Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ماشاالله بازگیر امروز شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه بسیج در ۵ آذر به فرمان امام راحل تشکیل شد، اظهار داشت: کشور در آن زمان نیاز به یک ظرفیت مردمی داشت که با دستور امام (ره) این ظرفیت مردمی تشکیل شد و امروز بسیج یکی از ۵ نیروی سپاه است.

وی با بیان اینکه مأموریت سازمان بسیج مستضعفین گردآوری، مدیریت و سازمان دهی نیروها است، اظهار داشت: بسیج امنیت ۳۶۰ درجه‌ای است؛ یعنی هرجا نیاز باشد حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد با تشریح اصول و نقش بسیج در تمدن سازی نوین اسلامی گفت: نوگرایی، جوان سازی و آمادگی حضور در همه میدان‌ها، حل مسائل کشور در مدت کوتاه، گسترش چتر بسیج و باز بودن درهای بسیج به روی همه، ارائه خدمت بدون منت به همه مردم، برافراشتن علم رفیع در الگوسازی برای آحاد مردم و برخورداری از هنر تبدیل تهدید به فرصت از جمله اصول بسیج در فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی است.

سرهنگ بازگیر با تاکید بر تصویر آرمانی بسیج در افق بیانیه گام دوم انقلاب افزود: برخورداری از مجموعه ۸ میلیون جوان مؤمن انقلابی پای کار، پیشرو و پیشتازی در جریان سازی فکری و اجتماعی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، دستیابی به قله‌های دانش و به میدان آوردن نخبگان، برخورداری از مجموعه خردمند و اندیشه ورز، پیشتازی در عرصه معنویت و بصیرت دینی و… از مواردی است که بایستی در افق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی بسیج محقق شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد سنگر است و پایگاه بسیج هم مسجد است، اظهار داشت: بسیج دارای قدرت هدایت و ایجاد جریان‌های خودجوش مردمی است و به همین دلیل است که امروز بیش از ۲۵ هزار نفر در گروه‌های جهادی استان سازماندهی شده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد با بیان اینکه گروه جهادی برخواسته از ایمان است و نیروهای بسیجی در این زمینه فعالیت‌های چشمگیری دارند، تصریح کرد: در این راستا نیز با همه نهادها مشارکت داریم تا با گردآوری نیروها و ظرفیت‌ها به مردم خدمت جهادی کنیم.

سرهنگ بازگیر با اشاره به تدوین سند اعتلای ده ساله بسیج گفت: در این سند چهار راهبرد تعریف شده است که شامل تحقق بسیج ده‌ها میلیونی، پیش رو بودن بسیج، گسترش و تعمیق گفتمان مقاومت و مردمی کردن دفاع و امنیت انقلاب اسلامی و تعالی سازمانی و تقویت بعد نهادی و مردمی بسیج می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیج ما با ایمان پای کار می‌آید و عمل گرا است، یادآور شد: شعار محوری هفته بسیج امسال هم با عنوان «بسیج پاره تن مردم» تعیین شده است.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد با بیان اینکه ۴۵ برنامه کلیدی برای محلات و ۲۱ برنامه برای اقشار حوزه شهرستان خرم آباد در هفته بسیج اجرا می‌شود، تصریح کرد: امروز و در نخستین روز از هفته بسیج ۱۲ برنامه شامل نشست‌های بصیرتی و سیاسی، افتتاح کانال‌های آب بر کشاورزی به طول ۲۱ کیلومتر، افتتاح ۱۸ واحد منزل مددجویان کمیته امداد، افتتاح پروژه‌های اقتصادی با وام‌های اشتغالزایی، رزمایش جهادگران بسیجی، نواختن زنگ بسیج در مدارس، گرامیداشت هفته بسیج در فضای مجازی، راه اندازی پویش‌های مردمی «من بسیجی ام» و ساخت کلیپ و بروشور، تقدیر از فعالان طرح شهید سلیمانی، آغاز پویش نذر خون، اجرای حلقات صالحین و برگزاری جشنواره «اسوه» را داشته‌ایم.

سرهنگ بازگیر راه اندازی نمایشگاه مخترعین و مبتکران بسیج، ایجاد نمایشگاه محصولات توانمندی در سطح حوزه‌ها، معرفی پایگاه‌های اسوه علمی و پژوهشی، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و حاشیه شهرها، اجرای طرح کرامت در مناطق حاشیه نشین، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در حوزه‌ها و پایگاه‌ها، اجرای گشت‌های محله محور، کوهپیمایی بسیجیان و… را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در خرم آباد برشمرد.

وی برگزاری نشست‌های بصیرتی و سیاسی، رزمایش طرح ثامن، دیدار با امام جمعه خرم آباد، بازدید از پایگاه‌های مقاومت، تجدید بیعت و میثاق با ولایت در قالب رزمایش سه هزار نفری «اقتدار بسیج» در خرم آباد و ۱۳ هزار نفری در سطح استان، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، برگزاری یادواره شهدا، اجرای آئین عطرافشانی قبور مطهر شهدا و تجلیل از خانواده شهدا، برپایی ایستگاه سلامت بهداری و… را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانست.

کد خبر 5356350

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته بسیج هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر زلزله آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه بسیج عکس استانها کتاب و کتابخوانی آلودگی هوا زمین لرزه لیگ برتر فوتبال ایران هفته بسیج خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه هشتادی ها شهردار محلات رفسنجان شدند

سید احمد عبودتیان عصر یکشنبه در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان اظهارداشت: نسل دهه هشتادی‌ها که خاری به چشم دشمنان اسلام هستند امروز در رفسنجان شهرداران نوجوان ۵۰ محله شدند و با طرح‌ها و ایده‌های ناب، حکمرانی مردمی که یک امر الهی است را در دست گرفتند تا تمدن الهی را به رخ جهانیان بکشند.

وی تصریح کرد: دهه هشتادی‌ها در رفسنجان تهدید را تبدیل به فرصت کردند و نشان دادند که اگر بر اساس الگوی امام و اسلام عمل شود نوجوانان در کشور حکمرانی می‌کنند.

دستیار رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت بیان کرد: از ویژگی‌های خوب این طرح، محله محور و مسجد محور بودن است و امام جمعه محله، طرح‌های مدیریت شهری را هدایت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح از بانوان دهه هشتادی استفاده شد و به تجربه بزرگتر‌ها پشت نشده و جوان و نوجوان محور است.

عبودتیان ادامه داد: در این طرح قرار است نسل امروز حول انسان‌های هدایت گر (امامان مساجد) آینده را بسازند، امروز انسان خلیفه الله در حکمرانی شهر به رسمیت شناخته شده و تازه این آغاز راه و اتفاق شگفتی ساز است.

وی گفت: دشمن برای دهه هشتادی‌ها خیلی خواب دیده بود و فکر می‌کرد با فضای مجازی و اتفاقات جدید و بعد از جریان کرونا شکاف عمیقی می‌افتد و این نوجوانان با آرمان‌های قبل غریب می‌شوند، در حالی که نمی‌دانند آرمان‌های اسلامی آرمان‌های بشری است و هر انسان حر و آزاده‌ای که از این آرمان‌ها آگاه شود آن‌ها را قبول می‌کند.

دستیار رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت تصریح کرد: دشمن در دهه نود با راه اندازی داعش در سوریه و عراق قصد براندازی تفکر انقلاب اسلامی را داشت که با تدبیر رهبر انقلاب، حاج قاسم سلیمانی از پیش قراولان لشکر فراملیتی، فراقومیتی و فرا مذهبی وارد میدان شد.

وی ادامه داد: در این راستا در لشکریان دفاع از حرم مسیحیان، مسلمانان شیعه و سنی و انواع فرقه‌ها و نیز از کشور‌های اسلامی مانند لبنان، پاکستان، افغانستان، سوریه، یمن و ... حضور یافتند.

عبودتیان تصریح کرد: دشمن که می‌خواست ما در عرصه و منطقه نباشیم و این تهدید برای او بود، اما ایران تبدیل به سردمدار فرهنگی و جریان ساز اصلی منطقه شد و اگر امروز بخواهد به ایران تجاوز کند از یمن، غزه و لبنان  پاسخ می‌گیرد.

آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان و آغاز رسمی فعالیت ۹۴ شهردار نوجوان دهه هشتادی که با حضور استاندار کرمان و مدیرکل از مسئولان استانی و شهرستانی در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد.

ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • ۳ هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • دهه هشتادی ها شهردار محلات رفسنجان شدند