Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@05:19:24 GMT

از اختصاص قانون اختصاص درصدی از معادن تا هفته بسیج

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۸۸۳۳

از اختصاص قانون اختصاص درصدی از معادن تا هفته بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به صد روزگی دولت و اقدامات تلاش‌های مسؤولان برای خدمت‌رسانی، اجرایی شدن قانون اختصاص درصدی از معادن به مناطق، تاکید بر جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تبریک فرا رسیدن هفته مبارک بسیج بر هوشیاری دولت در مقابل توطئه‌های دشمن تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسینی نسب در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه به صد روزگی آغاز بکار دولت سیزدهم پرداخت و با بیان اینکه هر چند قضاوت در مورد عملکرد دولت زود است و البته ۱۰۰ روز زمان کمی نیست و کارهای مهمی می‌توان انجام داد، اظهار داشت: از سه زاویه و جنبه رویکردی، انگیزه‌ای و عملکردی می‌توان عملکرد دولت را مورد بررسی قرار داد.

دولت سیزدهم کشور را معطل غرب و برجام نکرد

امام جمعه شهرستان سلطانیه با بیان اینکه واقعیت این است که رویکرد دولت در این مدت واقع بینانه و انقلابی بوده و کشور را معطل غرب و برجام نکرد، افزود: انگیزه و تلاش دولت نشان داده دولت در میدان با مدیریت جهادی است.

وی عملکرد دولت را مورد بررسی قرار داد و با بیان اینکه در این مدت ۱۰۰ روزه دولت اقدامات خوبی داشته و دیروز در سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به سلطانیه به برخی از آنها اشاره کردم از جمله آنها واکسیناسیون عمومی و سفرهای استانی است، افزود: تامین کالاهای اساسی، پرداخت حقوق کارمندان بدون خلق پول و عضویت در شانگهای و آزادسازی ۴ میلیارد دلار دارایی ایران از دیگر اقدامات دولت است.
 
حسینی نسب به توقعات و انتظارات مردم از دولت اشاره کرد و با بیان اینکه اطلاع رسانی در کاهش قیمت لبنیات و بعد محدود کردن آن به سه نوع لبنی اط اقدامات نسنجیده بود، افزود: رفع گرانی های بی‌منطق و بی‌رویه و ثبات بازار از مهمترین توقعات مردم از دولت است.

امام جمعه سلطانیه ثمره و نتیجه داشتن سفرهای استانی را از دیگر توقعات و انتظارات مردم دانست و با اشاره به سفر رئیس جمهور به همراه برخی وزرا به استان زنجان گفت: وعده‌های داده شده و مصوبات سفر استانی به استان زنجان و شهرستان سلطانیه باید عملیاتی شود.

 

قانون اختصاص درصدی از معادن به مناطق باید اجرایی شود 

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه مشکل سلطانیه فقط میراث فرهنگی نیست بلکه بیکاری جوانان، عدم استقرار برخی ادارات در سلطانیه بعد از ۹ سال، جزو مناطق برخوردار شدن سلطانیه نیز از مهمترین مشکلات سلطانیه است، از عدم توجه به این مسائل انتقاد کرد و افزود: این مشکلات که درد مردم را بیشتر کرده، از طرف نهاد نماز جمعه مطرح شد اما به انتشار آن پرداخت نشد و این دلیلی بر نبود رسانه مستقل در شهرستان است.

حسینی نسب با تاکید بر اینکه مسئولان استان و شهرستان باید پیگیر مصوبات سفر باشد و عملیاتی شدن مصوبات همانطور رئیس جمهور هم در جلسه شورای اداری گفت، بر عهده مسئولان استان و شهرستان است، افزود: قانون اختصاص درصدی از معادن به مناطق طبق دستور و مصوبه دولت در زنجان باید اجرایی شود و معادن شهرستان نیز باید به این قانون پایبند باشند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه و تاثیرگذاری نماز جمعه، به گلایه دوستان و هجمه دشمنان به نماز جمعه اشاره کرد و با بیان اینکه عده ای حتی دعوت خطیب به تقوا و بیان عواقب بی تقوایی و گناه بر نمی تابند و آن را بهانه ای برای هجمه به نماز جمعه می کنند و دوستان نیز به نحوی دیگر در مورد همه نمازهای جمعه با یک دوربین نگاه می کنند، افزود: همه این هجمه ها و انتقادها دلیلی بر تاثیرگذاری نماز جمعه است.

امام جمعه سلطانیه نماز جمعه را قرارگاه ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت و مطالبه گری و بیان درد و مشکلات مردم دانست و با بیان اینکه همیشه تلاش شده که اینگونه باشد اما چون در برخی شهرها و شهرستانها رسانه ای قوی وجود ندارد متاسفانه زیبایی ها و مطالبات آن شنیده و دیده نمی شود، گفت: نماز جمعه محل مطالبه گری و بیان مشکل مردم و جامعه است اما توجه شود فقط بیان درد و مشکلات بدون درمان جز ناامیدی نتیجه اس ندارد.

حسینی نسب با گرامیداشت آغاز هفته بسیج و تجلیل از خدمات مخلصانه این شجره طیبه، گفت: بسیج از دستاوردهای انقلاب و گنجی بود که امام با  ابتکار خود آن را کشف کرد.

 

نماز جمعه قرارگاه‌های فرهنگی است

حجت‌السلام حسین علی زاهدی پور در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: تحول در همه بخش‌های کشور نیازمند تحول در عرصه فرهنگی متناسب با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و منویات امامین انقلاب است. 

امام جمعه خرمدره با تبیین فرمایشات رهبری مبنی بر ضرورت ایجاد تحول در فرهنگ تصریح کرد: یکی از پیش نیازهای مهم تحول در فرهنگ، توجه اساسی به نماز جمعه به عنوان قرارگاه‌های فرهنگی هر منطقه است و دولت باید برنامه‌های فرهنگی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که نماز جمعه به عنوان محور تحول تعریف شود. 

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان زنجان گفت: پیگیری خواسته‌های آجل و عاجل مردم، دولت باید با ایجاد تحول در فرهنگ و برنامه‌ریزی بلند مدت و کوتاه مدت برای حل معضلات اقتصادی، اقدام و از این طریق برای حرکت آینده کشور ریل‌گذاری کند. 

زاهدی پور با بیان اینکه نشان از میدانی بودن دولت دارد، افزود: مخالفان سفرهای رئیس جمهور یا درک درستی از اهمیت این سفرها ندارند و یا اینکه به فدا کردن منافع ملی به منافع حزبی و جناحی در صدد شکست دادن دولت هستند. 

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه مدتی است یک گروه هکری، موسوم به «عصای موسی» اعلام موجودیت کرده و هر از چند گاهی با شعار «افشاگری علیه جنایات اسرائیل» اخباری راجع‌به هک زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی منتشر می‌کند، تصریح کرد: تنها یک روز پس از اعلام هک شدن فایل امنیتی- راهبردی نقشه سه‌بعدی دقیق فلسطینِ اشغالی، انفجاری مهیب در جنوب تل‌آویو رخ داد.  وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته ایران و جبهه مقاومت بیش از صدها بار هیمنه دشمن را در عرصه نظامی، اطلاعاتی، امنیتی، سایبری به‌چالش کشیده‌اند، افزود: طبیعی است در میدان جنگ هر تکی پاتکی و هر حمله‌ای ضدحمله‌ای دارد، اما در میدان نبرد ایران با امپراطوری دشمن، اقتدار ایران آنگاه روشن می‌شود که بدانیم ایران و جبهه مقاومت در یک جنگ جهانی ترکیبی در حال دفاع و حمله هستند و این خود نشانه‌ای روشن از ایران قوی است.

زاهدی پور با اشاره به آغاز مذاکرات از هشتم آذر و اینکه آمریکایی‌ها هر چند در ظاهر ادعای رویکرد دیپلماتیک و بازگشت به برجام را سر می‌دهند اما در عمل به دنبال تحمیل زیاده‌خواهی‌های خود به ایران و 1+4 هستند، ادامه داد: در این میان رایزنی‌های موفق تهران با اعضای برجام از جمله تماس تلفنی امیر عبداللهیان با همتایان اروپایی، روسی و چینی و نیز سفر دوره‌ای علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه به فرانسه، انگلیس و آلمان، هراس آمریکا از ناکارآمدتر شدن ابزار تحریم را به همراه داشته است.

 

اقدامات کشورمان تحریم‌های دشمن را بی‌اثر کرده است

حجت‌‌الاسلام مهدی منصوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه آب‌بر با اشاره به عصبانیت امریکا و بایدن از اقدامات تحریم شکنان ایران اسلامی اظهار داشت: این اقدامات امریکا به ارتباط با گفت‌وگوهای آینده نیست و این کشور تلاش دارد که کشورمان امتیاز بگیرد.

امام جمعه آب‌بر با بیان اینکه کشورمان با اقدامات خود موجب بی‌اثر و خنثی شدن تحریم شدن تحریم شده و این اقدامات امریکا را نگران کرده است، افزود: امریکا هر روز از کشورمان سیلی می‌خورَد و این امر موجب نگرانی آنها شده است.

وی در ادامه به درگیری‌های ارمنستان و آذربایجان اشاره کرد و گفت: این دو کشور باید مراقبت کنند تا گرفتار اسرائیل و آمریکا نشوند چرا که هدف آنها ایجاد بی‌ثباتی و درگیری در منطقه است.

منصوری با بیان اینکه تلاش آنها حضور همیشگی در منطقه و دخالت در امور کشورهاست افزود: امریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد اختلاف در منطقه هستند.

امام جمعه آب بر به آغاز هفته مبارک بسیج اشاره کرد و گفت: امروز در کشور بسیج نقش بالا و والایی دارد و با اخلاص و ایمان آنچنان که در دوران دفاع در صحنه‌ها بودند امروز هم در صحنه‌ها حضور پر توان و موثری دارند.

وی به جایگاه بالای نماز جمعه اشاره کرد و گفت: باید در کنار برگزاری ائمه جمعه به بیان مطالب و مشکلات منطقه نیز همت بگذارند.

 

سفرهای استانی از عملکرد خوب دولت سیزدهم محسوب می‌شود

حجت‌الاسلام علیرضا علی اکبری نیز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به سفر یک روزه رئیس جمهور محترم به همراه تعدادی از وزرا به استان زنجان و با بیان اینکه این سفرها که بدون تشریفات بوده از عملکرد خوب دولت سیزدهم محسوب می‌شود، خروجی محور کردن سفرهای استانی دولت در همه سطوح را خواستار شدند.

امام جمعه ماهنشان افزود: از مسؤولین کشوری، استانی و شهرستانی خواست تا مصوبات سفر رئیس جمهور محترم را نسبت به شهرستان ماهنشان پیگیری و محقق کنند.

وی با اشاره به حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری و با بیان اینکه این شورا مرکز فرماندهی فرهنگ در یک قرارگاه ملی و تاثیرگذار است، افزود: در گام دوم انقلاب باز سازی ساختار و سازمان فرهنگ ضرورت دارد و اقتضای این ضرورت مهم داشتن نگاه نو و ارتقای نگاه، احساس مسئولیت متصدیان فرهنگی و نخبگان و فعالان فرهنگی به مقوله فرهنگ است.
علی اکبری با اشاره به صد روزگی دولت سیزدهم بی‌انصافی‌ها و فضاسازی‌هایی که علیه دولت انجام گرفته گفت: دولت سیزدهم در جنبه رویکردی و روحی نمره قبولی گرفته و در حوزه عملکرد هم گام‌های بلندی را برداشته اما تا دست‌یابی به نمره مطلوب باید گام‌های کوتاه مدت و بلندمدت را بر اساس ایده‌ها و برنامه‌های روشن و شفاف بردارد.

 

 دولت سیزدهم از روحیه و مدیریت جهادی برخوردار است
حجت‌الاسلام سید علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه قیدار با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در همین سه ماه نشان داده است، دولت در میدان است و از روحیه و مدیریت جهادی برخوردار است، اظهار داشت: شخص آیت‌الله رئیسی و وزرای کابینه بدون وقفه از روز اول حتی در روزهای تعطیل در میان مردم و در صحنه حاضر بوده‌اند.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه دولت در قالب دیدارهای صمیمی با مردم، سفرهای استانی، حضور فوری در صحنه‌های حادثه مانند زلزله اندیکا در خوزستان و لافت در هرمزگان نشان داده در صحنه است، افزود: داشتن روحیه پاسخگویی به مردم، ساده‌زیستی و روحیه هم‌گرایی و هم‌افزایی با دیگر قوا و دستگاه‌ها از شاخصه‌های دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه دولت در صد روز گذشته اقدامات خوبی داشته است، تصریح کرد: موفقیت دولت در واکسیناسیون عمومی، توفیقات دولت در پرداخت حقوق ماهیانه دولت بدون استقراض، سفرهای استانی، تامین کالاهای راهبردی تا چند ماه آینده، توفیق دولت در کاهش رشد نرخ سیمان و آهن و برخی اقلام دیگر، تعامل فعال وزارت خارجه با کشورهای همسایه و چین و روسیه و همچنین عضویت ایران در سازمان شانگ‌های از اقدامات موفق دولت است.

موسوی با بیان اینکه تلاش رئیس‌جمهور برای ارتباط مستقیم با مردم بویژه اقشار محروم و مستضعف جامعه و شنیدن مشکلات آنها اقدامی در تراز انقلاب اسلامی و مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: این نحوه ارتباط دولت رئیسی با مردم بیانگر شیوه حکمرانی مردمی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که انتظار می‌رود همه مسئولان به آن پایبند و متعهد باشند.

امام جمعه قیدار با اشاره به 5 آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام در سال 1358 اشاره کرد و گفت: امروز ما شاهد تشکیل بسیج و هسته‌های مقاومت در عراق و سوریه و لبنان و بحرین و یمن هستیم که دشمن را این هسته‌های مقاومت به وحشت انداخته است و یکی از درخواست‌های حضرت امام از درگاه الهی این بود که خدایا مرا با بسیجیانم محشور کن.

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه زنجان عملکرد دولت خطبه های نماز جمعه اشاره کرد و گفت استان زنجان سفرهای استانی جمعه سلطانیه دولت سیزدهم رئیس جمهور امام جمعه حسینی نسب صد روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، امروز شنبه بعد از نماز ظهر جلوی سردر دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، بسیج اساتید، بسیج کارکنان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر تشکل‌های دانشگاه تهران از دانشگاهیان برای حضور در این تجمع دعوت کردند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف