودن فرآیند ساخت و بازسازی منازل بخشی از نگرانی ماست که باید برنامه زمان بندی داشته باشیم و عملکرد دستگاه ها به صورت ویژه پیگیری و رصد شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: برنامه تخریب و آوار برداری مناطق زلزله زده استان باید مشخص شود.

وی گفت: واحدهای مسکونی که دچار ترک خوردگی شده تا زمان ساخت واحدهای جدید تخریب نشود؛ مگر اینکه تیم مهندسی به این تشخیص برسد که واحد مسکونی استحکام لازم را ندارد و امکان تخریب و آسیب های بعدی وجود دارد.

کد خبر 5355556

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی دوستی استانداری هرمزگان زلزله زمین لرزه زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه هفته بسیج آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها کتاب و کتابخوانی مدیریت بحران استانداری هرمزگان شهیده فاطمه اسدی بسیج مناطق زلزله زده گروه ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در نقش ستم

علیرضا عسکری چاوردی گفت: در اثر بارندگی‌های اخیر، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب گرفتگی شد و در پی آن فرونشست‌های متعددی در منطقه رخ داده است.

او افزود: در حال حاضر تیم پایش، حفاظت و مرمت همراه با گروه باستان شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این محوطه باستانی مستقر هستند و پس از تهیه گزارش علمی، برنامه ساماندهی محوطه نقش رستم آغاز خواهد شد.

عسکری با بیان اینکه بخشی از فرونشست‌های رخ داده در این محوطه باستانی مربوط به فرونشست عمومی دشت مرودشت است افزود: بخش دیگری از مشکلات مجموعه هم به آوار گسترده بارو‌های خشتی نقش رستم برمی گردد که طی این بارندگی‌ها بخش بارو‌ها و آوار‌های رسوب شده باستانی دچار رانش شد.

 او گفت: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بلافاصله پس از اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی برنامه ساماندهی، حفاظت و مرمت نقش رستم را آغاز خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در نقش ستم
  • استقرار گروه‌های پایش و مرمت در نقش رستم
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی تا فردا در استان هرمزگان
  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی