Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@07:08:46 GMT

پاسخ به انگلیس: اشغالگری، تروریسم است نه مقاومت

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۹۷۷۶

حماس: انگليس به جاي عذرخواهي و اصلاح خطاهايش نسبت به مردم فلسطين به دشمني هاي سابق ادامه مي دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در پی تصمیم دولت انگلیس علیه جنبش حماس و جرم انگاری هرگونه همبستگی با آن، این جنبش تصمیم لندن را تداوم تعدی به ملت فلسطین دانست و تاکید کرد: مقاومت به عنوان یک حق تضمین شده بین المللی، تروریسم نیست بلکه این اشغالگری صهیونیست‌ها و جنایات آن‌ها است که پلیدترین نوع تروریسم به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته روزنامه تایمز، وزیر کشور انگلیس گفت که تعلق داشتن به حماس، ابراز همراهی با آن، کمک به ترتیب جلسات یا نمایش پرچم‌های آنان در ملا عام ۱۰ سال مجازات حبس خواهد داشت.

در واکنش به این تصمیم، جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای "تروریستی خواندن" خود را محکوم و خواهان محکومیت این تصمیم انگلیس شد و آن را تداوم تعدی علیه ملت فلسطین و حقوق ثابت آن‌ها دانست که از بیش از یکصد سال پیش آغاز شد.

در بیانیه حماس آمده است: متاسفانه انگلیس به جای عذرخواهی و اصلاح اشتباه تاریخی خود علیه مردم فلسطین - چه در بیانیه شوم بالفور و چه در قیمومیت انگلیس که سرزمین فلسطین را به جنبش صهیونیستم واگذار کرد - به خیانت قدیمی خود ادامه می‌دهد و به متجاوزان به زیان قربانیان کمک می‌کند.

این جنبش با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در طول سالها، تاکید کرد: مقاومت در برابر اشغالگری با تمام ابزار‌های موجود، از جمله مقاومت مسلحانه، حقی است که در حقوق بین الملل برای مردم تحت اشغال تضمین شده است. به قتل رساندن ساکنان بومی و آواره کردن آن‌ها به زور و تخریب خانه‌های آن‌ها و زندانی کردن آن‌ها است که تروریسم به شمار می‌آید.

جنبش حماس افزود: محاصره بیش از ۱۵ ساله دو میلیون فلسطینی در نوار غزه که اکثر آن‌ها کودک هستند، نه فقط تروریسم بلکه براساس توصیف بسیاری از سازمان‌های بین المللی و نهاد‌های حقوق بشری جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است.

این جنبش تاکید کرد: تعرض به مقدسات و ارعاب مردم در اماکن عبادی عین تروریسم است و سرقت زمین و شهرک سازی در آن‌ها پلیدترین شکل تروریسم به شمار می‌رود.

این بیانیه از جامعه بین المللی، انگلیس و سازمان ملل متحد خواست تا این برخود دوگانه و نقض آشکار قوانین بین‌المللی را که مدعی حمایت و رعایت آن هستند، متوقف کنند.

جنبش حماس همچنین از انگلیس خواست تن دادن به روایت و پروژه صهیونیستی را متوقف و با حمایت از مبارزه ملت فلسطین برای دستیابی به آزادی، استقلال و بازگشت آوارگان فلسطینی به میهن خود به سرعت به فکر اصلاح اشتباه خود علیه این ملت در بیانیه بالفور برآید.

این جنبش در بیانیه خود از تمامی نیرو‌ها و گروه‌های فلسطینی و حامیان مسئله عادلانه ملت فلسطین در اروپا و بویژه انگلیس خواست تا این تصمیم لندن را محکوم و آن را تداوم تعدی به ملت و حقوق ثابت ملت فلسطین بدانند.

جنبش حماس در پایان تاکید کرد: ملت فلسطین و پشت سر آن‌ها ملت‌های عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان با تمام جانفشانی به راه خود به سمت دستیابی به آزادی و بازگشت به سرزمین خود ادامه می‌دهند و مطمئن هستند که به اهداف خود نزدیکتر از تصور بسیاری، خواهند. این درس ثابت تاریخ است.

همزمان گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در بیانیه‌ای این تصمیم انگیلس را به شدت محکوم کرده و آن را "برملا کننده سیاست جانبداری از صهیونیست‌ها از زمان صدور بیانیه شوم بالفور" دانستند.
این گروه‌ها تاکید کردند: سیاست نفرت انگیز انگلیس تنها عزم و پافشاری برای مقابله با اشغالگران و بیرون راندن آن‌ها را افزایش خواهد داد.
جنبش فلسطینی «المجاهدین» نیز به نوبه خود تصمیم انگلیس علیه جنبش حماس را "تعدی آشکار به ملت و مقاومت فلسطین" توصیف کرد. برچسب ها: حماس ، انگلیس ، مقاومت ، تروریسم

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حماس انگلیس مقاومت تروریسم ملت فلسطین بین المللی جنبش حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد

در پی تصمیم ترکیه مبنی بر قطع کامل روابط تجاری با رژیم صهیونیستی، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای خواستار قطع روابط کشور‌های مختلف با این رژیم شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از تصمیمات اخیر ترکیه در حمایت از فلسطین که در معرض نسل‌کشی وحشتناک قرار دارد، قدردانی می‌کنیم.

جنبش حماس با اشاره به تصمیم آنکارا مبنی بر توقف روابط تجاری با رژیم اشغالگر صهیونیستی و اعلام پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم در دیوان دادگستری بین‌المللی، تاکید کرد: این تصمیمات شجاعانه را بازتاب مواضع اصیل ملت ترکیه در حمایت از مبارزات ملت فلسطین و حق آزادی و تعیین سرنوشت آن می‌دانیم.

این جنبش از تمامی کشور‌ها و در راس آن کشور‌های اسلامی و عربی خواست تمامی روابط خود را با رژیم نازی و جنایتکار قطع کرده و آن را در عرصه بین‌الملل طرد و منزوی کنند و در تلاش برای بازخواست و محاکمه سران تروریست آن به سبب جنایات هدفمند و سازماندهی شده علیه کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه باشند.

دیگر خبرها

  • حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد
  • حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد
  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • حماس: اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه شوند
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • هیئت حماس به قاهره می‌رود
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود