Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@19:19:52 GMT

انفجار در گذرگاه مرزی نصیب

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۱۳۸۲

انفجار در گذرگاه مرزی نصیب

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «حسن الرفاعی» دبیر شاخه حزب بعث سوسیالیست عرب در استان درعا واقع در جنوب سوریه از وقوع یک انفجار در گذرگاه مرزی «نصیب» با اردن خبر داد.

الرفاعی به روزنامه به الوطن گفت: «یک بمب در نزدیکی یکی از اتاقهای پیش ساخته، تعیین شده برای مقامات ذیصلاح در گذرگاه مرزی نصیب با اردن منفجر شد، ولی تلفات جانی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این انفجار به خاطر یک بسته انفجاری بوده و هیچ یک از کارکنان در این اتاق حضور نداشته است، تروریستها را مسئول این انفجار دانست.

الرفاعی تصریح کرد: «تروریستها، کسانی هستند که از مصالحه و بازگشت امنیت و امنیت به درعا متضرر می‌شوند».

این مسئول سوری خاطر نشان کرد، در راستای دستورات بشار اسد و  عفو دائمی و  مستمر، روز دوشنبه آتی، یک گروه جدید از زندانیان درعا آزاد می شوند.

دولت سوریه اخیرا در راستای پیشبرد فرایند آشتی ملی در این کشور وضعیت ده ها فرد مسلح، تحت تعقیب و فراری از خدمت سربازی را در چند شهرک و روستا در منطقه حوض الیرموک در شمال غرب استان درعا را حل و فصل کرد.

ارتش سوریه اوایل مهر ماه گذشته در روستای «سحم الجولان» در غرب استان درعا یک مرکز آشتی دایر کرد تا به وضعیت تمام افراد مسلحی که در اطراف این منطقه حضور داشتند، رسیدگی شود.

تعدادی از اهالی تاکید کردند که با آغاز حل و فصل وضعیت افراد مسلح اجازه بازگشت آنها به زندگی طبیعی در این منطقه و رسیدن به اموراتشان در جامعه و خانواده خود داده می‌شود.

استان درعا چندی پیش شاهد فرآیندهای آشتی مشابهی بود که از محله درعا البلد در شهر درعا آغاز شده و در روستای الیادوده، شهرک مزیریب و سپس در شهرک طفس، شهرک تل شهاب در شمال غرب درعا و شهر داعل ادامه داشته است.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: استان درعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، در منطقه رباط کریم شهرک پرجمعیتی به نام والفجر وجود دارد که اکثر ساکنان آن را نیروهای زحمت کش ارتشی تشکیل می دهند اما متاسفانه این نیروها با کم توجهی مسئولین مواجه و دچار قطعی آب مکرر لوله کشی هستند و خواستار توجه مسئولین به این موضوع . 

پیام شهروند خبرنگار ما

قطعی آب ۳ بار در روز شده و زندگی همه ساکنین رو مختل کرده است . به این ترتیب از ساعت ۱۰شب تا ۴صبح قطع  ، ازساعت ۶صبح تا ۱۱ ظهر قطع ، از ساعت ۱۲ عصر تا ۱۹قطع.واقعا با این تایم طولانی همه دارن اذیت میشن،گرما شدیده نیاز به کولر داریم ،شستشو،استحمام،پخت و پز،نوزاد داریم، بچه مدرسه ای داریم همه نیازمند آب هست .هیچکدوم از مسئولین هم کاری برای رفع این مشکل نکردن و فقط پیام میذارن صبوری کنید،قناعت کنید .این انصاف نیست اینجا منطقه نظامیه،هیچ امکانات رفاهی که نداره آب که ضروری ترین چیز زندگی هم هست قطع می‌کنند .چطور میشه اینجا زندگی کرد؟؟؟از پارسال تا امسال نتونستن واقعا این مشکل و رفع کنن پارسال از تیر شروع شد قطعی اب امسال از اردیبهشت زنو بچه مردم چ گناهی کردن بدون اب مگه میشه زندگی کرد در طول روز فقط ۵ ۶ ساعت اب داریم اونم تیکه تیکه قطع میکنن
همسران و پدران ارتشی ما سالها تو منطقه لب مرز بودن زحمت میکشن این حقشون نیست امکاناتشان اینطور باشه.پس کی میخواد رسیدگی بشه ؟؟؟؟چرا پشت گوش میندازن اینجا بالای ۹ هزار نفر ساکنن لطفا ب فکر مردم باشید رسیدگی کنید

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • وزیرخارجه اردن: نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • وزیرخارجه اردن:نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • چین، میزبان مذاکرات آشتی حماس و فتح
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح می شود
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه