Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی راستگو ظهر شنبه در آئین گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار بیان کرد: مشکلات معیشتی در میان خانواده کارگران و کارگران به قدری افزایش پیدا کرده است که هیچ سفری زیارتی و سیاحتی نمی‌توانند بروند و فقط به آن می‌توان تاکید کرد که زنده بمانید.

وی افزود: نمایندگان مجلسی که خود را حامی کارگران می‌دانند چرا حاضر به شنیدن صحبت کارگران نشدند و در این گونه جلسات حضوری ندارند اما در هنگام انتخابات با حضور در جمع کارگران خود را مدعی حمایت از کارگران بیان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راستگو تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که کارگران با آن مواجه شدند و دامن بازنشستگان را نیز گرفته است موضوع مشکلات معیشتی است این در حالی که کارگران بعد از بازنشستگی نیز اقدام به فعالیت می‌کند تا بتواند مشکلات معیشتی را کاهش دهد کارگران جرأت نمی‌کنند صحبت کنند و تنها به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند تا شاید در آینده مشکلات کاهش یابد.

او افزود: سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ موضوع همسان سازی در کشور اجرایی شد اما این طرح پس از اینکه تورم افزایش یافت اصلاً قابل توجه نبود و نتوانست مشکلات این جامعه را کاهش دهد.

راستگو در ادامه خاطرنشان کرد: ۴۵۰ هزار میلیارد تومان که پول کارگران این کشور در دست دولتمندان است اما شاهد هستیم که در بسیاری از کارخانه‌های صنعتی امکان پرداخت حقوق کارگران نیز وجود ندارد این در حالی است که نه شهرستان استان فارس بانک رفاه کارگران ندارند این در حالی است که این بانک با سهام داری کارگران از اول انقلاب تاکنون فعالیت کرده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی هایی که دولت برای کارگران انجام داده بود قرار بود که خدمات درمانی برای کارگران رایگان باشد این در حالی است که این امر هیچ گاه محقق نشد و کارگران مشکلات درمانی متعددی دارند.

کد خبر 5356253

منبع: مهر

کلیدواژه: علی راستگو قانون کار خانه کارگر شیراز مجلس شورای اسلامی هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر زلزله آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه بسیج عکس استانها کتاب و کتابخوانی آلودگی هوا زمین لرزه لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان امروز در مراسم تجلیل از کارگران نمونه واحدهای تولیدی و کارگاهها در گنبدکاووس گفت: مدت رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان از ۸۸ به ۱۶ روز کاهش یافته است و استان ما دراین حوزه رتبه سوم و در صدور آرای این بخش هم رتبه نخست کشور را دارد.

حسینعلی خواجه‌مظفری همچنین افزود : در یک سال گذشته ۸۱۵ کارگر به سبب حوادث ناشی از کار در کشور جان باختند که از این تعداد ۱۳ نفر از کارگران استان بودند.

او ادامه داد : در یکسال اخیر هفت هزار و ۵۸۷ مورد بازرسی از کارگاه‌های تولیدی گلستان توسط بازرسان این اداره کل و ادارات تابعه آن در شهرستان‌های این استان انجام شد که ۲ هزار و ۸۰۴ مورد آن از کارگاه‌های پرخطر بوده است.

او گفت : خوشبختانه این استان کمترین تنش کارگری در کشور را دارد و دریافت بیمه بیکاری آن هم روند نزولی به خود گرفته است.

او جمعیت کارگری گلستان را به همراه خانواده یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: همه تلاش و برنامه‌ریزی‌های این اداره کل در راستای حمایت کارگر و کارفرما و رعایت حقوق متقابل آنهاست.

وی همچنین ادامه داد: گلستان درحوزه اشتغال رتبه سوم کشور را دارد و این جایگاه از کاهش نرخ بیکاری و نیز افزایش ۲.۲ درصدی مشارکت اقتصادی استان، بدست آمده است.

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان