Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، دو نماینده کنگره آمریکا در تدارک تصویب قطعنامه‌ای هستند که براساس آن دولت آمریکا ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را بعد از سال ۲۰۲۴ به رسمیت نشناسد. 

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «استیو کوهن» و «جو ویلسون» قانونگذاران آمریکایی روز پنج شنبه از قطعنامه پیشنهادی خود رونمایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه دفتر کوهن در این زمینه، اگر ولادیمیر پوتین بعد از پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود در مه ۲۰۲۴ همچنان قصد داشته باشد در قدرت باقی بماند ایالات متحده مشروعیت او را در قدرت به رسمیت نخواهد شناخت. 

این بیانیه مدعی است که حضور پوتین در قدرت بعد از سال ۲۰۲۴ غیرقانونی و غیرمشروع خواهد بود. 

روسیه پیش از این اظهارات مقامات آمریکایی در زمینه انتخابات در این کشور را تلاش برای مداخله در روند انتخبات خوانده و به واشنگتن در زمینه هرگونه دخالت در انتخابات روسیه هشدار داده است.

در ماه آوریل ۲۰۲۱، پوتین قانونی را امضا کرد که به رئیس جمهور این کشور اجازه می‌دهد بیشتر از دو دوره در قدرت بماند. این قانون پس از برگزاری همه پرسی عمومی برای اصلاح قانون اساسی روسیه که با رای ۷۷ درصدی مردم این کشور مورد موافقت قرار گرفت به اجرا درآمده است. یکی از بندهای اصلاح قانون اساسی روسیه مجوز ریاست جمهوری هر فرد بیش از دو دوره است. 

این قانون به ولادیمیر پوتین اجازه می‌دهد تا سال ۲۰۳۶ و در صورت پیروزی در انتخابات رئیس جمهور روسیه باشد. 

پوتین بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ دوبار رئیس جمهور روسیه بود. سپس از سال ۲۰۱۲ و با تغییر دوره ریاست جمهوری از ۴ سال به ۶ سال و تا به امروز رئیس جمهور این کشور است.

کد خبر 638432 برچسب‌ها روسیه - ولادیمیر پوتین روسیه و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه ولادیمیر پوتین روسیه و آمریکا ولادیمیر پوتین ریاست جمهوری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به ایلام در حوزه راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه وزارت راه و شهرسازی از تخصیص ۸۹ درصدی اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه این وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد: اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به عنوان اولویت اساسی در برنامه‌ها است و تکمیل پروژه‌های راهسازی استان ایلام باید تسریع شود.

وی افزود: رفع نقاط حادثه‌خیز و چهار خطه کردن راه‌های استان یکی از اقدامات ضروری است که باید در اولویت تأمین و تخصیص اعتبارات باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی در سفر اول رئیس جمهوری ۲۲ مصوبه را بر عهده داشته است که ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده و ۳۲ درصد مصوبات به اتمام رسیده است.

هژیری از تحقق نیافتن یک مصوبه مربوط به بهسازی مناطق حاشیه‌نشین شهر ایلام خبر داد و اضافه کرد: کل اعتبارات مصوبات سفر وزارت راه و شهرسازی ۱,۸۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱,۶۳۰ میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد تخصیص یافته است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مقرر شد تمام پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان ایلام مطابق برنامه زمان‌بندی تکمیل و پروژه‌هایی از جمله تونل کبیرکوه، چهارخطه مهران دهلران اندیمشک، واریانت میشخاص، کنارگذر غربی ایوان و راه دسترسی بیمارستان رازی ایلام تا مرداد سال جاری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 749587

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان