Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@17:02:22 GMT

انتقاد شدید امام جمعه از شورای شهر قلعه رئیسی

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۹۵۰۲

انتقاد شدید امام جمعه از شورای شهر قلعه رئیسی

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: یکی از اسباب ورود به بهشت صبر و استقامت است صبر فقط به معنای تحمل مشکلات نیست بلکه صبر شامل پایداری در عبادت مقابله با معصیت و بردباری در مصیبت و تسلیم در اطاعت و عدم غرور و مستی در نعمت را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*خطبه دوم*
امام جمعه قلعه رئیسی افزود: نماز جمعه این هفته به جهت جرامی داشت یاد و نام شهید مراد خون استاک از روستای پاتاوه برگزار می شود شهیدی که می نویسد من به خاطر دین اسلام و ناموس و میهن عزیز عازم جبهه و سربازی شدم و شهیدی که به اهل نماز بودن و اخلاق نیک و شجاعت معروف بود سرانجام در منطقه کردستان به فیض عظیم شهادت نائل آمد امروزه این شهید این است که راهش را ادامه دهیم راه شهید حمایت از نظام توحیدی و انقلاب و امام راحل و شهیدان و ولایت است ادامه راه شهید به تربیت نسل مومن و متدین و جهادی و انسانهای با تقوا است این شهید زنده است اقوام و بستگانش و همه ما را دعوت به همسنگری میکند سنجر مقدس شهید مسجد هست باید به این سنگر توجه کنیم او شهید شد تا اسلام حاکم شود تا ارزشها و باورها و مکتب اباعبدالله الحسین حاکم شود او شهید شد تا ما تربیت شویم و راه او را ادامه بدهیم.

صلواتی به انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رهبر حکیم و لیاقت انقلاب اشاره و با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه اصلی هدایت فرهنگی کشور است تصریح کرد: یکی از صدقات جاریه امام راحل برای امور فرهنگی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم کارهایی نکرد هم بارهای بر زمین مانده زیادی دارد باید ابتدا تحول را از درون خودش شروع تا بتواند در سطح نهادها و جامعه تحول ایجاد کند باید یک شورای زنده فعال حساس پرتحرک و پرتلاش باشند و دائم مسائل فرهنگی کشور را رصد کند باید بیماری های فرهنگی کشور را شناخت  و با رویکرد متخصصان و دردمندانه و انقلابی علاج نمود.

*آیا دولت سیزدهم در سه ماه گذشته و به اصطلاح درصد روز موفق بود؟*
امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: در سه جنبه باید پاسخ داد در جنبه رویکردهای دولت آقای حسن روحانی از همان ابتدا به دنبال تعامل افراطی با غرب بخصوص آمریکا بود و ۸ سال کشور را گروگان برجام نگه داشت و نتیجه را هم دیدیم امتیاز مهم و اساسی دولت سیزدهم نگاههای انقلابی و رویکرد صحیح رئیس‌جمهور و اعضای دولت در سیاست خارجی است و در جنبه روحی و انگیزشی این دولت نشان داد دولت در میدان است و از روحیه و مدیریت جهادی برخوردار است از روز اول بدون وقفه در میان مردم هستند حضور فوری در صحنه ها پاسخگویی به مردم ساده زیستی و همگرایی با دیگر قوا به خوبی مشاهده می شود.

وی یادآور شد: در جنبه عملکردی دولت اقدامات خوبی داشت موفقیت در واکسیناسیون عمومی، پرداخت حقوق ماهیانه بدون خلق پول و استقراض سفرهای استانی تامین کالاهای راهبردی کاهش نرخ سیمان و آهن خروج مسکن تعامل فعال وزارت خارجه با کشورهای همسایه و چین و روسیه که منجر به آزادسازی ۴ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران شد؛ از این جهت دولت سیزدهم قابل تقدیر است و اول بدانیم دولت میراث دار خلق پول و نقدینگی افسار گسیخته و تورم قریب به ۵۰ درصد و کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی و کاهش ارزش پول ملی, اینها میراث به جا مانده از دولت قبل است که به این دولت رسیده است و نظام مقایسه عملکرد سه ماهه با عملکرد ۹۲ ماهه غیرمنصفانه و غیر منطقی است.

صلواتی با بیان اینکه مردم از دولت سیزدهم توقعات و انتظاراتی دارند و برای رفع نگرانی های بی رویه و بی منطق تدبیر فوری و قابل تحقق اتخاذ نمایند تاکید کرد:  برخی اقدامات در کاهش قیمت ها مثل کاهش قیمت سهم محصول لبنی سنجیده نبود قیمتهای کالاهای اساسی روز به روز رو به افزایش است آنچه مشهود است ضعف نظارت و رها کردن بازار است بعضی از اقشار دارند زیر بار این نوع وضعیت له میشوند مردم باید ارزانی را در سفره خود ببینند اما این را مشاهده نمی کنند باید ریشه یابی شود ریشه گرانی کجاست همه علت گرانی تحریم ها نیستند مردم از وزارت جهاد و صمت حرکت انقلابی و جهادی می‌خواهند امروز باید اولویت دولت مهار کردن غول گرانی افسار گسیخته کالاها و اجناس باشد.

وی یادآور شد: این غول با عربده کشی زندگی مردم را سخت کرده است مردم از مجلس و دولت و قوه قضاییه انتظار دارند کمر گرانی را بشکنند این غول گرانی را مهار کنند و حداقل دلخوشی مردم این است که عامل این وضع ملتهب کردن و بازار مجازات شوند حقیقتاً مردم به کشور به نظام امام ولایت و شهدا و آرمان های شان وفادارند هر روز برای این آرمان ها شهید می دهند اما سران  سه قوه و مسئولان کشوری و استانی ندای هل من ناصر مردم لبیک بگویند و اقدام عملی کنند و به فریاد مردم برسند.

امام جمعه قلعه رئیسی خطاب به استاندار استان گفت: یک مطالبه مردمی از استاندار محترم استان دارم؛ یکی از گرفتاری های مردم مناطق محروم در سال‌های گذشته مدیران و مسئولان پروازی بود مسئول در نظام جمهوری اسلامی و در دولت مردمی باید در حوزه محل خدمت و منطقه محل خدمت هم خود و هم خانواده اش حضور داشته باشد و در بین مردم باشد، و مسئولی که در شهرستان از امکانات آموزشی و رفاهی و تفریحی خود و خانواده‌اش و فرزندانش برخوردار باشد بعد خود در محل خدمتش پروازی باشد نه از درد، رنج مسائل و مشکلات مردم مطلع می شود و نه از عهده حل مسائل برمی آید و گماشتن چنین مسئولی بی احترامی به مردم آن منطقه است و بلاخص در بخش چاروسا که حدود ۷۰ کیلومتری مرکز شهرستان فاصله دارند

صلواتی ادامه داد: اولاً  این مسئول و مدیر ضررهای برای بیت المال مسلمین ایجاد می کند توان و انرژی آنها در مسیری که هر روز باید بیایند و برگردند به هدر می رود و خسته می شوند و برای سلامتی خودشان هم خطراتی دارد اگر در محل کار هم دغدغه مند مسائل و مایحتاج خانواده خویش در محل سکونتش باشند؛ چنین مدیران پروازی توان حل مسائل مناطق محروم چاروسا را ندارند مردم در این دولت انتظار دارند استاندار محترم محکم جلوی این مساله را بگیرد و هر مدیری که به هر منطقه ای مأمور به خدمت میشود ابتدا خودش آنجا به صورت حقیقی سکونت یابد بعد معرفی شود همین جا می‌گویم به احترام مردم بخش چاروسا در معارفه مدیران پروازی شرکت نخواهم کرد.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه با بیان اینکه شورای شهر یک نهاد مهم و موثر در مدیریت شهری است و شوراها نماینده مردم و نقش نمایندگی را ایفا می کنند عنوان کرد: مردم به شما رای دادند تا مشکلات شهر را حل کنید انتظار این بود در این مدت با هم اندیشی و همراهی و پرهیز از اختلافات و خود فریفتگی ها و خودخواهی ها با طرح و برنامه و نقشه راه کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت به فکر برون‌رفت مشکلات شهر باشید و وقتی شهری مثل قلعه رئیسی  اینقدر گرفتار اختلافات شوراست و سه ماه فرصت استثنایی برای آسفالت معابر را از دست دادید تا رسیدیم به فصل سرما انتظار است استاندار محترم و هیئت نظارت و بازرسی ورود کنند خواسته های اعضای شورای  و تحولات شورای شهر قلعه رئیسی را رصد کنند.

وی بیان کرد: در سطح کلان  می گویم همهگان بدانند اگر در شورای شهر و منطقه‌ای بده و بستانها  و معامله و تقسیم غنائم انتخاباتی و به فکر کیسه دوختن برای خود و ارباب هایشان باشند از دل یک چنین وضعیتی ناکارآمدی لج و لجبازی و تضییع حقوق عموم، فساد و رانت تولید می شود و شورایی که نمی تواند شهردار متخصص، متعهد، کارآمد، عدالت محور با مهارت و دانش انتخاب کند و تدبیر لازم را برای حل مسائل نداشته باشد شهر بدون شورا برای مردم بهتر و آرامش بخش تر است و مدیریت شهر حق الناس است جای بغض و کینه و لجبازی نیست از جایگاه مردم نباید سوء استفاده شود.

صلواتی اظهار داشت: در امورات اجرایی نباید دخالت شود و لذا به شورای شهر شهیدان تذکر می دهم به حواشی پایان دهید و حرمت مردم شهر را حفظ کنید و از دادستان و مدعی العموم در منطقه می‌خواهم ورود کند مسائل و مشکلات شهر را ببینند اگر چنین وضعیتی باعث ضرر و زیان مردم و ترک فعل صورت میگیرد فرصت‌سوزی می شود و مردم آسیب ببیند و باعث عقب ماندگی شهر می شود مسئله انحلال یک چنین  شورا بایستی در دستور کار قرار گیرد و مسئولان استان و شهرستان هم حمایت کنند و مردم را نجات دهند، شورا با حواشی نمی تواند مسائل مردم را حل کند به مجموعه مدیران شهری می گویم زیر ذره بین نظارت هستید و بدانید از گندم ری نخواهید خورد به فکر مردم باشید برای حل  مشکلات و مسائل مردم برنامه ریزی کنید.

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: تریبون نماز جمعه در اختیار شماست بیایید به مردم گزارش بدهید پاسخگو باشید؛ اگر نمی توانید مانع پیشرفت شهر نشوید و به اعضاء شورای اسلامی دوره قبل و شهردار قبل هم یادآوری می کنم شما بچه های این شهر هستید باید دلسوز شهر باشید اگر شورای جدید تجربه ندارند و یا آگاهی های لازم را جهت مدیریت شهری ندارند بنشینید در کنار آنها و به آنان کمک کنید و مردم و ریش سفیدان و متنفذین و نخبگان هم به شورا کمک کنند و به فکر آبادانی شهر باشید بنده هم در جهت پیشرفت شهر و مسائل و مشکلات مردم همکاری می کنم و هر فردی هم میخواهد شهردار شهر قلعه رئیسی باشد باید خط مشی او حمایت از بچه‌های انقلابی و حل مسائل و مشکلات مردم و زمینه رونق و آبادانی شهر را فراهم کند.

انتهای پیام/82021

منبع: فارس

کلیدواژه: چاروسا امام جمعه قلعه رئیسی مسائل و مشکلات دولت سیزدهم فرهنگی کشور شورای شهر حل مسائل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه سال انتظار برای ارشاد مدیران

اگر گشت ارشاد مدیران شکل گرفته و موفق بوده است وضعیت فساد چگونه است که این حجم از فسادها به گوش مردم رسیده و نتیجه برخورد با مفسدان به چشم نمی‎آید؟ و همچنین چرا پاسخگویی به مردم به درستی صورت نمی‌گیرد که مردم هم احساس کنند مسئولان مدافع منافع آنان هستند و با مفسدان مقابله می‌کنند؟

به گزارش هم میهن، ابراهیم رئیسی، از ریاست قوه‌قضائیه به ریاست‌جمهوری (حوزه اجرایی کشور) آمد. از جمله مهمترین موضوعات در مناظرات انتخابات مبارزه با فساد بود که موجب بحث‎هایی بین عبدالناصر همتی و ابراهیم رئیسی شد. همان زمانی که تازه چندی از طرح و شروع بررسی پرونده اکبر طبری، از معاونان سابق رئیس قوه قضائیه گذشته بود و ابراهیم رئیسی در قامت رئیس قوه قضائیه آن را به‌عنوان برگ برنده‌ای در مقابله با فساد در اختیار داشت.

در همین اثنا او درباره گشت ارشاد به صراحت اعلام کرد: «ما معتقدیم فضای مجازی بهترین بستر است برای نظارت مردم بر دولتمردان. ما این کار را در دادگستری اجرا کردیم. نه که بعدها خواهیم کرد بلکه در حال حاضر به آن عمل می‌شود. چرا برخوردهایی می‌شود؟ ما گشت ارشاد خواهیم داشت برای مدیران؛ «الناس علی دین ملوکهم» اگر دولتمردان خوب عمل کنند مردم خوب هستند. »

البته رئیسی چندی بعد اعلام کرد که «گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست‌جمهوری تشکیل شد و به دستگاه‌های مختلف سرکشی می‌شود.» در این بین خبرگزاری فارس در گزارشی در حمایت از عملکرد دولت در این زمینه نوشته بود: «نگاهی به تصمیمات مدیران ارشد دولتی نشان می‌دهد در سه ماه گذشته، ۲۰ مدیر دولتی پس از ارزیابی عملکردشان از مجموعه دولت کنار گذاشته شدند. این تغییرات در سطح بالای مدیریتی دولت هم صورت گرفته است؛ که از آن میان می‌توان به پذیرش استعفای عبدالملکی وزیر سابق کار، یوسف نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش و برکناری سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲).»

در آذرماه سال گذشته هم رئیسی در یکی از جلسات هیئت‌دولت گفته بود: «دولت مردمی با عزمی که برای مقابله با هرگونه فساد دارد، در دوسال گذشته محور شناسایی، رسیدگی و برخورد با گلوگاه‌های فسادزا بوده و برخی از پرونده‌های فساد را نیز به دستگاه قضایی ارجاع داده و حال انتظار عمومی از قوه قضائیه رسیدگی به این پرونده‌هاست.»

حالا پس از ۳ سال از آن وعده و با وجود این اظهارنظرها هم محدودیت‌های فضای مجازی که رئیسی آن را بستری برای نظارت مردم بر دولتمردان عنوان کرده بود، به ستوه آورده و هم آن گشت ارشادی که از آن سخن گفته‌اند و آن تلاش برای مقابله با فساد که رئیسی ادعا کرده بود هم افکار عمومی را پاسخگو نبوده و «بوی بهبود ز اوضاع جهان (بخوانید مملکت در مسئله فساد)» شنیده نمی‎شود.

هرچند دولت سیزدهم برکناری چند مدیر رده میانی را به‌عنوان گشت ارشاد مسئولان به خورد رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی داد، اما فسادهای بزرگ مانند تخلف ۹۲ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه، فساد ۳/۷میلیارد دلاری چای دبش و در آخر نیز تخلف مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کاظم صدیقی و پسرانش که گویا در برخورد مومنانه با آن کسی دنبال شفاف‌سازی و اقناع افکار عمومی نرفت.

در چنین شرایطی و در سال آخر دولت موضوع عملکرد دولت در حوزه مقابله با فساد و گشت ارشاد مدیران که وعده‌ای از وعده‌های آن بود نیز گاهی در میانه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به‌عنوان یک مطالبه مطرح می‎شود.

چنانچه معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار روز سوم اردیبهشت در صحن علنی مجلس هم به این موضوع به عنوان یک مطالبه اشاره کرده است.

حالا این سوالات باقی است که اگر گشت ارشاد مدیران شکل گرفته و موفق بوده است وضعیت فساد چگونه است که این حجم از فسادها به گوش مردم رسیده و نتیجه برخورد با مفسدان به چشم نمی‎آید؟ و همچنین چرا پاسخگویی به مردم به درستی صورت نمی‌گیرد که مردم هم احساس کنند مسئولان مدافع منافع آنان هستند و با مفسدان مقابله می‌کنند؟

دیگر خبرها

  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک باید تا مردادماه نهایی شوند
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟