Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «جیجون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای خطاب به مسئولان ارمنستان گفت: از سیاستمداران ارمنستان می‌خواهیم محتاطانه، منطقی و مسئولانه رفتار کنند چراکه ما به هر تهدیدی و هر نقض قوانین بین‌المللی به طور فوری پاسخ مناسب خواهیم داد.

او در ادامه افزود: بیانیه امضا شده توسط باکو، ایروان و مسکو در ۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۰ که بعد از جنگ ۴۴ روزه اتفاق افتاد یک سند پیروزی برای باکو بود چراکه «قره باغ» را آزاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایراموف اضافه کرد: «الهام علی‌اف، نیکول پاشینیان و ولادیمیر پوتین» روسای جمهور جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه یک توافق دیگر را در ژانویه سال ۲۰۲۱ امضا کردند که در جریان آن مسیری را که در هنگامه جنگ قره باغ بسته شده بود، بازگشایی کنند.

وزیر خارجه باکو در پایان نیز گفت: جمهوری آذربایجان شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که باید برای پیشرفت به سمت صلح و عادی‌سازی روابط با ارمنستان آنها را اجرایی کند. همچنین باکو به طور مثبت منتظر حل این اختلافات است و آمادگی لازم را دارد تا با بازپس‌گیری سرزمین‌های خود از اشغال و گسترش مرزهایش با ارمنستان گفت‌وگو کند.

در آخرین درگیری مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ۱۵ تن از سربازان ارمنستان کشته و ۱۲ تن نیز اسیر شدند. همچین چند تن از سربازان باکو نیز مجروح شده که حال آنان وخیم گزارش نشد. با این حال بعد از گذشت یک سال از جنگ ۴۴ روزه که بعد از ۳۰ سال منطقه قره‌باغ را به جمهوری آذربایجان واگذار کرد روابط باکو و ایروان به شدت متزلزل است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات منطقه منطقه قفقاز ارمنستان و جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران میزبان نشست گروه کاری مقامات ارشد درباره دریای خزر

هفتمین اجلاس گروه کاری مسئولان ارشد در مورد مسائل دریای خزر در باکو بر گزار شد - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفتمین اجلاس گروه کاری مسئولان ارشد در مورد مسائل دریای خزر در تاریخ 18_17 اردیبهشت 1403 به سرپرستی نمایندگان ویژه پنج کشور ساحلی دریای خزر در شهر باکو برگزار گردید.

هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی آقای علیرضا جهانگیری دستیار وزیر  در امور دریای خزر در این نشست حضور داشت.

در این اجلاس مسائل مختلف دریای خزر از جمله نحوه ترسیم خطوط مبدا در دریای خزر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 نشست بعدی گروه کاری مقامات ارشد در مورد مسائل دریای خزر به میزبانی کشورمان برگزار خواهد شد.

قزاقستان در فکر ساخت خط لوله نفت در دریای خزرتراز آب دریای خزر به کمترین میزان در قرن اخیر رسیده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • ایران میزبان نشست گروه کاری مقامات ارشد درباره دریای خزر
  • نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • جام جهانی تیراندازی| نکونام از صعود به فینال بازماند
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار