Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار، یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم از دولت جدید را کنترل تورم اقتصادی دانست و اظهار داشت: دولت سیزدهم، میراث‌دار بسته‌ای از مشکلات نظیر تورم نزدیک به 50 درصد، بدهی دولت گذشته، تعطیلی بخش زیادی از واحدهای تولیدی، مشکل انجام صادرات و غیره است که به نوع خود موانع کوچکی نیست تا طی مدت زمان کوتاه، توقع برطرف شدن یکباره آن را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز خرسندی از بازگشت چند هزار واحد تولیدی به خط تولید در طی مدت کوتاه آغاز به کار دولت، افزود: تلاش‌های لازم برای انجام صادرات کالا، به کشورهایی غیر از کشورهای اروپایی در حال انجام است.

امام جمعه لارستان با انتقاد از افراد و گروه‌هایی که به طور مداوم در حال زیر سوال بردن عملکرد دولت نوپای آیت‌الله رئیسی هستند یا اینکه با مدت مشابه دولت گذشته مقایسه می‌کنند، تصریح کرد: برخی قیاس‌ها مثل مقایسه 100 روز نخست دولت گذشته و با دولت جدید، صحیح نیست چرا که شرایط شروع به کار هر کدام از آنها متفاوت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دولت زمانی می‌تواند مشکلات را برطرف کند که پشتوانه مردمی داشته باشد، خاطرنشان کرد: همه به خاطر دارند که وقتی دولت سیزدهم مسئولیت را پذیرفت، صدمات جدی به اعتماد مردم وارد شده بود و از جمله دلائلی که آیت‌الله رئیسی سفرهای استانی را تدارک دیده بررسی و شناسایی مشکلات همچنین ترمیم اعتماد آسیب‌دیده مردمی است.

وی با توصیه به آحاد مردم برای در پیش گرفتن صبر انقلابی، ادامه داد: حل مشکلات زمان‌بر است و باید آرامش را در جامعه حفظ کرد و با پشتوانه مردم بر مشکلات فائق آمد.

حجت‌الاسلام موسوی با ابراز تأسف از تلاش عده‌ای برای بر هم زدن آرامش و ایجاد حواشی برای دولت، گفت: بزرگ‌نمایی اشتباهات گفتاری مسئولان، ایجاد شایعه و اخبار جعلی بر علیه دولت، اختلاف‌افکنی بین دولت و مجلس در مسائلی نظیر تأیید یا رد وزرای پیشنهادی، طرح موضوع محاکمه رئیس جمهور و وزرای دولت سابق و غیره، با هدف بر هم زدن آرامش جامعه صورت می‌گیرد و این افراد، خیرخواه مردم نیستند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه کشور ایران در آستانه مذاکرات قرار دارد و نباید گذاشت آن اتفاقی که در فتنه سال 88 رخ داد و ظرفیت عظیم نظام را به یک نقطه آسیب تبدیل کرد، تکرار شود، یادآور شد: فرصت داشتید و چند سال در مَسند امور بودید، همه کارهایی که خواستید انجام دادید و اجازه همه کارها به شما داده شد، رهبری معظم فرمودند من برجام را با این شرایط می‌پذیرم ولی شما شرایط را لحاظ نکردید، پذیرفتید و امضا کردید یا مقام معظم رهبری گفتند که در برجام عجله شد اما توجه نکردید و کارتان را انجام دادید، امروز کنار رفتید، پس تقوا را رعایت کنید و بگذارید افرادی که می‌خواهند کار کنند، کارشان را انجام بدهند.

وی خطاب به استاندار فارس در راستای تقویت روحیه امید در بین مردم، با تأکید بر اینکه برخی از ادارات لارستان نیاز به خون جدید و هوای تازه دارند، افزود: عملکرد برخی مسئولان در لارستان موجب گله‌مندی مردم شده‌اند و متأسفانه عده‌ای فراموش کرده‌اند که مسئولیت آنها چه بوده است.

حجت‌الاسلام موسوی با ابراز تأسف نسبت به اینکه برخی از مسئولان با مردم با ادبیات مناسب صحبت نمی‌کنند و در رسیدگی به کار مردم اطاله وقت دارند، تصریح کرد: انتظار می‌رود آقای استاندار هر چه زودتر این موضوع را بررسی کنند و در برخی از ادارات خون تازه جریان یابد و هوای تازه استشمام شود تا مطالبات مردم بر زمین نماند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه انتظار است تا رویکردی اتخاذ و از نیروهای متدین، انقلابی، با انگیزه و کارآمد در پست‌های مختلف به کار گرفته شود تا مشکلات حل شود، بیان کرد: بسیاری از مشکلات مردم ربطی به بودجه یا موارد دیگر ندارد، بلکه خود افرادی که پشت میز می‌نشینند، حال کار ندارند و بی‌جهت کار مردم را به روز بعد موکول می‌کنند.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان در لارستان با اشاره به اینکه ایجاد رقابت سالم موجب پیشرفت و ترقی در جامعه می‌شود و در محیط کسب‌وکار نیز این مهم صدق می‌کند، بیان کرد: اگر این رقابت از تعادل خارج شد، یک گروه از گردونه رقابت حذف می‌شوند که یک نمونه بارز آن آغاز فعالیت فروشگاه‌های زنجیره در سطح شهر لار است که اصل این اقدام موجب رقابتی شدن می‌شود اما صدور بیش از حد نیاز به این فروشگاه‌ها و خارج کردن سرمایه‌ها از شهر موجب نگرانی است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالا به شکل مداوم وارد و سرمایه به طور مداوم خارج می‌شود که این برای شهر ما خوب نیست، ادامه داد: از طرفی نیز بسیاری از کسبه و تولیدکنندگان فعال در شهر در حال از دست دادن شغل‌های خود هستند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هیچ کالایی را از واحدهای تولیدی مستقر در لارستان تهیه نمی‌کنند، افزود: این فروشگاه‌ها اگر واقعا به فکر کمک به مردم هستند، باید با شرکت‌های تولیدی مستقر در لارستان قرارداد منعقد کنند و کالاهایی که در این خطه تولید می‌شود را از شهرهای دیگر وارد نکنند.

وی خواستار بررسی این موضوع توسط مسئولان و شنیده سخنان کسبه شد و اظهار کرد: انتظار می‌رود برای رفع این دغدغه و حفظ تعادل در سطح لارستان اقدامات لازم انجام شود و علاوه بر حفظ فروشگاه‌های زنجیره‌ای، منافع تولیدکنندگان و کسبه خُرد در نظر گرفته شود تا آسیب نبینند.

حجت‌الاسلام موسوی ضمن تکذیب هرگونه شایعات مبنی بر معرفی یا حمایت از گزینه‌هایی برای فرمانداری لارستان، اضافه کرد: تا این لحظه نه گزینه‌ای را معرفی یا از کسی حمایت کرده‌ام و نه تاکنون درباره هیچ‌کسی از بنده نظرخواهی نشده و به شایعاتی که می‌شنوید، توجه نکنید.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه لارستان مسئولان دولت سیزدهم شایعات امام جمعه لارستان فروشگاه های زنجیره حجت الاسلام موسوی فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی بویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

رئیس جمهور در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفرهای استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالاهای رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالاهایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالاها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

کد خبر 6091434 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • پرس در اندیشه تغییر ساختار مالکیت باشگاه رئال مادرید
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد
  • مورایس مسلمان شد