Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن اقدام خصمانه انگلیس علیه جنبش حماس و تروریستی خواندن این جنبش، نسبت به پیامدهای چنین اقدامی هشدار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اتخاذ چنین تصمیمی را نتیجه تن دادن بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به خواسته‌ نفتالی بنت نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی دانست و گفت شایسته بود که بنت به خاطر جنایات ضدبشری علیه ملت فلسطین در لیست تروریسم بین‌الملل قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید که این تصمیم انگلیس در حقیقت ملت فلسطین و مقاومت را به عنوان یک جنبش رهایی‌بخش از بند اشغالگری هدف قرار داده است.

این کمیته تاکید کرد که دولت انگلیس با این اقدام بار دیگر خود را در کنار رژیم اشالگر و مقابل ملت فلسطین قرار داد و این بیانگر اصرار این کشور بر جنایت تاریخی خود در حق ملت فلسطین از زمان صدور وعده شوم بالفور است.

کمیته مذکور خواستار اتخاذ یک موضع رسمی فلسطینی عربی و اسلامی علیه این تصمیم ظالمانه شد و از دولت انگلیس خواست در آن تجدیدنظر کرده و حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین را به رسمیت بشناسد.

کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی در پایان افزود که جنبش همانند همیشه جنبشی اصیل و بخشی از ملت فلسطین خواهد بود و چنین تصمیماتی هرگز موجب توقف مبارزات ملت فلسطین نخواهد شد.

در همین ارتباط، کمیته‌های مقاومت فلسطین طی بیانیه‌ای تصمیم انگلیس به تروریستی اعلام کردن جنبش حماس را محکوم کرد.

متن کامل بیانیه حماس در واکنش به اقدام خصمانه انگلیس

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای به تصمیم جائرانه وزیر کشور انگلیس مبنی بر قرار دادن نام این جنبش در لیست تروریسم واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است:

رسانه‌های خبری امروز اعلام کردند که "بریتی پاتل" وزیر کشور انگلیس حماس را جنبشی تروریستی خوانده و حامیان این جنبش را به 10 سال زندان تهدید کرده است.

متاسفانه انگلیس به حماقت‌های قبلی خود ادامه می‌دهد و به جای عذرخواهی از ملت فلسطین و تصحیح اشتباه تاریخی خود در حق این ملت چه در رابطه با صدور وعده شوم بالفور یا استعمار این کشور که سرزمین فلسطین را تقدیم جنبش صهیونیسم کرد، از تجاوزگران و اشغالگران علیه طرف قربانی (ملت فلسطین) حمایت می‌کند.

مقاومت در برابر رژیم اشغالگر با تمامی ابزارهای ممکن از جمله مقاومت مسلحانه به موجب قوانین بین‌الملل، حقی مشروع برای ملت‌های تحت اشغال است، رژیم صهیونیستی یک طرف اشغالگر است و دست به قتل و کشتار ساکنان اصلی این سرزمین، کوچاندن آنان با توسل به زور و تخریب خانه‌هایشان می‌زند و بیش از 15 سال است که بیش از دو میلیون فلسطینی را در غزه که بیشترشان کودک هستند، محاصره کرده و دست به جنایات جنگی و ضدبشری علیه این ملت می‌زند همانگونه که بسیاری از نهادهای حقوقی و بین‌المللی به این مسئله اذعان کرده‌اند.

انگلیس حماس را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دادواکنش حماس به تصمیم خصمانه انگلیس

 

تعدی علیه مقدسات و ایجاد رعب و وحشت در میان عبادت کنندگان در اماکن عبادی عین تروریسم است و غارت اراضی فلسطینیان و شهرک‌سازی در آن بدترین نوع تروریسم است.

جامعه بین‌الملل و در راس آن انگلیس و خود سازمان ملل باید دست از سیاست‌های دوگانه و نقض قوانین بین‌الملل که دیگران را به پایبندی به آن فرامی‌خوانند، بردارند.

انگلیس باید دست از حمایت از پروژه صهیونیسم بردارد و هرچه سریع‌تر به دنبال تصحیح اشتباه خود در حق ملت فلسطین در رابطه با وعده بالفور باشد و از مبارزه ملت فلسطین برای آزادی، استقلال و بازگشت حمایت کند.

ما تمامی ملت‌ها و جریان‌های پویا و حامیان مسئله فلسطین به ویژه در اروپا و انگلیس را به محکومیت این تصمیم فرامی‌خوانیم.

در پایان تاکید می‌کنیم که ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی و تمامی آزادگان جهان به راه خود به سمت آزادی و بازگشت تحت هر شرایطی ادامه می‌دهند و مخالفان نمی‌توانند آنان را از این راه بازدارند و آن‌ها یقین دارند که ما به اهداف خود بسیار زودتر از آنچه بسیاری پیش‌بینی می‌کنند، دست خواهیم یافت و تاریخ هم این را ثابت کرده است.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حماس اخبار انگلیس حماس اخبار انگلیس خصمانه انگلیس ملت فلسطین بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد

به گزارش جماران؛ جنبش حماس امروز (شنبه) از برگزاری نشست مهم رهبران این جنبش و «جهاد اسلامی» و «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» خبر داد.

ایرنا به نقل از شبکه المیادین نوشت: جنبش حماس امروز (شنبه) اعلام کرد که نشست مهمی با حضور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، «جمیل مزهر» معاون دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و «محمد الهندی» معاون دبیر کل جهاد اسلامی و تعدادی دیگر از رهبران این سه جنبش برگزار شد.

بنابر اعلام حماس، این نشست در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی نوار غزه برگزار شد و طی آن حاضرین پایداری مثال زدنی ملت فلسطین که اراده شکست‌ناپذیر خود با وجود نسل‌کُشی توسط رژیم صهیونیستی را به دنیا ثابت کرد، ستودند.

در این نشست همچنین تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری آتش‌بس، عقب‌نشینی فوری و فراگیر نظامیان اشغالگر، آزادی اسرای قهرمان فلسطینی و نیز راهکارهای کاهش درد و رنج فلسطینیان و تقویت پایداری جبهه داخلی در برابر سلطه‌جویی‌های رژیم اشغالگر، بررسی شد.

رهبران جنبش‌های مذکور بر ضرورت توسعه اقدام ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن طرح‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف ملت فلسطین برای دستیابی به استقلال و بازگشت آوارگان فلسطینی تأکید کردند.

حاضران در این نشست همچنین عملیات‌های قهرمانانه گردان‌های مقاومت و یگان‌های آن در رهبری نبرد را ستودند و ضرورت ارتباطات ملی به منظور تقویت وحدت ملت فلسطین و بهره‌برداری از این پایداری را مورد بررسی قرار دادند.

رهبران جنبش‌های مذکور همچنین به فلسطینیان ساکن غزه، قدس، کرانه باختری، اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ و خارج از فلسطین درود فرستادند و علاوه بر آن اوضاع اسرای در بند زندان‌های رژیم اشغالگر را بررسی و بر خواسته ملت فلسطین برای انجام تبادل اسرای جدی و شرافتمندانه تأکید کردند.

به گفته حماس، حاضران در نشست مذکور به جبهه‌های مقاومت حامی فلسطین از لبنان گرفته تا یمن، سوریه، عراق و ایران درود فرستادند و توافق کردند که رایزنی‌ها با بقیه گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج ادامه یابد.

«خلیل الحیه» معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه بامداد امروز (شنبه) گفته بود که پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی را در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات دریافت کرده‌اند و پس از اتمام بررسی‌ها، حماس پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

این مقام حماس افزود که این پیشنهاد برای مذاکرات ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

دیگر خبرها

  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است