Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین روز از سفر اعضای فراکسیون زنان به شهرستان خور و بیابانک ظهر جمعه در نشستی با بانوان فعال کارآفرین در حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، محیط زیست به بررسی مشکلات و دغدغه‌های مسائل مربوط به بانوان و شهرستان پرداخته شد. نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به ابعاد ملی و شهرستانی این چالش‌ها اظهار داشت: مسائلی و پیشنهادهایی که در ابعاد ملی برای رفع بحران‌های فعلی مطرح شد به کمک اعضای فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های مختلف پرداخته و سعی در اجرایی شدن آنها خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دغدغه‌های شهرستان نیز به دلیل اینکه اعضای فراکسیون زنان از نزدیک با مشکلات روبرو و آنها را حس کردند، قطعاً به طور جدی پیگیری می‌کنند.

الهام آزاد با اشاره به اینکه امکانات فرهنگی، تفریحی و ورزشی در حداقل ممکن است، گفت: حق بانوان فرهیخته این خطه از سرزمینمان با وجود مهارت و دانش‌های بلقوه بیشتر از اینهاست و امیدواریم بتوانیم با کمک نمایندگان مجلس پیگیری مطالبات را انجام دهیم.

دغدغه‌مندی بیشتر بانوان نسبت به چالش‌ها

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اشاره به توانمندی بانوان این شهرستان گفت: باید این قابلیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها در سطح ملی به نمایش گذاشته شود و حتی با دیگر شهرهای ایران کهن این توانایی‌ها بین بانوان مبادله شود.

وی ادامه داد: حضور در جمع بانوان فرهیخته باعث می‌شود که بهترین پیشنهادها و راهکارها به سمع و نظر نمایندگان برسد و ای کاش تعداد بیشتری از جمعیت نمایندگان مجلس را زنان تشکیل می‌دادند.

فاطمه محمدبیگی خاطر نشان کرد: تعداد مسائل مربوط به زنان و خوانواده بسیار زیاد است و باید نمایندگان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند؛ از سوی دیگر با استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی و بسیج باید سبک زندگی دینی و اسلامی را بین خانواده‌ها و زنان نهادینه کرد.

وی بین ۴ تا ۸ درصد بین جوامع جمعیت سالمندی وجود دارد که بالای ۱۰ درصد را بحرانی عنوان می‌کنند و در این شهرستان حدود ۱۶ درصد جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند که این امر ضرورت توجه بیشتر به طرح جمعیت و جوانی را می‌رساند و از دولت بخواهیم که دستورالعمل‌های تبیین شده را اجرایی کنند.

احیای هویت‌بخشی با شهرهای تاریخی

زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس در این نشست نیز با اشاره به اینکه نائین به شهر هزاره‌های تاریخی معروف است، گفت: بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری این منطقه و حتی سایر شهرهای تاریخی نادیده گرفته شده است در حالی که کشوهای منطقه خاورمیانه برای بناهای تاریخی و شهرهای تاریخی خود هویت‌سازی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: احیای هویت در بین جوانان ما با رونق گردشگری اهمیت فراوانی دارد و بسیج ظرفیت بالایی در ساماندهی گردشگری سالم و هویت‌بخشی دارد که ایجاد اشتغال را نیز به همراه خواهد داشت.

حل مشکل ساختار نظام بیمه در کشور

فاطمه قاسم‌پور به عنوان رئیس فراکسیون زنان نیز با اشاره به پیگیری پیشنهادات مطرح شده در مجلس گفت: در مسائلی که خلأ قانونی وجود دارد حتماً پیگیری خواهد شد اما مباحث مربوط به نظام بیمه‌ای که عمده مسائل مطرح شده را در بر می‌گرفت، نیاز به اصلاح ساختار بیمه‌ای کشور دارد که کارفرما امکان بیمه کردن را داشته باشد اما در حال حاضر با مشکل کمبود بودجه و منابع مالی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: قرار است که بیمه ۳۰ هزار قالیباف حل شود و از بعد نظارتی مجلس این مسئله پیگیری خواهد شد، زیرا تحت پوشش بیمه قرار گرفتن یک دغدغه ملی و حتی تاکید رهبر معظم انقلاب است و باید مشکلات مربوط به تأمین مالی آن حل شود.

کد خبر 5355509

منبع: مهر

کلیدواژه: نائین الهام آزاد زهره الهیان فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بیمه سالمندی زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه هفته بسیج آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها کتاب و کتابخوانی استانداری هرمزگان مدیریت بحران شهیده فاطمه اسدی بسیج فراکسیون زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با هدف انسجام بخشی در برنامه‌های ورزشی و استفاده مناسب از ظرفیت‌های ورزشی موجود در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، جلسات برنامه ریزی برای ورزش بانوان شاغل در این شرکت برگزار شد.

در این جلسات که در محل دفتر مسئول ورزش استان و با حضور مسئولین رشته‌های ورزشی بانوان برگزار شد، با عنایت به ابلاغ تقویم ورزشی وزارت نیرو در سال ۱۴۰۳ و امکان سنجی انجام شده با توجه امکانات موجود در سطح شرکت آب و فاضلاب و شهر، مقرر گردید در رشته‌های ورزشی پر مخاطب شامل دارت، تیراندازی، آمادگی جسمانی و تنیس روی میز، نسبت به برگزاری کلاس آموزشی و آمادگی برای حضور در مسابقات اقدام شود.

دیگر خبرها

  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی