Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نخستین دیدار مردمی استاندار فارس با مردم در مسجد وکیل شیراز برگزار شد و محوری‌ترین موضوع مورد تقاضای مردم اشتغال بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، دیدار چهره به چهره مردم با مسئولان بدون هیچ مانعی یکی از سنت‌های حسنه است که در دین اسلام بسیار سفارش شده و در انقلاب اسلامی نیز این موضوع همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سنت حسنه در دولت سیزدهم نمود بیشتری داشته به گونه‌ای که این امر در سفرهای استانی رئیس‌جمهور و دیدار با مردم روستاها و نقاط محروم واضح و بارز است. در استان فارس نیز محمدهادی ایمانیه به عنوان استاندار این دولت برای نخستین بار در طول تصدی پست مدیریتی خود دیداری مردمی را امروز ترتیب داد که به مدت نزدیک به 3 ساعت در مسجد وکیل شیراز برگزار شد.

مردم براساس درخواست‌هایی که به صورت کتبی یا از طریق سامانه سامد مطرح کرده بودند، برای این دیدار فراخوانده شده بودند. ابراهیم استوار میمندی، سرپرست اداره کل بازرسی استانداری فارس در گفت‌وگو با تسنیم به تشریح این فرایند پرداخت.

وی با بیان اینکه در راستای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم امروز نخستین جلسه عمومی با مردم شکل گرفته است، اظهار داشت: مسائل و مشکلات مردم که از قبل به استانداری اعلام شده بود، در فرم‌هایی وارد و امروز آنها را دعوت کردیم که نزدیک به 70 نفر آمدند و مشکلات را بیان کردند.

استوار میمندی با بیان اینکه استاندار فارس مردم را به دستگاه مربوطه ارجاع و به مدیر مربوطه دستور می‌دهند که مشکلات را برطرف کنند، گفت: هر مدیر نیز موظف است در راستای فعالیت خود و قانون مشکلات مردم را پیگیری کند. 

سرپرست اداره کل بازرسی استانداری فارس افزود: این فرایند در سامانه سامد بارگذاری می‌شود و بازرسی استانداری نیز تا حصول نتیجه درخواست‌ها را پیگیری و به مردم اعلام می‌کند.

استوار میمندی بیان کرد: با توجه به اینکه استاندار فارس تاکید دارند صریح و شفاف پاسخ مردم داده شود، تلاش می‌کنیم بخشی از مشکلات مردم حل شود.

علیرضا سامری، معاون ارتباط مردمی دفتر بازرسی و مسئول برگزاری ملاقات‌های مردمی استانداری فارس نیز در گفت‌وگو با تسنیم گفت: شهروندان برای ملاقات مردمی می‌توانند به دو شیوه عمل کنند یک شیوه با سامانه 111 است که درخواست ملاقات مردمی را مطرح و موضوع خود را با ذکر جزئیات بیان می‌کنند. 

وی افزود: یک شیوه دیگر هم مستقیم است به این شکل که درخواست خود را به صورت کتبی و حضوری به استانداری ارائه کنند که به تناسب برهه زمانی که استاندار اعلام کند تمام درخواست‌ها احصا و پایش و متناسب با درخواست مدیران کل مرتبط دعوت می‌شوند همچنین 48 ساعت قبل از ملاقات مردمی به درخواست‌کنندگان اعلام می‌شود که چه ساعتی حضور داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور با مردم اصفهان صحبت می‌کند/ دستور مخبر به 2 وزیر برای حل مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رودنماینده مردم بجنورد در مجلس: موج ورود نخبگان به کشور در حال افزایش و امیدوار کننده است

سامری با بیان اینکه کلیه دستوراتی که اینجا داده می‌شود در بستر سامد ثبت می‌گردد، بیان کرد: برای همه افراد چه درخواست مستقیم داشته باشند و چه غیرمستقیم کد رهگیری صادر و تا پایان فرایند این موضوع از سوی شهروندان و بازرسی پیگیری می‌شود.

مسئول برگزاری ملاقات‌های مردمی استانداری فارس عنوان کرد: دستگاه‌ها هم باید ظرف 20 روز کاری پاسخ خود را اعلام کنند و براساس دستور استاندار تاکید این است که مدیران با نگاه مثبت به این درخواست‌ها نگاه کنند.

وی افزود:بیشترین درخواست‌ها با محور اشتغال و اقتصاد بوده است که یک بخش کارفرماها و  واحدهای تولیدی است و یک بخش هم مردم هستند که این درخواست‌ها را داشته‌اند.

نکته قابل توجه در این دیدارها پاسخ کوتاه مدت از سوی استانداری برای این ملاقات است. یکی از بانوانی که در صف صحبت با استاندار است در گفت‌وگو با تسنیم مدت زمان اعلام برای این ملاقات را تقریبا یک ماه اعلام و مشکل خود را فوت همسر بر اثر کرونا و بیکاری فرزندانش ذکر می‌کند.

وی می‌گوید: همسرم در بازار کاسبی داشته و مغازه‌‌ای که در آن فعالیت داشته، اجاره‌ای بوده در نتیجه با فوتش بر اثر بیماری و از رونق افتادن بازار مشکلات ما نیز دو چندان شد و امروز آمدم تا برای اشتغال فرزندانم درخواست دهم.

فرد دیگری که با وی به گفت‌وگو نشستیم، تولیدکننده‌ای است که بانک کشاورزی اقدام به مزایده گذاشتن واحد تولیدی‌اش گذاشته است. وی می‌گوید: با وجود اینکه وثیقه من بیش از وامی است که گرفته‌ام و با وجود دستورات مکرر مسئولان استانی برای حمایت از تولید همچنین برخلاف مصوب دادستانی بانک هم واحد تولیدی من را به مزایده گذاشته و هم ممنوع الخروج هم شدم که تقاضای خود را به استاندار ارائه خواهم کرد.

دیگری مادر سرپرست خانوار است که 3 دختر ناتوان دارد و تقاضایش از استاندار تامین سرپناهی برای فرزندانش است که ایمانیه وی را به بهزیستی فارس ارجاع داد.

در میان مشکلات ریز و درشت مردم اما برخی نیز برای دیدار با استاندار آمده بودند بدون اینکه مشکلی داشته باشند، مانند پیرمرد صحاف که خادم افتخاری حرم شاهچراغ و صحاف قرآن بود. وی دلیل آمدنش را هدیه دادن یک جلد قرآن به استاندار ذکر کرد.

علاوه بر این حضور برخی از افراد دارای معلولیت و ناتوانی جسمی برای دیدار با استاندار بود که از حواشی قابل توجه این دیدار محسوب می‌شود.

انتهای پیام/424

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری فارس استاندار فارس مشکلات مردم درخواست ها گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: ایثارگران به عنوان میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند و با کار جهادی برای رفع مشکلات مردم و جامعه ایثارگران باید گام برداشت.

ابوطالب شفقت، امروز در دیدار صمیمی با گروه‌ها و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در مجتمع توانبخشی ایثار اظهار کرد: ایثارگران و جانبازان شاهدان قابل رویت هستند.

استاندار لرستان افزود: برای دیدن شهدای والامقام باید بصیرت داشته باشیم و باید از شهدا درس بگیریم.

وی از ایثارگران به عنوان میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: با مهربانی مردم به ویژه جامعه ایثارگر مشقت کاری برای ما آسان می‌شود.

شفقت خاطرنشان‌کرد: در دوران بعد از انقلاب ضمن اینکه دشمنان هجمه‌های مختلفی برای ما داشتند و دارند و خواهند داشت، با وجود همه این مشکلات توانسته ایم رو به جلو حرکت کنیم. 

وی بیان‌ کرد: تمام توان و تلاش را بکار خواهیم گرفت که مشکلات را برطرف کنیم و مسئولین باید جهادی کار کنند تا کم‌کاری‌ها جبران شود. 

استاندار لرستان با اشاره به نقش ایثارگران در جامعه اظهارکرد: به پشتیبانی جامعه ایثارگر افتخار می‌کنم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اندروید امن‌تر است یا iOS؟
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید
  • دیدار مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با مردم هرمزگان
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی