Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@07:29:29 GMT

واکنش‌ها به تصمیم خصمانه لندن علیه حماس

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۹۶۶۷

واکنش‌ها به تصمیم خصمانه لندن علیه حماس

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: گروه های فلسطینی مختلف به اقدام انگلیس در تروریستی خواندن حماس واکنش نشان دادند و این اقدام را تشویق واضح صهیونیستها به ارتکاب جنایات بیشتر علیه فلسطینیان دانستند.

جنبش حماس: انگلیس پایبندی به پروژه صهیونیستی را متوقف کند

بر اساس این گزارش، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با صدور بیانیه‌ای اقدام لندن مبنی بر تروریستی اعلام کردن کامل این جنبش و اعمال محدودیت علیه فعالیت آن در انگلیس را محکوم و آن را اقدامی جانبدارانه توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: مقاومت در برابر اشغالگری با تمام ابزارهای موجود از جمله مقاومت مسلحانه، حقی است که در قوانین و حقوق بین الملل برای مردم تحت اشغال تضمین شده است. اشغالگری همان تروریسم است؛ کُشتن ساکنان بومی یک مکان و کوچاندن آنها با قدرت نظامی، ویران کردن خانه‌هایشان و زندانی کردن آنها، تبلور کامل تروریسم است. محاصره ۱۵ ساله بیش از دو میلیون فلسطینی در نوارغزه که اغلب آنها کودکان هستند، تروریسم بلکه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و بیشتر سازمان‌های بین المللی و مؤسسات حقوقی نیز چنین دیدگاهی دارند.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: جامعه جهانی و در مقدمه آن انگلیس که از کشورهای مؤسس سازمان ملل است، باید این دوگانگی معیار و نقض آشکار قوانین بین المللی را که ادعای پایبندی به آن دارند، متوقف کنند. انگلیس باید مقید بودن به روایت و طرح صهیونیستی را متوقف کرده و با حمایت از مبارزه ملت فلسطین برای دستیابی به آزادی و استقلال و احقاق حق بازگشت، برای جبران اشتباه خود علیه ملت فلسطین به موجب اعلامیه بالفور، سریعاً اقدام کند.

جنبش حماس افزود: از همه نیروهای مردمی و گروه‌های فعال فلسطینی و حامیان آرمان عادلانه ملت فلسطین در انگلیس و اروپا می خواهیم این اقدام لندن را محکوم کرده و آن را تداوم تجاوزگری علیه ملت فلسطین و حقوق ثابت آنها که از ۱۰۰ سال پیش آغاز شده است، قلمداد کنند.

در پایان بیانیه جنبش حماس تاکید شده است: مردم فلسطین و در پشت آن دو امت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان، به مسیر خود برای دستیابی به آزادی و احقاق حق بازگشت به وطن با هر هزینه ای ادامه می دهند و بی توجهی و مخالفت های دیگران به آنها هیچ زیانی نمی رساند. ما اطمینان داریم اهداف خود را زودتر از آنچه بسیاری تصور می کنند، محقق خواهیم ساخت، این درس ثابت تاریخ است که تحریف نخواهد شد.

جنبش احرار: تصمیم لندن علیه حماس به مثابه تشویق صهیونیستها به ارتکاب جنایات بیشتر است

جنبش احرار فلسطین طی بیانیه‌ای تروریستی خواندن جنبش حماس توسط انگلیس را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است که این اقدام تعدی آشکار علیه ملت و مقاومت فلسطین و جانبداری علنی از رژیم اشغالگر صهیونیستی است و موجب تشویق هرچه بیشتر این رژیم به ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین خواهد شد.

این درحالی است که کمیته‌های مقاومت فلسطین هم در بیانیه‌ای تصمیم انگلیس مبنی بر تروریستی اعلام کردن جنبش حماس را محکوم کردند. این کمیته ها تصمیم لندن علیه حماس را ظالمانه توصیف کردند.

هشدار کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی در مورد پیامدهای اقدام خصمانه انگلیس

کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن اقدام خصمانه انگلیس علیه جنبش حماس و تروریستی خواندن این جنبش، نسبت به پیامدهای چنین اقدامی هشدار داد.

این کمیته در بیانیه‌ای اتخاذ چنین تصمیمی را نتیجه تن دادن بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به خواسته نفتالی بنت نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی دانست و گفت شایسته بود که بنت به خاطر جنایات ضدبشری علیه ملت فلسطین در لیست تروریسم بین‌الملل قرار گیرد.

این بیانیه می‌افزاید که این تصمیم انگلیس در حقیقت ملت فلسطین و مقاومت را به عنوان یک جنبش رهایی‌بخش از بند اشغالگری هدف قرار داده است. این کمیته تاکید کرد که دولت انگلیس با این اقدام بار دیگر خود را در کنار رژیم اشالگر و مقابل ملت فلسطین قرار داد و این بیانگر اصرار این کشور بر جنایت تاریخی خود در حق ملت فلسطین از زمان صدور وعده شوم بالفور است.

کمیته مذکور خواستار اتخاذ یک موضع رسمی فلسطینی عربی و اسلامی علیه این تصمیم ظالمانه شد و از دولت انگلیس خواست در آن تجدیدنظر کرده و حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین را به رسمیت بشناسد.

کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی در پایان افزود که جنبش همانند همیشه جنبشی اصیل و بخشی از ملت فلسطین خواهد بود و چنین تصمیماتی هرگز موجب توقف مبارزات ملت فلسطین نخواهد شد.

جنبش مجاهدین: اقدام انگلیس تعرض به ملت و مقاومت فلسطین است

جنبش مجاهدین فلسطین نیز بیانیه ای را در خصوص اقدام اخیر انگلیس علیه جنبش حماس صادر کرد. این جنبش در بیانیه خود آورده است: اقدام انگلیس علیه حماس به مثابه تعرض به ملت و مقاومت فلسطین است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: انگلیس مشروعیت مقاومت را هدف قرار داده است

اقدام خصمانه انگلیسی ها علیه جنبش مقاومت اسلامی حماس با واکنش جبهه مردمی برای آزادی فلسطین مواجه شد. این جبهه در بیانیه ای تأکید کرد: انگلیسی ها با تروریستی خواندن حماس مشروعیت مقاومت را هدف قرار داده اند.

جنبش جهاد اسلامی: اقدام علیه حماس را خدمت به پروژه اشغالگری می دانیم

در ادامه واکنش ها به اقدام انگلیس علیه جنبش مقاومت اسلامی حماس، جنبش جهاد اسلامی بیانیه ای را صادر کرد. این جنبش در بیانیه خود آورده است: اقدام علیه حماس را خدمت به پروژه اشغالگری می دانیم.

کد خبر 5355678 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: جنبش حماس انگلیس رژیم صهیونیستی لندن ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی روسیه ایران فلسطین افغانستان ارمنستان اتحادیه اروپا سوریه بلاروس جمهوری آذربایجان لبنان ترکیه تروریستی خواندن علیه ملت فلسطین مقاومت فلسطین اقدام انگلیس انگلیس علیه علیه جنبش جنبش حماس علیه حماس بیانیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین

به گزارش قدس آنلاین، شرکت کنندگان از شهرهای مختلف انگلیس بار دیگر به پایتخت آمدند تا نهایت خشم و انزجار خود را از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه به نمایش بگذارند. پیام اصلی آن‌ها در این حرکت اعتراضی توقف فوری جنگ در غزه، تحریم تسلیحاتی رژیم اسرائیل و امدادرسانی به ساکنان غزه بود.

معترضان در حالی که پرچم فلسطین را به اهتزاز در می‌آوردند شعارهایی را در خصوص عدالتخواهی برای مردم فلسطین و پایان نظام آپارتاید سر دادند. آن‌ها ابتدا در میدان پارلمان انگلیس تجمع و پس از سردادن شعارهای ضد اسرائیلی به سمت هاید پارک تظاهرات کردند.

تظاهرات هفتگی حامیان فلسطین در انگلیس که از سوی ائتلاف توقف جنگ، دوستان الاقصی، کارزار حمایت از فلسطین و شمار دیگری از نهادهای حقوق بشری و اسلامی سازماندهی می‌شود، با گذشت نزدیک به هفت ماه از جنگ غزه، به یک جنبش مهم و تاثیرگذار در فضای سیاسی این کشور تبدیل شده است.

هر هفته هزاران نفر از حامیان فلسطین در شهرهای مختلف انگلیس تظاهرات کرده و فریادهای ضد اسرائیلی سر می‌دهند. هر دو هفته یکبار نیز معترضان در پایتخت گردهم آمده و در چارچوب «روز ملی اقدام» تظاهرات می‌کنند. آن‌ها تاکید دارند تا زمانی که کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین جریان دارد به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

این درحالیست که دولت انگلیس با سکوت در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، به حمایت تمام‌قد از این رژیم تروریستی ادامه می‌دهد. واکنش انفعالی لندن به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه تازه‌ترین نمونه از مواضع جانبدارانه انگلیس نسبت به جرائم آشکار رژیم اسرائیل در این منطقه است.

معاون نخست وزیر انگلیس چهارشنبه گذشته در پارلمان انگلیس ادعا کرد که دولت لندن به نتیجه تحقیقات رژیم صهیونیستی، به‌عنوان عاملان این جنایت وحشتناک جنگی، اکتفا می‌کند.

کسانی که در تظاهرات هفتگی لندن شرکت می‌کنند، تاکید دارند که دیدگاه و مواضع آن‌ها در قبال تحولات غزه با دولت این کشور متفاوت است. جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس که در تظاهرات لندن حضور فعالی دارد، هفته پیش در یادداشتی برای نشریه گاردین نوشت: ماه‌هاست که ما برای برقراری آتش‌بس در غزه، توقف کشتار مردم فلسطین، پایان دادن به چرخه دائمی خشونت و جلوگیری از تشدید تنش‌ها تظاهرات می‌کنیم، اما مورد ناسزاگویی قرار می‌گیریم.

وی افزود:‌ دولت ما می‌توانست از همان ابتدا خواستار آتش بس شود؛ در عوض، با انجام حملات نظامی علیه یمن، به‌عنوان یکی از فقیرترین کشورهای جهان، و دو برابر کردن صادرات تسلیحات به اسرائیل، راه را برای تشدید تنش هموار کرد.

این قانون‌گذار انگلیسی، سیاست دولت لندن در قبال تحولات فلسطین را غیراخلاقی توصیف و تصریح کرد: ما به راهپیمایی برای اعلام همبستگی و آزادی مردم فلسطین ادامه می‌دهیم.

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی طی نزدیک به هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

به گفته جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شمار شهرهایی که بر اثر حملات رژیم اسرائیل در این باریکه ویران شده است، بیشتر از مناطقی است که در جریان جنگ جهانی دوم در آلمان ویران شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که به توقف فوری درگیری‌ها احترام بگذارند، اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۷ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند