Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@10:45:15 GMT

درخواست سازمان نظام پرستاری از رئیس جمهور

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۹۶۲۴

درخواست سازمان نظام پرستاری از رئیس جمهور

میرزابیگی نوشت: اکنون خواسته تمام مدافعان سلامت، همان تحقق فرامین و رهنمود های مقام معظم رهبری و اجرای کامل قوانین پرستاری است.

به گزارش مشرق، محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری در آستانه روز پرستار اظهار کرد: اکنون خواسته تمام مدافعان سلامت، همان تحقق فرامین و رهنمود های مقام معظم رهبری و اجرای کامل قوانین پرستاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به شرح زیر است:

لیکن جناب آقای رئیس جمهور!

اکنون در آستانه روز پرستار

ملاحظه می فرمایید:علیرغم همه رشادتها و ایثارگری های این جماعت از جان گذشته؛ نه تنها مسئولین فعلی در عمل هیچگونه قدرشناسی نمی کنند، بلکه درمقابل چشم باز و تعجب و تاسف مدافعین سلامت؛ با تسری برخی مزایا مثل فوق العاده خاص به مشاغلی که به هیچ عنوان کل دوره خدمتی آنان با یک سال خدمات مدافعین سلامت، قابل مقایسه نیست باعث شده تا مدافعین سلامت با احساس عدم قدرشناسی از سوی مسئولان؛ خود رأسأ دست به کار شوند و کم کم اعتراضاتی شکل بگیرد که قطعا نه خواسته قلبی این عزیزان نه نظام پرستاری و نه خواسته هیچ دلسوزی در کشور و نظام اسلامیمان نیست.

بنابراین مستدعی است حضرت عالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و نقطه امید مدافعان سلامت و منتخبین قانونی آنها عنایت فرمایید : 

۱. کمیته ای متشکل از دفتر حضرت عالی، نظام پرستاری، سازمان برنامه و وزارت بهداشت، رفاه و دفاع و…شکل بگیرد و به مسائل مربوط به مدافعین سلامت در حوزه های دولتی و غیر دولتی؛ کشوری و لشکری رسیدگی و برای حل آنها برنامه ریزی کند.

۲. موضوعاتی چون اعطای فوق العاده خاص، تغییر وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی، تمدید طرح، ۸۹ روزه و … هر نیرویی که در دوره کرونا؛ در بالین کار کرده بدون فوت وقت تغییر وضعیت پیدا کند.( با دستورالعملی که همین کمیته تهیه می کند )

۳.  همچنین قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از روز پرستار امسال اجرا شود و بیش از این به تاخیر نیفتد.

این سه موضوع مهمترین موضوعاتی هستند که در بین مدافعین سلامت عزیز که در حال فعالیت بالینی به عنوان مطالبات درجه اول آنها مطرح است و با حل این سه مسئله و موضوع مهم، مدافعین عزیز سلامت به حداقل های مورد نظرشان خواهند رسید البته اعطای امتیازات ایثارگری برای آسیب دیده ها و همین طور خانواده های معظم شهدای نظام سلامت نیز جزو مواردی است که در اکثر کشورها مورد توجه قرار گرفته و به خصوص در ابعادی چون ( اضافه حقوق کرونا) اعطای فوق العاده سختی کار کرونا و اعطای مرخصی های اجباری به همراه برنامه های تفریحی و گردشگری که باعث بازسازی اوضاع روحی روانی مدافعین سلامت باشد، تاکنون در کشور ما اصلا به آنها پرداخته نشده و نگرانی های جدی وجود دارد که «عوارضی چون سندرم پس از سوانح و حوادث» سراغ مدافعین سلامت بخش ها و مراکز کرونایی بیاید که برای خودشان، محل کارشان و جامعه مشکل ساز باشد.

 در پایان سازمان نظام پرستاری کشور که بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نماینده منتخب بالغ بر ۲۵۰ هزار کادر خدوم پرستاری عزیز است. ضمن اعتقاد کامل به راه حل های قانونی و اعتقاد به چهارچوب های فنی و کارشناسی حل مسائل بیش رو، اما نگرانی جدی و عمیق خود را از نوع رویکرد وعملکرد برخی مسئولان در دستگاه های کلان دولتی اعلام می کند و همراه و همگام عموم پرستاران ضمن آنکه پیگیر تمامی مطالبات و رفع موانع خدمتی این عزیزان جان بر کف است؛ از حضرت عالی تقاضا دارد؛ به این گونه مدیران که عمدتا در خارج از نظام سلامت اما موثر بر آن هستند، اجازه ندهید که وجهه مردمی دولت انقلابی و مردمی را درعرصه سلامت تضعیف کنند و باعث شوند تا با قیاس وضعیت نظام سلامت؛ وضعیت کارکنان؛ عملکرد آنها و سایر شاخص ها؛ خدای نخواسته دولت عدالت محور حضرت عالی را ضعیفتر از دولت‌های قبلی در ساحت سرمایه‌های انسانی حوزه سلامت معرفی کنند. از خداوند متعال سلامت و توفیقات روزافزون شما و تمامی دلسوزان نظام را خواستاریم.

محمد میرزابیگی

رئیس کل سازمان نظام پرستاری

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو مدافعان سلامت قانون مصوب مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت مقام معظم رهبری سازمان نظام پرستاری کشور سازمان نظام پرستاری مدافعین سلامت حضرت عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی

رئیس جمهور بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

شاهد تقابل جریان شرافت و شرارت در غرب هستیم وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس‌جمهور همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس‌جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند