Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- آمارهای روزهای اخیر خبرهای خوبی از روند ابتلا به کرونا در استان سمنان نمی‌دهد و به‌ویژه در شهرستان‌های مرکزی و غربی این استان شاهد افزایش تست‌های مثبت ابتلا به کرونا هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه مساوی است با افزایش شیوع ویروس منحوس و همین موضوع به دغدغه‌ای برای دست‌اندرکاران بدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان سمنان نیز شاهد توقف آمارهای نزولی ابتلا به کرونا هستیم و این روند در 6 شهرستان مرکزی و غربی این استان افقی‌تر شده است. حتی در روزهای گذشته تعداد بستری‌های ناشی از ابتلای قطعی به کرونا در مرکز و غرب استان سمنان به 15 تا 20 نفر نیز رسیده است در حالی‌ که تعداد بستری‌های کرونایی در استان سمنان به 5 و 4 نفر نیز رسیده بود.

با افزایش تعداد بیماران سرپایی در استان سمنان به‌ویژه 6 شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این استان پیش‌بینی‌ها از افزایش تعداد بستری‌های کرونایی در روزهای آینده خبر می‌دهد البته با توجه به آمار مناسب واکسیناسیون در استان سمنان، امیدواری‌ها به عدم افرایش بستری‌ها نیز وجود دارد.

جدای از توسعه واکسیناسیون بهبود شرایط کرونایی استان سمنان مستلزم رعایت تمامی اصول بهداشتی از سوی مردم و اعمال نظارت‌های جدی و دقیق از سوی مردم است.

آن‌ گونه که مسئولان حوزه بهداشت و درمان عنوان می‌کنند شرایط کنونی استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا بسیار شکننده است، بنابر این لازم است مردم جدیت بیشتری از خود برای پیشگیری از ابتلا به کرونا نشان دهند و به‌ویژه در اماکن عمومی و پرتردد نسبت به رعایت اصل بهداشتی فاصله‌گذاری فیزیکی حساس باشند و خود و دیگر افراد جامعه را در برابر این ویروس خطرناک مصون بدارند و این همان مسئولیت اجتماعی است که در دوران کرونایی عموم افراد جامعه باید آن را مورد توجه خود قرار دهند.

زدن ماسک از خانه تا خانه نیز دیگر اصل بهداشتی است که باید هر فردی اعم از زن و مرد و کوچک و بزرگ و آن را رعایت کنند.

اما مهم‌ترین مسئله واکسینه شدن افراد است و پرهیز از مقاومت در برابر این امر مهم است چرا که مهار ویروس کرونا ارتباطی مستقیم با تزریق واکسن کرونا دارد.

67 بیمار جدید کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری شدند75 درصد قزوینی‌ها در برابر کرونا واکسینه کامل شدندآمار کرونا در ایران| فوت 100 نفر در شبانه‌روز گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بستری شدن 19 بیمار جدید مبتلا به کرونا در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 48 هزار و 709 بیمار مبتلا به کرونا مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی‌ شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد افراد بستری‌ شده با تشخیص قطعی بیماری کرونا گفت: در 24 ساعت گذشته تعداد 19 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان بستری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: درمجموع از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعداد 10 هزار و 496 نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

قدس به آمار افراد بهبودیافته از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره کرد و گفت: از ابتدای بروز بیماری کرونا تعداد 9 هزار و 375 نفر بهبود یافتند.

وی همچنین افزود: از ابتدای بیماری کرونا تاکنون نیز 38 هزار و 213 بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

انتهای پیام/363/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان استان سمنان ابتلا به کرونا بیماری کرونا پوشش دانشگاه تحت پوشش بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت

به گزارش خبرآنلاین ، دنیای اقتصاد نوشت: تحلیلگران ۳عامل مختلف سیاسی-اقتصادی را به‌عنوان محرک‌های کاهشی نرخ ارز مطرح می‌کنند.

نخست کاهش سطح ریسک‌های سیاسی، دوم وجود احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و سوم اخبار مثبت درآمدهای نفتی.

نرخ دلار آزاد در حال ادامه دادن به روند کاهشی خود است. تحلیلگران 3 عامل مختلف را برای توجیه این روند کاهشی ارائه می‌دهند. خروج ریسک‌های غیراقتصادی از بازار، خبرهای جسته‌وگریخته مبنی بر مذاکرات هسته‌ای و آمار خوب صادرات نفتی این عوامل را تشکیل می‌دهند. دلار در بازار دیروز به مرز کانال‌های 61 و 62هزار تومانی رسید. روند کاهشی بازار ارز تشدید شد.

دلار در بازار روز گذشته از کانال 63 خارج شد و سطوح قیمتی کانال 62 را نیز پشت سر گذاشت. بسیاری از تحلیلگران ارزی روند نرخ دلار در سال جدید را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه می‌کنند.

در بازار ماه‌های ابتدایی سال گذشته نیز قیمت شاخص‌های ارزی پس از یک دوره نوسانات افزایشی دچار افت شد و پس از آن به ثبات رسید. به‌طور مثال نوسانات افزایشی و کاهشی دلار در سال گذشته تا روزهای ابتدایی تابستان به طول انجامید و پس از آن قیمت اسکناس آمریکایی زیر سقف 50 هزار تومانی به ثبات نسبی رسید.

علل آغاز روند افزایشی در سال جدید عمدتا به سیگنال‌های منفی و ریسک‌های سیاسی باز می‌گردد. این موارد با تشدید انتظارات تورمی سبب ایجاد تقاضای کاذب در بازار شد و قیمت‌ها را افزایش داد. اما تحلیلگران فشار کاهشی روزهای اخیر بازار را متشکل از 3 نیرو می‌دانند. نیروی نخست؛ کاهش سطح ریسک‌ها و سیگنال‌های منفی مذکور است. پس از اتمام درگیری‌های منطقه‌ای و کمرنگ شدن احتمال گسترش این درگیری‌ها هیجانات موجود در بازار نیز تخلیه و زمینه افت نرخ در بازار سکه و ارز فراهم شد. عامل دومی که تحلیلگران از آن به عنوان نیروی کاهشی یاد می‌کنند سیگنال‌های مثبت، اما غیررسمی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای است و آخرین عامل که برخی آن را به‌واسطه اثرگذاری برطرف عرضه مهم‌ترین عامل می‌دانند، مساله افزایش درآمدهای نفتی است که هم رسانه‌های خارجی و هم برخی از مقامات رسمی از آن خبر می‌دهند. بازار ارز تهران در روز گذشته با توجه به موارد ذکر شده افت قیمت‌های نسبتا شدیدی را تجربه کرد. هر برگ دلار آزاد در بازار روز گذشته با افت هزار و 450 تومانی خود در رقم 62 هزار تومان به فروش رسید. البته گفتنی است که نرخ ارز مذکور در بازار فردایی عصر دیروز وارد کانال 61 هزار تومانی شد. یورو و پوند نیز در بازار دیروز به ترتیب هزار و 500 و هزار و 620 تومان کاهش یافتند. 23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900409

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟