Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@19:26:54 GMT

فوت‌شدگان کرونایی؛ صفر

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۰۸۴۹

فوت‌شدگان کرونایی؛ صفر

همشهری: آمار جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد به جز استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان که افزایش مختصری در میزان بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا نسبت به هفته‌ گذشته داشته‌اند، روند بستری در سایر استان‌ها کاهشی یا پایدار است. همچنین اخبار امیدوارکننده‌ای از روزهای بدون فوت کرونایی در کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و خراسان جنوبی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش همشهری، با وجود اینکه مسئولان تأکید می‌کنند هنوز نشانه‌ای مبنی بر وقوع پیک ششم وجود ندارد، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنوز هم بهترین راه‌حل برای جلوگیری از افزایش مجدد آمار مبتلایان است.

خبر خوش از کرمانشاه
کرمانشاه بعد از مدت‌ها توانست یک روز بدون فوت کرونایی را به ثبت برساند. رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه در این‌باره گفت: مجموع جان‌‌باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون همان 2856نفر روز پنجشنبه هفته گذشته (27آبان) است.
مهدی محمدی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۴۵بیمار کووید-۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند، افزود: این آمار نسبت به روز قبل از آن ۱۰نفر بیشتر شده که از این تعداد ۱۰۹نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۱۸نفر آنها وخیم است. رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت از روز شنبه ۲۲آبان شهرستان پاوه از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد و بدین‌ترتیب هیچ شهر قرمزی از نظر ویروس کرونا در این استان وجود ندارد. به‌گفته وی، براساس رنگ‌بندی، ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، صحنه و سنقروکلیایی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و کرمانشاه، هرسین، کنگاور، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، جوانرود، پاوه، سرپل‌ذهاب و روانسر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

کاهش آمار مبتلایان در چهارمحال و بختیاری
چهارمحال و بختیاری هم یکی از استان‌هایی است که توانست از معدود روزهای بدون فوت کرونایی را بعد از مهار موج پنجم به ثبت برساند. این استان آخرین بار مهرماه توانسته بود یک روز بدون فوت را ثبت کند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در این‌باره گفت: بعد از مهار موج پنجم کرونا در استان و کاهش شدید مبتلایان روز پنجشنبه از معدود زمان‌هایی بود که کرونا در این استان فوتی به همراه نداشته است. مجید شیرانی با بیان اینکه تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان کماکان 1708نفر است، از شناسایی ۹۴بیمار جدید مبتلا به کرونا خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۷نفر بستری شدند و ۷۷بیمار نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.
شیرانی مجموع بستری‌های کرونا در استان را ۱۷۹نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد حال عمومی ۲۱نفر وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، واکسیناسیون را عامل مهمی در مهار شیوع ویروس و کاهش مبتلایان و فوتی‌های کرونا عنوان کرد و گفت: درمجموع 82/6درصد جمعیت استان دوز نخست و 65/5درصد جمعیت استان به‌طور کامل واکسینه شده‌اند.
براساس رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان در وضعیت نارنجی (پرخطر) شیوع کرونا و کوهرنگ، خانمیرزا، بن، سامان، اردل و کیار در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

۲۴ساعت بدون فوت در خراسان شمالی
از خراسان‌شمالی هم خبر می‌رسد آمار روزانه مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید-۱۹ به صفر رسیده به‌نحوی که این استان پایان هفته گذشته را بدون مورد فوتی بر اثر ویروس کرونا گزارش و ثبت کرد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این‌باره گفت: 157بیمار دارای علائم بیماری کووید-19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند. سیدجواد پورنقی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مهار بیماری کووید-19 بسیار مهم و ضروری است، افزود: تصور ایمنی کاذب به‌دلیل تزریق واکسن موجب به مخاطره افتادن سلامت عمومی و خسارت‌های جبران ناپذیر می‌شود. به‌گفته وی، بیش از 86درصد جمعیت بالای 12سال در استان واکسینه شده‌اند.

یک روز بدون فوت در خراسان جنوبی
در خراسان جنوبی هم هرچند روز گذشته (جمعه 28آبان) یک مورد فوت کرونایی به ثبت رسید، اما پایان هفته گذشته بدون مرگ کرونایی رقم خورد تا امیدواری‌ها بیشتر شود؛ هرچند آنطور که وزارت بهداشت اعلام کرده است این استان به همراه سیستان‌وبلوچستان افزایش محسوسی در آمار بستری کرونایی را نشان داده. با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا تعداد جان‌باختگان این بیماری در استان به 1215نفر افزایش یافت. هم‌اکنون ۲۱۵بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری و ۹۷نفر کرونا مثبت هستند. از این تعداد ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲نفر نامساعد است.

افزایش نگرانی‌ها در هرمزگان
در کنار اخبار خوشحال‌کننده کاهش بستری‌ها در کشور‌ و ثبت روزهای بدون فوت در استان‌های مختلف اما در هرمزگان خبرهایی از افزایش مبتلایان به بیماری گوارشی به گوش می‌رسد که منجر به بروز نگرانی‌هایی شده.
رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس در این‌باره گفت: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان نسبت به‌مدت مشابه سال قبل بیشتر شده که عمدتا به‌دلیل ابتلا به بیماری‌های گوارشی است. عبدالمجید ناظمی اظهار کرد: عمده موارد بستری کودکان هم‌اکنون مربوط به عفونت‌های گاسترو انتریت (گوارشی) به‌دلیل روتاویروس است یا به‌عبارتی بیماری‌های گوارشی- ویروسی با علائم اسهال و استفراغ و عفونت‌های حاد تنفسی ویروسی غیرکرونایی است.
وی با اشاره به اینکه افزایش بروز این بیماری‌ها نشان می‌دهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر شده، تجمعات افزایش یافته و مردم به نسبت مشابه سال قبل کمتر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، گفت که درصورت ادامه این روند دچار مشکلات اساسی خواهیم شد.

*** ‌ ‌    طبق اعلام مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، ٨٣درصد از جمعیت بالای ١٢سال کشور از واکسیناسیون استقبال کرده و در ۶۵درصد جمعیت پوشش واکسیناسیون‌ کامل شده است. گیلانی‌ها با ٩٠درصد و قمی‌ها با ۶٧درصد بیشترین و کمترین میزان استقبال از واکسیناسیون را به‌خود اختصاص داده‌اند.
کارشناسان و کادر درمان معتقدند افزایش آمار واکسیناسیون مهم‌ترین عامل برای رسیدن روزهای خوش بدون فوت در کل کشور و استمرار روند کاهشی بستری‌هاست.

منبع: الف

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری باره گفت خراسان جنوبی دانشگاه علوم وزارت بهداشت بستری هستند فوت کرونایی بدون فوت بستری ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت