Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در نشستی خبری درباره برجام اظهار داشت که چین همواره بر این باور است که حفظ برجام تنها راه برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران است.

لیجیان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره گزارش جدید رافائل گروسی، دبیر کل آژانس بین المللی اتمی، درباره راستی‌آزمایی اجرای برجام و افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران و سفر گروسی به ایران، گفت: «من گزارش‌های مربوطه را مطالعه و یادداشت کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین امیدوار است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران بتوانند اختلافات مربوط به نظارت و راستی‌آزمایی اجرای برجام را از طریق گفت وگو و رایزنی بر اساس احترام متقابل حل کنند. ما همچنین از همه طرف‌ها می‌خواهیم که در این زمینه نقش سازنده‌ای ایفا کنند.»

او در ادامه افزود: «چین همواره بر این باور است که حفظ و اجرای برجام تنها راه موثر برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران است. همه طرف‌های عضو در این توافقنامه باید برای از سرگیری مذاکرات و دستیابی به نتایج مثبت و احیای برجام، تمام تلاش خود را بکنند. ما امیدواریم که همه طرف‌ها منافع کلی اعضا را در نظر بگیرند، خویشتندار باشند و منطقی تصمیم بگیرند و از ایجاد اخلال در مذاکرات جلوگیری کنند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که رافائل گروسی قرار است سه‌شنبه، در جریان سفر خود به تهران، دیداری با مقام‌های ایرانی داشته باشد و این مسئله ازسوی تهران تأیید شده است. این سفردر حالی صورت می‌گیرد که مقامات ایرانی از آغاز دور جدید مذاکرات وین از ۸ آذر خبر داده‌اند.

۳۰ خرداد ماه بود که ششمین دور مذاکرات احیای برجام در وین پایان یافت، نشستی ذیل کمیسیون مشترک برجام که از فروردین امسال با هدف احیای این توافق در وین، پایتخت اتریش آغاز و با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و حضور غیرمستقیم آمریکا تشکیل شد. اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است./باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: برجام ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل گفت: من فقط می‌توانم آنچه را که بارها اعلام کرده‌ایم تکرار کنم. سپاه پاسداران و اعضای آن تمام توسط اتحادیه اروپا تحریم شده و نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز درباره (موانع) شناسایی این سازمان به‌عنوان نهاد تروریستی توضیح داده است.

وی عنوان کرد که نام سپاه پاسداران زمانی ممکن است در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اضافه شود که یک دادگاه اروپایی تصمیم مرتبطی را در این زمینه اتخاذ کند. اتفاقی که به گفته این مقام اروپایی تاکنون رخ نداده است.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

در انگلیس مقام‌های این کشور اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. بر اساس گزارش‌ها دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم به تازگی در سفر به سرزمین‌های اشغالی آب پاکی را روی دست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

در اروپا هم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرده است که چنین اقدامی بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست. جوسپ بورل هفته پیش در نشست با خبرنگاران گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است. در شرایط کنونی چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

دیگر خبرها

  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • تحلیلگران سیاسی درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله